Gå til innhold

Priser på bredbånd fra Telenor

Anbefalte innlegg

Jeg forstår meg virkelig ikke på prissettingen av bredbåndsabonnementene fra Telenor. Under følger en liste med dagens (2008-06-29) priser og makshastigheter ned/opp.

Hvorfor iallverden har abonnementene Max og Turbo samme hastighet, men ikke samme pris? Turbo er 150,- billigere enn Max, til tross for at hastighetene er de samme. Kan noen forklare dette merkelige fenomenet?

ADSL - Hastighet - NOK/mnd

Mini - 1500/300 kbps - 299,-

Basis - 3500/350 kbps - 349,-

Pluss - 4500/400 kbps - 419,-

Ekstra - 6000/500 kbps - 499,-

Max - 16000/700 kbps - 549,-

Turbo - 16000/700 kbps - 399,-

Originalt postet på Linux1 forumet.

Endret av Moldarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du trykker på "Turbo" eller en av de andre alternativene der du fant den listen, får du informasjon om abbonementet.

Det har bl.a litt med kundeservice å gjøre.

Kundestøttedelen kan ikke utgjøre 150 NOK/mnd. prisforskjell? Se diskusjonen på Linux1. (Lenken over.)

Lenke til kommentar

Det er kundeservice som er saken her.

Hvis du vil snakke med Telenor må du ringe et nummer som koster 29 kr. minuttet eller noe slikt hvis du har Turbo, mens med Max så koster det kun vanlig takst. Har du kontakt med kundeservicen max 2 ganger i året lønner Turbo seg. Ellers blir det fort dyrt... det er rett og slett fordi som ordner det meste selv.

Lenke til kommentar

På turbo er det også kun snakk om teoretisk max hastighet. De garanterer ikke denne, men den vil avhenge av den lokale trafikken mot nettet.

Viktig å lese betingelsene fra telenor før en velger dette abb.

Lenke til kommentar
På turbo er det også kun snakk om teoretisk max hastighet. De garanterer ikke denne, men den vil avhenge av den lokale trafikken mot nettet.

Viktig å lese betingelsene fra telenor før en velger dette abb.

Det gjelder Max også. Det er OPPTIL 16 Mbps. ;)

Hos meg kan jeg f.eks. kun få 12 Mbps på grunn av kobberet eller avstanden til sentralen.

Lenke til kommentar

Abonnementeet Turbo har dette unike avtalevilkåret som ingen av de andre abonnementene har: «Hastigheten vil ligge mellom 5 Mb og 16 Mb avhengig av kapasiteten i nettet.»

Hva betyr egentlig dette? Det samme gjelder jo i praksis for de andre abonnementene også.

Lenke til kommentar

Når jeg leser på Telenor sin side og inne på hvert enkelt abo. står det omtrent det samme. På både Turbo og Max står det inntil 16000 Kbps. Det vil si, er du nærme sentralen og kobberet er tykt nok etc. vil du få oppimot 16000 Kbps på både Turbo og Max. Bor du lengre unna eller har dårligere linje inn vil hastigheten dale. Cirkahastighet vil du få oppgitt ved bestilling og du kan evt. sjekke kapaks.

Lenke til kommentar
Abonnementeet Turbo har dette unike avtalevilkåret som ingen av de andre abonnementene har: «Hastigheten vil ligge mellom 5 Mb og 16 Mb avhengig av kapasiteten i nettet.»

Dette er en vesentlig forskjell mellom Turbo og Max. I realiteten er jo dette tilfelle på begge abonnementene, men hvorfor spesifisserer Telenor det kun for det ene?

Lenke til kommentar

Dette er en vesentlig forskjell mellom Turbo og Max. I realiteten er jo dette tilfelle på begge abonnementene, men hvorfor spesifisserer Telenor det kun for det ene?

Har du en link til hvor det står da? Jeg finner ikke noe forskjell på teksten.

Lenke til kommentar

Fikk bare 8000 her når jeg installerte turbo, men montøren ringte sentralen og fikk kobla om ettellerannet, ligger på 12-14000. Grei montør :w00t:

Det skal være ei nettside man kan gå inn på for å taste inn adresse for å teste max-hastigheten til ditt hus, finner den ikke nå.

Kan ikke ringe kundeservice for å få hjelp til å sette opp modem\router, så det er en fordel om man kan gjøre selv.

Feilmelding kan man ringe da , uten at det koster noe mer enn vanlig.

Lenke til kommentar
Det skal være ei nettside man kan gå inn på for å taste inn adresse for å teste max-hastigheten til ditt hus, finner den ikke nå.

Tenker det er denne du mener. :)

YEPP tanks :D

Fikk dette nå jeg: Høyeste produktklasse: ADSL 19200/864

Har dog ikke målt sånne hatigheter ned, men men

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...