vetlekvam Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Hei, Jeg har tenkt og bygge meg en "custom" pc, å jeg lurer på om alle delene fungerer sammen. Specs: Kasse: Gigabyte 3D Aurora Hovedkort: Asus P5N32-E SLI ( Bra til å kjøre crossfire?) Strømforsyning: Chieftec Turbo Series 750W Prossesor: Intel Core 2 Quad Q9300 Ram: Kingston DDR2-667 4096 MB (2 x 2048 MB) Hardisk: Seagate Barracuda 7200.11 500 GB Lydkort: TerraTec Aureon 5.1 PCI Grafikk kort: MSI Radeon HD 4870 eller bør jeg vente til x2 kommer? Dvd leser/brenner Samsung SH-S203D Trådløsnettverkskort: Asus WL-138gE Takk for svar på forhånd. Mangler jeg noe? Endret 29. juni 2008 av vetlekvam Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Et kort med Nvidia brikkesett er ikke bra til Crossfire ei heller til C2Q. Bytt hovedkortet i et kort med Intel P45/X38/X48 brikkesett. Ellers så er det greit. Du kan da ta en kikk i noen av de andre trådene for å se anbefalinger. Evt Hw.no sine. Kanskje valgt litt tregt minne, men det holder akkurat om du ikke har planer om overklokking. Lenke til kommentar
vetlekvam Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Et kort med Nvidia brikkesett er ikke bra til Crossfire ei heller til C2Q. Bytt hovedkortet i et kort med Intel P45/X38/X48 brikkesett. Ellers så er det greit. Du kan da ta en kikk i noen av de andre trådene for å se anbefalinger. Evt Hw.no sine. Kanskje valgt litt tregt minne, men det holder akkurat om du ikke har planer om overklokking. Bør jeg vente på x2? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ca dobbel pris, opp til dobbel ytelse under optimale forutsetninger, ser egentlig ikke poenget. Om du da kjøper et P45 kort som støtter Crossfire så har du uansett muligheten til å kjøpe et 4870 til om behovet skulle melde seg. P5Q Deluxe ser meget bra ut! En E8400 vil yte bedre enn en Q9300 i de fleste spill og du sparer 500 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå