Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Via Chipset problemet (PCIEx 2.0 8800gt) *LØST*

Anbefalte innlegg

Jeg har en Compaq 19" skjerm, og har akkurat kjøpt et xfx 8800gt 600m.. For å koble det nye kortet til skjermen trenger jeg en adapter.. Det fulgte med, men skjermen viser ikke bilde.. Jeg har en Fujitsu Siemens scaleo p1515 med div oppgraderinger..

Jeg har montert selv, og er sånn høvelig greit kyndig. Kortet sitter helt riktig, jeg har pci-e 16x og strømmen til kortet er montert riktig. Testet mange ganger, men må jeg ha ny skjerm? Eller kan dette være kortet?

Tusen takk for svar:)

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte brikkesett har problemer med PCI-E 2.0 skjermkort, særlig via. Sjekk hvilket brikkesett du har og kanskje i samme slengen oppdater bios på maskinen.

Om skjermen fungerer med det gamle kortet skal den fungere med det nye.

Et triks kan være å slå av evt integrert skjermkort og sette PCI-E som "primary adapter"

Lenke til kommentar
Enkelte brikkesett har problemer med PCI-E 2.0 skjermkort, særlig via. Sjekk hvilket brikkesett du har og kanskje i samme slengen oppdater bios på maskinen.

Om skjermen fungerer med det gamle kortet skal den fungere med det nye.

Et triks kan være å slå av evt integrert skjermkort og sette PCI-E som "primary adapter"

Jeg vet ikke hvordan chipset jeg har, jeg har skrudd av pc og pelt ut biosbatteriet og venta i 5 min liksom.. Men hvordan oppdaterer man biosen? Jeg har heller ikke integrert skjermkort, så det er vel ikke noen bryter heller.. Det er et demokort fra komplett.

Det forrige kortet(pny 8500gt) har vga og dvi port, og skjermen viser ikke bilde fra det kortet heller(når jeg setter adapter på dvi). Skjermen er ikke gammel.

Lenke til kommentar

Du finner Chipset ved å se på esken til hovedkortet, produktinformasjonen hos komplett eller ved å bruke f.eks CPU-Z

Det er vanskelig å hjelpe deg om jeg ikke vet hva du har!

Kan ikke si noe annet en prøv med en annen skjerm. Har aldri opplevd ikke å få bilde ved bruk av VGA/DVI adapter. Men om det skjer i to individuelle tilfeller så er det enten en feil med adapteren du bruker, din montering av den eller et eller annet med skjermen.

Ville først prøvd med en annen skjerm eller adapter

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar
Du finner Chipset ved å se på esken til hovedkortet, produktinformasjonen hos komplett eller ved å bruke f.eks CPU-Z

Kan ikke si noe annet en prøv med en annen skjerm. Har aldri opplevd ikke å få bilde ved bruk av VGA/DVI adapter. Men om det skjer i to individuelle tilfeller så er det enten en feil med adapteren du bruker, din montering av den eller et eller annet med skjermen.

Jeg har et MSI ms-7293 hovedkort og ettermontert 2gb ram fra corsair. Jeg får et langt pip fra pc når jeg starter opp. Leste et annet sted at corsair ram kan lage problemer med akkurat det kortet når man bruker dvi.

Lenke til kommentar

Jepp, kortet ser ut til å ha via brikkesett. Det er da kanskje en kombo når du prøver å bruke PCI-E 2.0 skjermkort og det minnet.

Ser egentlig ingen overkommelige løsninger for deg bortsett fra en forholdsvis komplisert operasjon hvor du flasher biosen til skjermkortet tilbake til gen1. Noe jeg ikke anbefaler.

Google: VIA P4M890 8800GT gen1 bios

Mulighetene dine er da begrenset til å kjøpe nytt hovedkort eller bare returnere skjermkortet evt kjøpe en ny maskin.

Lenke til kommentar
Jepp, kortet ser ut til å ha via brikkesett. Det er da kanskje en kombo når du prøver å bruke PCI-E 2.0 skjermkort og det minnet.

Ser egentlig ingen overkommelige løsninger for deg bortsett fra en forholdsvis komplisert operasjon hvor du flasher biosen til skjermkortet tilbake til gen1. Noe jeg ikke anbefaler.

Google: VIA P4M890 8800GT gen1 bios

Mulighetene dine er da begrenset til å kjøpe nytt hovedkort eller bare returnere skjermkortet evt kjøpe en ny maskin.

Jeg hadde forresten Patriot 6400 2gb:) Jeg får lese meg litt opp på flashing av bios da, men foreløpig ligger det an til skifte av hovedkort og kabinett.

Lenke til kommentar

Oppdaterte med nyeste Via driverne og nyeste Msi ms 7293 bios updaten, og nå funker DVI inn på gamle geforce 8500gt kortet mitt.. Det har da pcie 16x det og, er det noen grunn annet enn feil på skjermkortet som kan gjøre at skjermen er svart når ejg kobler til?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

8500 er PCI-E 1.1

8800 GT er PCI-E 2.0

Var da bra at det løste seg med bruk av DVI på 8500 kortet, utelukker da feil med adapter og underbygger teorien om at problemet ligger i at det er ViA/PCI-E 2.0 som er problemet.

Synes da det er litt merkelig at DVI på 8500 kortet plutselig skulle begynne å virke etter en biosoppdatering og driveroppdatering til hovedkortet?! Og egentlig at det ikke fungerte i utgangspunktet. Men det fulgte kanskje med en eller annen fix.

Lenke til kommentar
8500 er PCI-E 1.1

8800 GT er PCI-E 2.0

Var da bra at det løste seg med bruk av DVI på 8500 kortet, utelukker da feil med adapter og underbygger teorien om at problemet ligger i at det er ViA/PCI-E 2.0 som er problemet.

Synes da det er litt merkelig at DVI på 8500 kortet plutselig skulle begynne å virke etter en biosoppdatering og driveroppdatering til hovedkortet?! Og egentlig at det ikke fungerte i utgangspunktet. Men det fulgte kanskje med en eller annen fix.

Jeg var i bios inne i en meny som heter "Intergrated Peripherals" eller noe i den duren(der kunne jeg endre hvor mye av ram jeg ville dedikere skjermkortet som fulgte med maskinen(Nvidia 7500 LE 256/512). Der kan man velge vanlig PCI eller PCIex på en undermeny, jeg satte den til PCI og oppdaterte BIOS. Vet ikke hva som gjorde at det virket.

Henter nytt hovedkort imorgen, et Asus P5N-E SLI nForce 650i.

takk for hjelp og info, jeg kan anbefale kundesupporten hos xFx! De er MEGET hjelpsomme og svarer kjapt og følger opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...