Gå til innhold

Nikon D200, eller nytt D300?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og MB-d10 passer jo også, så da kan du bruke det videre (syk pris på det her though, glad jeg fikk det fra USA) :)

Flott at batterigrepet passer på begge.

Så det var kommet en ny blitz også. SB-900. Den virker spennende.

Har i lengre tid vært på utkikk etter en extra SB-800, men da blir det nok en SB-900 istedet.

Lenke til kommentar
Bruker 70-200mm f/2,8 veldig mye, og er en klar favoritt blandt mine objektiv. Har ikke lyst til å måtte selge det pga problemene med FF.

Jeg synes virkelig du skal teste det på FF før du evt underkjenner det. Såvidt jeg forstår, er det rimelig få D3-fotografer som har gått tilbake til 80-200/2.8 AF-S for å få jamnere FF-ytelse på telezoomen sin, og det er solgt/publisert endel tusener bilder tatt med D3/70-200-comboen og lite cropping. Det er først og fremst til landskapsbruk og andre motiver med veldig store krav til kantskarphet på FF at objektivet faller gjennom, og med mindre du er avhengig av å levere 12 MP bilder, f.eks til magasinoppslag eller byråbruk, kan du over ca 75mm zoome litt ut og croppe bort ytterkantene som gir problemer.

Lenke til kommentar

Tror nok du har et poeng der, ser i ettertid at denne testen virker litt for negativ, i forhold til hva jeg bruker det til, men nå har jeg kjøpt D300, og er foreløpig veldig fornøyd med det.

Skal imidlertid spare meg opp til et D700 hus. Klarer nok ikke å holde meg unna FF. Ser det som et naturlig nestevalg.

I løpet av høsten har nok D700 kommet vesentlig ned i pris, slik som D300 har gjort.

Syntes også 20.000,- for et D700 hus er en stiv pris i forhold til 11.200,- som jeg ga for mitt D300.

Synd at mitt Nikon 24-120mm VR objektiv er så dårlig optisk. Hadde egentlig vært et perfekt standard objektiv til D700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...