Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

mulig varmeproblem

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en maskin i en gammel chieftec miditower med et oppsett bestående av abit ip 35 som hovedkort. Ellers er det en quad core intel som heter q 9450 og et nvidia 8800 gtx skjermkort med set med 4Gb ram på socket 1 og 3. Typen er ocz ddr 2. Har ellers 3 interne sata disker og 2x80 vifter som blåser ut, under psu (ocz stealth xtreme 600w) og en 80 vifte i forkant som drar inn + den medfølgende 80 viften som drar inn fra sidedøren.

Saken er at maskinen noen ganger ser ut til ikke å initiere skjermkortet riktig. Maskinen blir bare stående å gå med svart skjerm. I tillegg starter den opp en alarm nå og da som jeg tror er varsel om høy cpu temp. Legger ved skermdump av temp på oppsettet:

temp2.bmp

Noen som synes at tempen er høy her. Har forsøkt å se etter om jeg har montert cpu kjøler rett og det tror jeg da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikkje noe problem med temp. så lenge du holder den på ca 60 C. hvis den er lengre oppe så kan det ikkje være sunt for PCen din.. men uansett alarmen kan og være at ramen er ikkje satt i ornklig. sjekk alle mulig kabler og ting som kan være løse.

Lenke til kommentar
Det er noe feil med spenningene dine.

12v ligger på 6 volt og 5V ligger på 3.7V....

mulig det er feil i temp.programmet.

Har du noe forslag med tanke på om det er noe jeg har koblet feil. Psu hadde en delt 12 volt kobling som jeg koblet sammen på hovedinntaket til hk. Det var to pci express koblinger som jeg koblet på skjermkortet. I tillegg var det en påkobling med molex kontakt som jeg tror abit mener skal forsyne tilleggs pci-e kort med strøm hvis jeg forstår manualen riktig. Den har jeg også koblet på. Ellers er det jo de vanlige med strøm til hardisker og sata/pata som jeg føler meg trygg på er blitt riktig koblet. Har også nå forsøkt å flashe bios som gikk greit men problemet synes å være der ennå. Gikk fra biosrelease i januar en gang til i mai. Kan jo være skjermkortet som ikke får nok strøm men jeg har ennå ikke kjørt i gang noe krevende saker som spill og liknende forde jeg føler at systemet ikke er helt stabilt ennå. kulle tro at psu skulle klare å levere nok strøm ut fra de eksemplene jeg har sett av liknende hardware konfigurasjoner på nettet. Skjønner heller ikke dette med verdiene i cpuid så jeg lastet ned versjon 1.10 i håp om at den viste noe annet men det gjorde det ikke (hadde ver. 1.08)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...