Gå til innhold

Canal Digital kan ikke levere allikevel

Anbefalte innlegg

Hei, for ca 2 mnd siden fikk jeg en dørselger på døra her som forklarte at Canal Digital bygde ut kabelnettet slik at vi kunne få bredbånd gjennom tv-kabelen.. Ettersom jeg bor ~3300m unna sentralen (ADSL) og har sutret på 5mbit i alle år så var dette et gledelig syn for meg!

Jeg takket selvfølgelig ja og sa opp NextGenTel fra 20 juni (Canal Digital skulle bli installert første halvdel i juni), så var montøren hos meg på mandag den 23 og kom med dårlige nyheter.. Han sa at kabelen fra boksen ute og inn til huset vårt var for gammel og at det måtte graves og legge en ny kabel.. i tillegg måtte det enda en kabel forsterker til + 2 nye kontakter. Montøren anbefalte at vi bare beholdt det vi hadde fra før av (NGT) ettersom det ville bli dyrt.

Problemet nå er at han var her etter den 20, så NGT kunne ikke kansellere min oppsigelse og det er også uaktuelt å betale 5-10k for å få internett fra Canal Digital. Dette vil da si at jeg må legge inn en ny bestilling hos NGT og det tar jo som normalt 3-6 uker, noe som er uaktuelt, da jeg blir sittende uten internett.

så spørsmålet er da, syns dere jeg kan be Canal Digital ta regninga, ettersom de ikke opplyste noe om dette? De kom til meg og sa at nå oppgraderer dem, og ber meg si opp min gamle ISP, så når alt dette er gjort, sier dem "nei, du har for gammel kabel" ?..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...