pong Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 God dag. Jeg har vært en CRT tilhenger helt til nå, jeg synes bilde på den skjermen jeg bruker nå er helt konge, det er da et nydelig bilde. Men det har seg at den begynner å ta kvelden, jeg husker ikke når jeg fikk den men det er noen år, men jeg husker at jeg spilte CS 1.6 når jeg fikk den så den må da være gammel. Men uansett, to the point. Jeg får høre av mine kollegar at 22" er blandt de mest prisgunstige skjermene, 24" skal vist koste merksnodig mye mer. Jeg er litt opptatt av dette med native oppløsninger det er så mye snakk om, hvordan finner jeg den native oppløsningen til en skjerm? Jeg snublet over denne på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347592 Den kom med varme anbefalinger der borte. Den var litt dyr, er det stor forskjell på en skjerm til ca 2000 og en til 2700? Lenke til kommentar
McKack Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg har ikke noe spesielt å tilføre desv. men største grunnen til at 24" er en god del dyrere, om man snakker om tilsvarende bildekvalitet som på en eller annen 22", er vel at det er 1920 x 1200 piksler, som også i tillegg er mindre enn de på 22"ene. Ikke noe jeg skal si med sikkerhet men syns å huske det var noe slikt. Selv ville jeg anbefalt en Dell UltraSharp da, men sånn som jeg forstår det skal du spille en del på den (?) noe som kan bli et problem om man er kresen på input delay med tanke på S-PVA panel. Men sant skal sies at når man er vant til CRT kan S-PVA eller S-IPS være en fornøyelig overgang til flatpaneler mht. fargegjengivelse og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå