Woundweaver Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Hei! Personlig har jeg alltid syntes at det grå dekselet på iPhonen burde ha vært svart. I forbindelse med innkjøp av en ny iPhone (gammel modell selvsagt), da min forrige desverre ble ødelagt, så har jeg også kjøpt et deksel i ionisert svart aluminium som jeg har tenkt å bytte over for å få en helt svart telefon. Dette involverer at jeg må åpne iPhonen, skru av alle komponentene som lar seg skru av, og flytte over alle de metall-delene som er limt fast i det originale dekselet. Er det noen her som har forsøkt en ligende operasjon? I og med at jeg har en gammel og ubrukelig iPhone til rådighet så har jeg forsøkt meg fram på den. Å åpne iPhonen var enkelt. Å fjerne alle elektriske komponenter var enkelt. MEN, hvordan i svarte helvete får man av de delene som er limt fast? Jeg prøvde å dyppe dekselet i lynol og det løste opp en del lim, men ikke nok. I tillegg løste lynolen opp to plastknapper som man ikke får vekk uten å fjerne metallet som holder dem på plass... Er det noen som har gjort dette på sine egne telefoner? Og/eller er det noen som kan anbefale et annet produkt enn lynol som muligens kan løse opp limen uten å ødelegge plastknappene? Endret 29. juni 2008 av Woundweaver Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Trur ikke det er noe god ide å leke hobbyreparatør på iPhone. http://mobilen.no/wip4/hobbyreparatoer_ang.../d.epl?id=30532 Lenke til kommentar
Woundweaver Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Trur ikke det er noe god ide å leke hobbyreparatør på iPhone.http://mobilen.no/wip4/hobbyreparatoer_ang.../d.epl?id=30532 Haha, det er nok mye sant i det, men min operasjon er hakket enklere enn å skulle skifte glass. Her er det snakk om veldig få komponenter, og komponentene kommer forsåvidt lett av. Det er metallet som er noe dritt. Men jo, jeg tar poenget ditt. Jeg har ødelagt en iPhone før, så jeg er selv litt skeptisk til om jeg virkelig skal gjøre forsøket nå som jeg allerede har sett at det er lett å ødelegge deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå