Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Musikksekvens i film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Savner sluttscenen fra Gladiatoren på denne lista. Med sangen now we are free fra Hanz Zimmer og Lisa Gerrard. Den scene er full av følelser og magiske bilder, og filmen er i en klasse for seg selv, syns nå jeg.

Eining, skjønner ikkje kvifor Gladiatoren ikkje er med  :roll: ?

Lenke til kommentar

Jeg oppfordrer herved redaksjonen til å komme seg på kino i juli og se Once (evt kjøp DVD'en om man er utålmodig) og så selvfølgelig endre listen i tråd med at denne mangler :)

 

Den har flere musikksekvenser å velge mellom, men fremføringen på piano mellom filmens hovedpersoner av oscarvinneren Falling Slowly er nok den beste. Dessverre ser det ikke ut til at den er å finne på youtube lenger. Sekvensen er bare helt nydelig. Ingenting bedre enn to ekte musikere fremføre låten, hvor da den ene prøver å få den andre med seg. Kjærligheten blomstrer på lerretet og i det virkelige liv (de endte sammen der også) og låten i seg selv er en nytelse for sjelen. Hvordan de to musikerne finner samspill og fyller gitarsjappa med musikk, vel det må bare oppleves.

 

Imens får jeg bombardere redaksjonen med haugevis av "nuts". Låten fremført på Letterman:

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...