Gå til innhold

PS3: Feil oppløsning og spill virker ikke.


Erlendz

Anbefalte innlegg

Skrudde på min PS3 i sta og oppløsningen var plutselig helt feil. Til vanlig er menyen i 1920*1080, men når jeg skrudde på i dag var den i 720*576. Jeg endret til rett oppløsning i "video output settings" og da ble den rett. Når jeg da restarter maskina er oppløsningen feil igjen. Spill gir meg bare svart skjerm.

 

En annen merkelig ting er at selv om jeg har endret oppløsning i menyen så står det fortsatt at "current output resolution" er 576p selv om TV-en viser 1920*1080.

 

Hva er galt? Hvordan kan jeg fikse dette?

 

Jeg har ikke byttet TV eller noe sånn.

 

Edit: Spill som blir startet når oppløsningen er 720*576 virker.

 

Edit2: Velger jeg "custom" oppløsning ser alt ut til å fungere slik det skal. Den starter opp i riktig oppløsning, spill fungerer osv. Sett bort fra at den ikke bytter oppløsning automatisk når jeg starter spill slik den gjorde før. TV-en er nemlig 720 og ikke 1080, så jeg har pleid og hatt 1080 i menyen og 720 i spill, men nå får jeg tydligvis 1080 i begge.

 

Virker som om det er de automatiske instillingene det er noe galt med. Noen som har vært borti noe lignende? Kan jeg leve med at det er slik som det er nå?

 

Når jeg velger 720 som custom holder den seg selvsagt der. Det er vel til å leve med, er det ikke? Virker uansett som en teit bug at maskina ikke klarer å bruke automatiske innstillinger slik den pleide...

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...