Carl Sagan Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Heisann! Skal ha meg en ny bærbar maskin ala XPS 1530 til høsten. Det jeg lurer på nå, er om jeg skal vente til sensommer med kjøpet, eller om jeg like så greit kan kjøpe nå? Kommer det noen nye ting på laptop fronten? Chipset, Prosessorer, Skjermkort, eller helt nye laptoper? ~Torstein. Endret 29. juni 2008 av todda7 -2rst1- Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Skal ikke 9600gt ta over for 8600gt på 1530? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Skal ikke 9600gt ta over for 8600gt på 1530? Ja, men har hørt at kortet ikke er noe særlig bedre? Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Heisann! Skal ha meg en ny bærbar maskin ala XPS 1530 til høsten. Det jeg lurer på nå, er om jeg skal vente til sensommer med kjøpet, eller om jeg like så greit kan kjøpe nå? Kommer det noen nye ting på laptop fronten? Chipset, Prosessorer, Skjermkort, eller helt nye laptoper? ~Torstein. Nesten uansett hva du kjøper kommer det alltid noe nytt, men ja, hadde ventet til Montevina er fullt introdusert, nye Intel chipsetet. Tror det blir effektive greier. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Heisann! Skal ha meg en ny bærbar maskin ala XPS 1530 til høsten. Det jeg lurer på nå, er om jeg skal vente til sensommer med kjøpet, eller om jeg like så greit kan kjøpe nå? Kommer det noen nye ting på laptop fronten? Chipset, Prosessorer, Skjermkort, eller helt nye laptoper? ~Torstein. Nesten uansett hva du kjøper kommer det alltid noe nytt, men ja, hadde ventet til Montevina er fullt introdusert, nye Intel chipsetet. Tror det blir effektive greier. Når? Klart det alltid er noe akkuratt rundt hjørnet, men jeg lurte på om det kom noe i sensommer høst, ettersom jeg ikke egentlig trenger en laptop før det Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Heisann! Skal ha meg en ny bærbar maskin ala XPS 1530 til høsten. Det jeg lurer på nå, er om jeg skal vente til sensommer med kjøpet, eller om jeg like så greit kan kjøpe nå? Kommer det noen nye ting på laptop fronten? Chipset, Prosessorer, Skjermkort, eller helt nye laptoper? ~Torstein. Nesten uansett hva du kjøper kommer det alltid noe nytt, men ja, hadde ventet til Montevina er fullt introdusert, nye Intel chipsetet. Tror det blir effektive greier. Når? Klart det alltid er noe akkuratt rundt hjørnet, men jeg lurte på om det kom noe i sensommer høst, ettersom jeg ikke egentlig trenger en laptop før det Takker for all hjelp! Montevina er på vei inn nå på nye maskiner ser jeg. Pass på å kjøpe en maskin med GeForce i 9 serien dersom du havner den veien, utover det er det vel ikke store nyheter på vei. Quadcore kommer neppe før neste år. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Hvor mye bedre er 9600m GT kontra 8600m GT? Finner ikke noen tester.. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hvor mye bedre er 9600m GT kontra 8600m GT? Finner ikke noen tester.. Marginalt bedre, likt antall streamprosessorer, men er jo alltid implementert mye ny støtte i slike kort. Den går på høyere klokkefrekvenser, er produsert på 65nm teknikk samt Hybrid SLI som jeg tror kan bli en stor fordel mtp varmeutvikling og strømforbruk. Hadde aldri valgt 8600 GT i dag. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Hvor mye bedre er 9600m GT kontra 8600m GT? Finner ikke noen tester.. Marginalt bedre, likt antall streamprosessorer, men er jo alltid implementert mye ny støtte i slike kort. Den går på høyere klokkefrekvenser, er produsert på 65nm teknikk samt Hybrid SLI som jeg tror kan bli en stor fordel mtp varmeutvikling og strømforbruk. Hadde aldri valgt 8600 GT i dag. Hybrid SLI fungerer jo ikke mm man har et integrert skjermkort - noe ikke M1530 har. Da er jeg jo like langt, men har en bittelitt kjøligere PC.. Verd det? Når kommer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå