Gå til innhold

Amatørfotograf ønsker tilbakemelding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utbrent = helt hvit, ingen detaljer.

Personlig ser jeg ingen utbrente områder, og det synes ikke på histogrammet heller. Vurdert å kalibrere skjermen din? ;)

Det var det jeg trodde "utbrent" betydde og jeg kan heller ikke se noen felter som er helt hvite og som derfor mangler detaljer. Regner med jeg slipper å kalibrere skjermen min da? (Nå skal det sies at jeg i sommer kun sitter med laptop'en min og den har nok ikke verdens beste skjerm).

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen utbrente partier, men jeg ser et fint bilde av en laftet hytte som er dekorativ i mine øyne. Her har det ingen vits i å stå rett på for å få noen rette linjer :!:

Derfor blir det en kommentar over om du har klart å utnytte motivet og om det er fint. Og det er det, og du har klart å utnytte det like godt som noen annen. Motivet er nok blitt midtstilt ved tilfeldighet. I mange sammenhenger er det ikke bra, men her fungerer det ok. Eksponeringen ser også ut til å være spot on for meg.

Det er ingen dårlig debut, men det skyldes tildels at du har funnet et motiv som det nesten ikke er mulig å gjøre noe feil med.

Lenke til kommentar

Store alpakka da folkens!

Var da voldsomme greier *ler*.

Må bare si tusen takk for flotte tilbakemeldinger!

Kan legge til at bildet er tatt fra vår gamle seter - hvor jeg trådte mine barnesko. Nå er hytta på tur ned i full fart, slik at de bildene jeg tok i går ern ok de siste som blir tatt av den er jeg stygt redd for.

Har også flere bilder - noen er nok mislykka, mens andre igjen er ok (i mine øyne).

Om noen har lyst til å se litt på porteføjen min, så finner dere den her.

Sier igjen tusen takk for tilbakemedinger - det der gav inspirasjon til å fortsette med hobbyen og lære mer :-)

Endret av kjelle392
Lenke til kommentar

Dette synes jeg var veldig flott.

Jeg var innom Flickr-siden din, og der fant jeg samme bilde i nær originale farger. Det var i høyeste grad severdig, og enda et hakk opp fra dette i mine øyne.

Mye fint der, tydelig å se at du har blikk for gode motiver. Jeg aner du har en hang til å midtstille motiver som muligens hadde blitt enda finere med en annen komposisjon, men absolutt en bra portefølje.

- Rams

Lenke til kommentar

Takk for det Rams!

Jeg trives i allefall godt med min nye hobby, men er ydmyk nok til å forstå at veien fram til å lære "alt" er lang og ikke så enkel. Det var en stor overgang fra kompakt til speilrefleks, men jeg ser jo hvilke utrolig muligheter det gir til de som virkelig kan det.

Prøver å følge tutorials på nettet og får da litt ut av det, men best av alt er nok det å få erfaring og tilbakemelding på det man prøver på.

Du har helt rett i dette med komposisjon. Jobber med det og studerer proffe hvor komposisjonen er bra for å trekke lærdom.

Tusen takk for hyggelige ord!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...