Gurgalmei Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Jeg har to skjermer og trenger litt veiledning når jeg skal montere et ekstra skjermkort slik at skjermene får hvert sitt kort. Jeg har et ABIT x38 HX og har satt i ett ATI 3870 skjermkort. Har koblet til begge skjermene og det fungerer fint med ett stort skrivebord. Nå ønsker jeg å montere ett ATI 3870 skjermkort til og koble skjermene til hvert sitt kort. (Poenget med det er å få separat fargestyring på skjermene når jeg redigerer bilder). Spørsmål 1 Er det bare å sette inn et kort til og koble om den ene skjermen til det nye kortet? Spørsmål 2 Vil dette fungere som ett stort skrivebord i XP på samme måte som når jeg bare har ett skjermkort? Spørsmål 3 Lurer også på om dette kan kombineres med crossfire til spillbruk. Er det bare å sette på broene og vips så har jeg crossfire, eller må begge skjermene da stå i det ene kortet? Endret 29. juni 2008 av Gurgalmei Lenke til kommentar
Gurgalmei Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) For de som er interresert, så var det bare å sette i skjermkort nr 2, starte maskinen og følge dialogen "ny hardware funnet" som kom opp automatisk, og installerete det nye skjermkortet. Restartet maskinen som deretter restartet seg selv 2 ganger (fikk feilmeldingen XP har recovered after a serious error) og så var maskinen fornøyd. Skrudde av og koblet til skjerm 2 på det nye skjermkortet og restartet. Skjerm 2 uten bilde. Gikk inn (i xp) og utvidet skrivebordet til skjerm 4 og så fungerte det greit. For å få fargekalibrert skjerm 2 måtte jeg restarte 2 ganger og så spurte kalibreringsprogrammet (Spyder) om skjermprofil for skjerm 2 (den skal jeg lage senere). Etter å ha lest dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=871193 skrinla jeg å forsøke crossfire siden jeg har 8 GB Ram og XP64 Endret 29. juni 2008 av Gurgalmei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå