Gå til innhold

Telenor Mobilt Bredbånd med Windows Vista

Forlan86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kjøpt meg telenor mobilt bredbånd til pcen, kan jeg bruke dette for å komme inn på xbox live?

Ja, det kan du. Enten kan du kjøpe sånn ekstra trådløs "antenne" til din 360 slik at den er i stand til å ta imot trådløse signaler og bridge Xbox 360 med din internett tilgang på PC'en din. Eller så kan du la være å kjøpe trådløse antennen (er litt dyr skjønner du), men heller ta en vanlig internett-ledning og koble den opp mellom Xbox 360 og PCen din og til slutt gå til Network connections og bridge denne. Men det har vel sine fordeler og ulemper, ledning'kaos' og at du må ha lang nok ledning hvis ikke PCen din er i samme rom som 360'en (er 90% sikker på at du har en bærbar? Da blir alt så mye lettere, kortere ledning og ha bærbaren i samme rom eller så langt ledningen rekker).

Håper ikke at jeg forklarte for dårlig, men jeg vet at det går ann. Har dog ikke prøvd med Telenor mobilt bredbånd, men det er jo nesten det samme som trådløs, forskjellen ligger vel i en brikke som du stapper i USB 2.0 porten din ;).

Lenke til kommentar

Jeg har også nylih kjøpt meg mobiltbredbånd fra telenor. Jeg klarte ikke å bruke dette til å få Xbox360 konsollen min på nett. Jeg laget en bro, men når jeg kjørte nettverkstesten på konsollen så ble det failed på IP adresse. Jeg kunne heller ikke surfe på nettet med PC-en så lenge nettverksbroen var opprettet.

Men hvis noen vet hvordan man får det til så hadde det vært morro å vite.

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg telenor mobilt bredbånd til pcen, kan jeg bruke dette for å komme inn på xbox live?

Ja, det kan du. Enten kan du kjøpe sånn ekstra trådløs "antenne" til din 360 slik at den er i stand til å ta imot trådløse signaler og bridge Xbox 360 med din internett tilgang på PC'en din. Eller så kan du la være å kjøpe trådløse antennen (er litt dyr skjønner du), men heller ta en vanlig internett-ledning og koble den opp mellom Xbox 360 og PCen din og til slutt gå til Network connections og bridge denne. Men det har vel sine fordeler og ulemper, ledning'kaos' og at du må ha lang nok ledning hvis ikke PCen din er i samme rom som 360'en (er 90% sikker på at du har en bærbar? Da blir alt så mye lettere, kortere ledning og ha bærbaren i samme rom eller så langt ledningen rekker).

Håper ikke at jeg forklarte for dårlig, men jeg vet at det går ann. Har dog ikke prøvd med Telenor mobilt bredbånd, men det er jo nesten det samme som trådløs, forskjellen ligger vel i en brikke som du stapper i USB 2.0 porten din ;).

Hvordan bridger pcen til xboxen?

Lenke til kommentar

Lurer du på hvordan du kan sette opp en nettverksbro?

Gå til oversikten over nettverkstilkoblingene og velg de to du vil lage bro mellom (hold Ctrl inne og bruk venstre musknapp for å markere to objekter). Så høyere klikker du på et av de valgte objektene og velger oprett bro mellom koblinger.

Lenke til kommentar
Lurer du på hvordan du kan sette opp en nettverksbro?

Gå til oversikten over nettverkstilkoblingene og velg de to du vil lage bro mellom (hold Ctrl inne og bruk venstre musknapp for å markere to objekter). Så høyere klikker du på et av de valgte objektene og velger oprett bro mellom koblinger.

Får ikke dette til jeg.

Går innpå nettverk og delignssenter så kommer dette:

220386.jpeg

Trykker på Dan-Ruben pc og dette kommer:

220388.jpeg

Så trykker eg tilbake for å så trykke på "flere nettverk" og dette kommer:

220389.jpeg

Så trykker eg tilbake igjen og trykker på "nettverkskart" og disse to kommer opp. Ett "Lokal tilkobling. Uidentifisert nettverk" og ett "trødløst nettverkstilkobling- default 2"::

220391.jpeg

og:

220392.jpeg

Håper noen kan hjelpe meg. Gidder ikke bå bruke 700 kr på noe som jeg kan få til gratis!

Endret av Quzco
Lenke til kommentar
220389.jpeg

Det bildet her, marker Dan-Ruben og 360 --> høyreklikk og bridge connection som det heter på engelsk :).

Når jeg merker de to med Ctrl for å så høyreklikke kommer det ikke opp noe bridge eller tilkobling eller noe i den dur. Hva skulle vært navnet på dette på norsk? Kommer opp "åpne mediedeling"

Endret av Quzco
Lenke til kommentar
220389.jpeg

Det bildet her, marker Dan-Ruben og 360 --> høyreklikk og bridge connection som det heter på engelsk :).

Når jeg merker de to med Ctrl for å så høyreklikke kommer det ikke opp noe bridge eller tilkobling eller noe i den dur. Hva skulle vært navnet på dette på norsk? Kommer opp "åpne mediedeling"

bump

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...