Dieter Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Har laget min første tutorial Det var egentlig ganske vanskelig og jeg er ikke helt fornøyd med resultatet men det er nå en start. Håper det går an å forstå noe av det, kom gjerne med feedback Her er den: http://www.dieter.no/?page_id=73 Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Kult! Hvordan zoomer du rundt på skjermen? Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 hehe. Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke enda. Det skjer automatisk i Camtasia Studio (veldig bra program til å lage slike videoer) Lenke til kommentar
Carny Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Den var helt grei, men det ble litt trangt til tider og vanskelig å få et godt inntrykk av hva du gjorde med bildet. Savnet lyd, om enn ingenting annet så hadde det gjort seg med noe rolig bakgrunnsmusikk. Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Enig Carny, skal prøve å finne en litt bedre løsning neste gang. Prøvde å snakke, men det var jævlig vanskelig Sa bare feil hele tiden Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Helt grei den. Lærte noe i hvertfall, og det er vel det viktigste. Brukte du Gausian Blur på hele bildet først, for så å skarpe opp hele bildet? Så for meg at det var vanlig å bruke noe masker inni der... Lenke til kommentar
Carny Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Enig Carny, skal prøve å finne en litt bedre løsning neste gang. Prøvde å snakke, men det var jævlig vanskelig Sa bare feil hele tiden Heheh.. ja, jeg kan ikke se for meg at det er lett. Hvis du virkelig vil gjøre en super tutorial kan du i første omgang sette deg ordentlig inn i programmet. Da får du bedre kontroll over hva som er synlig for oss som skal se på og lære noe. Hvis du vil ha med lyd, dvs. at du snakker, kan du skrive et manuskript etterhvert som videoen er ferdig, øve på det for så å ta det opp. Du kan for øvrig klippe og lime lydfilen slik det passer også. Stress? Ja..hehe Helt grei den. Lærte noe i hvertfall, og det er vel det viktigste. Brukte du Gausian Blur på hele bildet først, for så å skarpe opp hele bildet? Så for meg at det var vanlig å bruke noe masker inni der... Er egentlig enig at det ofte kan være bedre med masker (og ikke merge layers - non-destructive editing), men nå var det vel ikke det som var spørsmålet her Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Blir litt overivrig når jeg begynner på noe så da kan det gå litt kjapt i svingene, men har fått passe bra kontroll på programmet nå (det er et ganske enkelt, men genialt program) etter noen timer i kveld, så det blir vel bedre etterhvert. Er vel lurt å bruke masker ja men jeg liker ikke å ha hundrevis av adjustment layers og masker i layerboksen egentlig. I dette tilfellet er justeringene såpass små også + at det ikke er så mye oppskarping egentlig. Kan være lurt å fjerne en del oppskarping på hår og hud ofte, og da er det lurt å bruke layer masks. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Likte videon veldig godt jeg:) Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Takker for det Hyggelig. Nå har jeg fått litt mer dreisen på det og lagt ut filmene i mye bedre oppløsning. Kommer til å legge ut flere her etterhvert: http://www.dieter.no/?page_id=73 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Flotte videoer! Jeg synes de var veldig nyttige og gleder meg til det kommer flere Francis Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Bruker du ikke snarveier i form av taster (CTRL + J, -, +, osv) ? Edit: Greie tutorialer altså, men ville nok foretrekt en stemme istedet, gjerne på norsk. Ikke at jeg ikke kjønner det, kan det der fra før av, men er lettere å følge med når man slipper å lese samtidig som ting blir gjort. Endret 2. juli 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Jo, jeg bruker snarveier hele tiden men synes det er greit å vise hvor ting ligger. Men kan jo skrive snarveier inn i tekstrutene også (gjorde det faktisk på den første, men den var så rotete så den droppa jeg.) Enig i at snakking er best, har prøvd meg litt på det men sliter litt med å høre min egen stemme + at jeg synes det er litt vanskelig å formulere seg på en god måte slik at det blir flyt i det. men kan hende det kommer med litt mer øving. More tutorials to come Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Kunne tenkt meg å lage noe lignende, det programmet du bruker, har du betalt for det? Sånn egentlig... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Veldig keen på å høre stemmen din, Marius. Kan ikke se for meg at du snakker trøndersk. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Haha, kanj itj du d? Jaja, då får dåkker bare venjt, men tror jeg kommer til å beherske meg, blir en mellomting. Faen, gikk automatisk over til bokmål uten å mene det. Rettelse: Haha, kanj itj du d? Jaja, då får dåkker bare venjt, men æ trur æ kjæm t å behæsjk mæ. Endret 2. juli 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det må være helt jævlig å skrive skikkelig norsk, men prata sånn der. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hehe, vent meg til det, den norske grunnskolen har bidratt mye. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Enig i at snakking er best, har prøvd meg litt på det men sliter litt med å høre min egen stemme + at jeg synes det er litt vanskelig å formulere seg på en god måte slik at det blir flyt i det. men kan hende det kommer med litt mer øving. More tutorials to come Syns du gjør en god jobb, jeg. Ikke prøv å forklar når og hvis du snakker, bare fortell hva du gjør. "Så tar lager jeg nytt lag av kopi...Control pluss J.." osv..blir fin flyt av det Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Greie tutorials, men klikkelydene er veldig irriterende Du kan kanskje også vurdere å forklare hva som skjer når du gjør de forskjellige tingene. Endret 3. juli 2008 av Jurgis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå