Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hei yackup... du trenger ikke beklage noenting overfor meg. No hard feelings fra denne kanten selvom andre har reaksjoner. Jeg var bare nysgjerrig paa om du hadde noen svar paa det jeg lurte paa. Er ute etter all type info paa omraadet nemlig, saa jeg er takknemlig for engasjementet ditt. Okei, flott det Vet at 300'n er noe utenfor prisleiet til mannen i gata (ink. meg selv) ja Et alternativ om du var Canonist kunne vært 200/2.8L USM med 1.4x eller 2x converter.. Finnes det en 200/2.8 for nikon? Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Hei yackup... du trenger ikke beklage noenting overfor meg. No hard feelings fra denne kanten selvom andre har reaksjoner. Jeg var bare nysgjerrig paa om du hadde noen svar paa det jeg lurte paa. Er ute etter all type info paa omraadet nemlig, saa jeg er takknemlig for engasjementet ditt. Okei, flott det Vet at 300'n er noe utenfor prisleiet til mannen i gata (ink. meg selv) ja Et alternativ om du var Canonist kunne vært 200/2.8L USM med 1.4x eller 2x converter.. Finnes det en 200/2.8 for nikon? De objektiver du nevner er ikke bare "litt" utenfor mitt prisleie, men langt unna dessverre Men hvorfor foreslaar du faste brennvidder hele tiden, naar jeg snakker om zoomobjektiver? Jeg forstaar at en fast brennvidde er aa foretrekke naar det gjelder kvalitet paa resultatet, men saa stor pengesekk har jeg ikke. Jeg forsoeker aa gjoere noen "fornuftige" kjoep her i New York hvor jeg har sjansen til aa faa mer for pengene rett og slett Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Sorry? Canon 200/2.8L USM koster $795 - var det ikke det objektivet du selv foreslo kostet da? Pluss på en converter, og du kan fortsatt holde deg under $1000.. Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Sorry? Canon 200/2.8L USM koster $795 - var det ikke det objektivet du selv foreslo kostet da? Pluss på en converter, og du kan fortsatt holde deg under $1000.. Aaah... var det saann du mente? Dessverre koster nikon sin over $1000, og da "bare" f/4.0, og paa en maate blir jeg "laast" til en fast brennvidde, og jeg tror jeg oensker aa kunne zoome litt selv ogsaa i komponering av bilder som knipses. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Sorry? Canon 200/2.8L USM koster $795 - var det ikke det objektivet du selv foreslo kostet da? Pluss på en converter, og du kan fortsatt holde deg under $1000.. Aaah... var det saann du mente? Dessverre koster nikon sin over $1000, og da "bare" f/4.0, og paa en maate blir jeg "laast" til en fast brennvidde, og jeg tror jeg oensker aa kunne zoome litt selv ogsaa i komponering av bilder som knipses. Den nikkoren du sikter til er en micro-nikkor, og blir ikke helt sammenlignbar. Det mest tilsvarende objektivet til canon 200 f/2.8 er nikkor 180mm f/2.8, som er et glitrende objektiv. Denne koster ca. US$700 Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Go for it Hvis du skal ha zoom vil jeg tro at Sigma 70-200\2.8 + 1.4 TC er bedre enn 70-300'n du linket til. Lenke til kommentar
preje Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Da har jeg vaert paa B&H igjen og selgeren var veldig hyggelig og kunne sine saker (jobbet som Wildlife Photographer for ulike magasin i ti aar), saa basert paa hans raad og kunnskap, endte jeg opp med aa kjoepe Sigma 70-200mm f/2.8., pluss et par minnekort, ekstra batterier, rengjoeringsutstyr og UV- og Pola filter. Har bare saavidt tatt opp objektivet for aa se paa det. Har ikke tid til mer i dag, skal ut med madammen paa middag i Central Park. Skal faa testet det i morgen. Tror jeg blir fornoeyd By the way.... det er sinnsykt varmt i New York Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå