preje Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hva ville dere kjoept, og hvorfor? Sigma 70-200mm f/2.8 APO http://www.bhphotovideo.com/c/product/5335..._2_8_II_EX.html med eventuelt telekonverter http://www.bhphotovideo.com/c/product/3901..._DG_EX_APO.html eller Nikon 70-300mm VR http://www.bhphotovideo.com/c/product/4490...6G_AF_S_VR.html pluss Sigma 105mm f/2.8 Macro http://www.bhphotovideo.com/c/product/3419...8_EX_Macro.html Befinner meg i New York saa det blir en smule rimeligere enn i gamlelandet Funderer ogsaa litt paa Sigma sin 150mm Macro Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hva skal objektiv(et/ene) brukes til? DET er spørsmålet du må stille deg selv, og svare på, før du poster her. Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Hva skal objektiv(et/ene) brukes til? DET er spørsmålet du må stille deg selv, og svare på, før du poster her. Vel... i utgangspunktet var tanken aa bare bytte ut min Sigma 70-300 mm APO med Nikon 70-300mm VR, men saa var det noen som nevnte Sigma sin 70-200, og denne fikk jeg testet hos B&H og ble veldig overrasket over hvor rask den var, og det var en herlig foelelse aa bruke det. Og han paa B&H fortalte meg at Sigma 70-200 med 1.4x telekonverter ville vaere et bedre valg enn Nikon 70-300 VR. Jeg har brukt min Sigma 70-300 APO hovedsakelig til fuglebilder, saa det er vel tanken fortsatt ogsaa. Men med Sigma 70-200mm f/2.8 faar man jo mulighet aa ta bilder under litt daarligere lysforhold, og ikke minst sportsbilder. Det har ikke alltid vaert enkelt med det "gamle" objektivet. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg gjentar: Hva skal objektive(t/ene) i hovedsak brukes til? Hva slags bilder, altså. Lenke til kommentar
morlie Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Lese vettu;P "Jeg har brukt min Sigma 70-300 APO hovedsakelig til fuglebilder, saa det er vel tanken fortsatt ogsaa. " Lenke til kommentar
ozone Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg gjentar: Hva skal objektive(t/ene) i hovedsak brukes til? Hva slags bilder, altså. Ikke vær så forbanna ivrig etter å "ta" denne mannen, at ikke gidder å lese det han skriver først: "Jeg har brukt min Sigma 70-300 APO hovedsakelig til fuglebilder, saa det er vel tanken fortsatt ogsaa. Men med Sigma 70-200mm f/2.8 faar man jo mulighet aa ta bilder under litt daarligere lysforhold, og ikke minst sportsbilder" MY GOD! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ro ned nå folkens. Svare på frågan - ikke krangle. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg hadde gått for 70-200 og tc. Når det gjelder makro så er det hipp som happ, hvilken brennvidde du føler at du trenger. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Har sett mange gode makrobilder tatt med 70-200 vr.. Er ikke sikkert du trenger ett dedikert makro-objektiv. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Har sett mange gode makrobilder tatt med 70-200 vr.. Er ikke sikkert du trenger ett dedikert makro-objektiv. Det er snakk om sigma sin 70-200, ikke nikon sin 70-200 VR, samt at man må ha mellomringer for å få ekte makro med sigma sin 70-200 macro. Forstørrelsen er 1:3.5 elns hvis ikke jeg husker feil Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Har sett mange gode makrobilder tatt med 70-200 vr.. Er ikke sikkert du trenger ett dedikert makro-objektiv. Det er snakk om sigma sin 70-200, ikke nikon sin 70-200 VR, samt at man må ha mellomringer for å få ekte makro med sigma sin 70-200 macro. Forstørrelsen er 1:3.5 elns hvis ikke jeg husker feil Han paa B&H sa at jeg ville faa "pretty good macropictures" med Sigma 70-200, men jeg har jo en slags macrofunksjon paa gamleobjektivet mitt, og det har irritert meg til tider at det ikke er skikkelig makro. Saa dette med mellomringer tror jeg ikke er noe. Men sn0dig... du har jo den Sigmaen ser jeg. Hva kan du si om den? Er det noe du er misfornoeyd med, eller er det et sikkert kjoep? Koster meg ca 4200,- her ------------------- Til yackup Det ble stille paa deg. Hadde du ikke noen svar paa spoersmaalet mitt allikevel? Tenkte kanskje du hadde noe matnyttig til meg ettersom du var saa "ivrig" Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Men sn0dig... du har jo den Sigmaen ser jeg. Hva kan du si om den? Er det noe du er misfornoeyd med, eller er det et sikkert kjoep? Koster meg ca 4200,- her Det står nok Vil ha: foran Sigma 70-200 i signaturen min Edit: Som forøvrig var lite oppdatert, da jeg ikke vil ha MB-D200 lenger siden jeg vurderer å selge D200 Endret 29. juni 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Men sn0dig... du har jo den Sigmaen ser jeg. Hva kan du si om den? Er det noe du er misfornoeyd med, eller er det et sikkert kjoep? Koster meg ca 4200,- her Det står nok Vil ha: foran Sigma 70-200 i signaturen min Edit: Som forøvrig var lite oppdatert, da jeg ikke vil ha MB-D200 lenger siden jeg vurderer å selge D200 Okej... jeg saa ikke det i farten Men er det riktig av meg aa tippe at du har Nikon 70-300mm VR? I saafall, hva har du aa si om den? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Men sn0dig... du har jo den Sigmaen ser jeg. Hva kan du si om den? Er det noe du er misfornoeyd med, eller er det et sikkert kjoep? Koster meg ca 4200,- her Det står nok Vil ha: foran Sigma 70-200 i signaturen min Edit: Som forøvrig var lite oppdatert, da jeg ikke vil ha MB-D200 lenger siden jeg vurderer å selge D200 Okej... jeg saa ikke det i farten Men er det riktig av meg aa tippe at du har Nikon 70-300mm VR? I saafall, hva har du aa si om den? Nok en gang dårlig oppdatert signatur, hadde sigma 70-300 apo, men har solgt det nå Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Lese vettu;P "Jeg har brukt min Sigma 70-300 APO hovedsakelig til fuglebilder, saa det er vel tanken fortsatt ogsaa. " Wups, overså den der.. Jeg gjentar: Hva skal objektive(t/ene) i hovedsak brukes til? Hva slags bilder, altså. Ikke vær så forbanna ivrig etter å "ta" denne mannen, at ikke gidder å lese det han skriver først: "Jeg har brukt min Sigma 70-300 APO hovedsakelig til fuglebilder, saa det er vel tanken fortsatt ogsaa. Men med Sigma 70-200mm f/2.8 faar man jo mulighet aa ta bilder under litt daarligere lysforhold, og ikke minst sportsbilder" MY GOD! Ærlig talt, jeg er da ikke ute etter å ta noen som helst. Calm down! Har sett mange gode makrobilder tatt med 70-200 vr.. Er ikke sikkert du trenger ett dedikert makro-objektiv. Det er snakk om sigma sin 70-200, ikke nikon sin 70-200 VR, samt at man må ha mellomringer for å få ekte makro med sigma sin 70-200 macro. Forstørrelsen er 1:3.5 elns hvis ikke jeg husker feil Han paa B&H sa at jeg ville faa "pretty good macropictures" med Sigma 70-200, men jeg har jo en slags macrofunksjon paa gamleobjektivet mitt, og det har irritert meg til tider at det ikke er skikkelig makro. Saa dette med mellomringer tror jeg ikke er noe. Men sn0dig... du har jo den Sigmaen ser jeg. Hva kan du si om den? Er det noe du er misfornoeyd med, eller er det et sikkert kjoep? Koster meg ca 4200,- her ------------------- Til yackup Det ble stille paa deg. Hadde du ikke noen svar paa spoersmaalet mitt allikevel? Tenkte kanskje du hadde noe matnyttig til meg ettersom du var saa "ivrig" Jeg så først svaret ditt nå, da jeg har vært borte fra forumet siden jeg postet i dag morres. Beklager på det sterkeste at jeg gadd i det hele tatt å bruke min tid på å svare i tråden, i forsøk på å hjelpe deg, trådstarter. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Back on topic: For fugl og sport hadde jeg valgt 300\2.8 av ett eller annet slag. Hør med Gissan her på forumet, han har Sigma-versjonen. De har den til Nikon også? Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Men sn0dig... du har jo den Sigmaen ser jeg. Hva kan du si om den? Er det noe du er misfornoeyd med, eller er det et sikkert kjoep? Koster meg ca 4200,- her Det står nok Vil ha: foran Sigma 70-200 i signaturen min Edit: Som forøvrig var lite oppdatert, da jeg ikke vil ha MB-D200 lenger siden jeg vurderer å selge D200 Okej... jeg saa ikke det i farten Men er det riktig av meg aa tippe at du har Nikon 70-300mm VR? I saafall, hva har du aa si om den? Nok en gang dårlig oppdatert signatur, hadde sigma 70-300 apo, men har solgt det nå Ha ha ha festlig... Bra jeg fikk "hjulpet deg" med signaturen din da HAr et nytt spoersmaal paa lager jeg da ...hvorfor solgte du den Sigmaen? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ha ha ha festlig... Bra jeg fikk "hjulpet deg" med signaturen din da HAr et nytt spoersmaal paa lager jeg da ...hvorfor solgte du den Sigmaen? For å få peng til 70-200 Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Lese vettu;P "Jeg har brukt min Sigma 70-300 APO hovedsakelig til fuglebilder, saa det er vel tanken fortsatt ogsaa. " Wups, overså den der.. Jeg gjentar: Hva skal objektive(t/ene) i hovedsak brukes til? Hva slags bilder, altså. Ikke vær så forbanna ivrig etter å "ta" denne mannen, at ikke gidder å lese det han skriver først: "Jeg har brukt min Sigma 70-300 APO hovedsakelig til fuglebilder, saa det er vel tanken fortsatt ogsaa. Men med Sigma 70-200mm f/2.8 faar man jo mulighet aa ta bilder under litt daarligere lysforhold, og ikke minst sportsbilder" MY GOD! Ærlig talt, jeg er da ikke ute etter å ta noen som helst. Calm down! Har sett mange gode makrobilder tatt med 70-200 vr.. Er ikke sikkert du trenger ett dedikert makro-objektiv. Det er snakk om sigma sin 70-200, ikke nikon sin 70-200 VR, samt at man må ha mellomringer for å få ekte makro med sigma sin 70-200 macro. Forstørrelsen er 1:3.5 elns hvis ikke jeg husker feil Han paa B&H sa at jeg ville faa "pretty good macropictures" med Sigma 70-200, men jeg har jo en slags macrofunksjon paa gamleobjektivet mitt, og det har irritert meg til tider at det ikke er skikkelig makro. Saa dette med mellomringer tror jeg ikke er noe. Men sn0dig... du har jo den Sigmaen ser jeg. Hva kan du si om den? Er det noe du er misfornoeyd med, eller er det et sikkert kjoep? Koster meg ca 4200,- her ------------------- Til yackup Det ble stille paa deg. Hadde du ikke noen svar paa spoersmaalet mitt allikevel? Tenkte kanskje du hadde noe matnyttig til meg ettersom du var saa "ivrig" Jeg så først svaret ditt nå, da jeg har vært borte fra forumet siden jeg postet i dag morres. Beklager på det sterkeste at jeg gadd i det hele tatt å bruke min tid på å svare i tråden, i forsøk på å hjelpe deg, trådstarter. Hei yackup... du trenger ikke beklage noenting overfor meg. No hard feelings fra denne kanten selvom andre har reaksjoner. Jeg var bare nysgjerrig paa om du hadde noen svar paa det jeg lurte paa. Er ute etter all type info paa omraadet nemlig, saa jeg er takknemlig for engasjementet ditt. Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Back on topic: For fugl og sport hadde jeg valgt 300\2.8 av ett eller annet slag. Hør med Gissan her på forumet, han har Sigma-versjonen. De har den til Nikon også? Back on topic hoeres veldig bra ut Naar det gjelder objektivet du nevner her, saa er det nok langt utenfor mitt prisleie dessverre. Det der er vel bare en "vaat droem" Ha ha ha festlig... Bra jeg fikk "hjulpet deg" med signaturen din da HAr et nytt spoersmaal paa lager jeg da ...hvorfor solgte du den Sigmaen? For å få peng til 70-200 Okej... he he.... saa siste spoersmaal Hva er grunn til at du skal kjoepe dette? Virker litt som vi er i "samme bane" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå