Alexander Schindler Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Hva er vel god film uten passende musikk? Les mer Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Hva kommer 6-tallet i artikkelbildet av? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Den fikk sikkert toppkarakter i en eller annen anmeldelse. Lista er ok, men kanskje ikke så veldig original. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Dere må virkelig bli flinkere å lese korrektur. Det florerer med skrivefeil, leifer og en overskrift (pulp fiction) som ikke er i bold. Slett gjerne innlegget mitt når dere har fikset de. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg får fortsatt frysninger av helikopterscenen fra ”Apocalypse Now”. Men en god musikksekvens må også ha passende bilde. Men jeg savner “Once upon a time in the west”. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Syns Donnie Darko er en klar førsteplass! Det er den sangen/scenen som har gitt meg størst og mest intens gåsehud! Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) @ultimatedeskjet: Duellen på slutten av OUATITW er fantastisk, skulle gjerne likt å se den på listen selv, men måtte jo passe på at Ennio Morricone ikke ble overrepresentert og da.. Endret 29. juni 2008 av Speik Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Savner sluttscenen fra Gladiatoren på denne lista. Med sangen now we are free fra Hanz Zimmer og Lisa Gerrard. Den scene er full av følelser og magiske bilder, og filmen er i en klasse for seg selv, syns nå jeg. Endret 29. juni 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Savner sluttscenen fra Gladiatoren på denne lista. Med sangen now we are free fra Hanz Zimmer og Lisa Gerrard. Den scene er full av følelser og magiske bilder, og filmen er i en klasse for seg selv, syns nå jeg. Eining, skjønner ikkje kvifor Gladiatoren ikkje er med ? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Lord of the Rings hadde mye perfekt musikk. F.eks. den "heroes" sangen når vi første gang ser brorskapet samlet gå over fjellet. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 En jeg savner er The Fountain som har fantastisk musikk i seg Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Den har bred appell, mye takket være hjernene bak de fleste sangene, Tim Rice og Elton John. Og Rick Astley. Lenke til kommentar
binko Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Hvor er Platoon, med Sgt. Elias og Adagio For Strings? Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 En jeg savner er The Fountain som har fantastisk musikk i seg Agreed. Klimakset på slutten fortjener en plass på en liste som dette. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg savner "Summer Overture" fra "Requiem for a dream". Grunnet den sekvensen blir jeg fortsatt kvalm bare jeg hører noen få noter av den musikken. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg savner "Summer Overture" fra "Requiem for a dream". Grunnet den sekvensen blir jeg fortsatt kvalm bare jeg hører noen få noter av den musikken. HELT enig! Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 synes "circle of life" er den beste og mye bedre sang fra løvenes konge, enn hakuna matata Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Savner "Sonate vom guten Menschen" fra Das Leben der Anderen i denne listen. Ett vendepunkt i en utrolig film. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Lager min egen liste: Finner ikke den originale scenen fra alle, men sangene har jeg hvertfall: 3. Enya - May It Be (Lord of the Rings) Se filmen hos Youtube 2. Summer Overture etellerannet (requiem for a dream) 1. Gary Jules - Mad World (Donnie Darko) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg oppfordrer herved redaksjonen til å komme seg på kino i juli og se Once (evt kjøp DVD'en om man er utålmodig) og så selvfølgelig endre listen i tråd med at denne mangler Den har flere musikksekvenser å velge mellom, men fremføringen på piano mellom filmens hovedpersoner av oscarvinneren Falling Slowly er nok den beste. Dessverre ser det ikke ut til at den er å finne på youtube lenger. Sekvensen er bare helt nydelig. Ingenting bedre enn to ekte musikere fremføre låten, hvor da den ene prøver å få den andre med seg. Kjærligheten blomstrer på lerretet og i det virkelige liv (de endte sammen der også) og låten i seg selv er en nytelse for sjelen. Hvordan de to musikerne finner samspill og fyller gitarsjappa med musikk, vel det må bare oppleves. Imens får jeg bombardere redaksjonen med haugevis av "nuts". Låten fremført på Letterman: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg