Gå til innhold

Kjøpe OS/Programmvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har klart meg i 1 år nå med kun Linux,... en frielse spør du meg,... - og er 100 % fornøyd med det,... gir meg alt jeg trenger av behov og fungerer faktisk stabilt i motsetning til andre OS.:wink:

 

Slipper en gang tanken på å måtte kjøpe kjøpe på dyre oppgraderinger osv,...

 

Det er sant som RedHat sjefen sa her forleden,... :

Microsoft hindrer fremskritt ! - og det er ikke kødd en gang slik som de holder på,...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-13 23:18, Grimmy skrev:

Hvorfor gidder du da å ha software som du ikke bruker? er det bare tøft å ha de illegalt?

Har du rett og slett skapt et psykisk behov for å ha diverse software som du egentlig ikke trenger, ikke bruker.


 

Synes det ser kult ut, laster det ned, bruker det litt, før det blir kjedelig. men det er jo kjekt å ha i tilfelle jeg en gang får bruk for det igjen.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-13 23:18, alaruz skrev:

Har klart meg i 1 år nå med kun Linux,... en frielse spør du meg,... - og er 100 % fornøyd med det,... gir meg alt jeg trenger av behov og fungerer faktisk stabilt i motsetning til andre OS.:wink:


Slipper en gang tanken på å måtte kjøpe kjøpe på dyre oppgraderinger osv,...


Det er sant som RedHat sjefen sa her forleden,... :

Microsoft hindrer fremskritt ! - og det er ikke kødd en gang slik som de holder på,...



 

plz hold oss unna slik propaganda.

Bare raringer og kommunister som bruker linux!

 

[ Denne Melding var redigert av: extreme på 2002-01-13 23:35 ]

Lenke til kommentar

Bare extreme som synes at det bare er raringer og kommunister som bruker Linux.

 

Har brukt linux noe (Redhat 6.1/6.2 og SUSE 7.0), men har aldri fått det til å funke tilfredsstillende. Skal stappe det inn igjen når jeg får internett-tilgang, det virker som det er ganske essensiellt hvis man vil ha OSet opp og gå med ting&tang man har bruk for.

Har bare betalt for spill som fulgte med hardware hittil, har tenkt å kjøpe ihvertfall Serious Sam (og toern) og RollerCoaster Tycoon+xtrapakker, de folka fortjener penga. Bare jeg kan finne en butikk som ikke tar 80% av penga sjæl (som spaceworld)

Lenke til kommentar

JA! La oss stoppe ALL piratkopiering!!! Og gå tilbake med at pc'ene blir levert med separert operativsystem!

 

Sånn av vi kan kommandokopiere til - fra i OS'et til Norsk Data!

 

Det er jo ikke bare helt fullt forrvirrende når naboen har ms dos og der er det fra - til...

 

 

Full piratkopistopp gjør at software blir "glemt"

Hvem gidder betale i dyre dommer for diverse software for å teste hvordan det er? for å finne ut hva som er best!

Da blir det vel at M$ kjører KRAFTIGE reklamekampanjer og samarbeider med ALLE hardware produsentene om at pc'en skal leveres med KUN M$ ...

Og da har vi liten mulighet til å få noe som helst annet... når hw'en er programert M$

 

 

Nedgangen i viten om diverse programmer ville bli så drastisk om ALL piratvirksomhet hadde forsvunnet at det mer eller mindre kun ville vært gigantene igjen... Som Micro$oft...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-14 10:10, GalFisk skrev:

Bare extreme som synes at det bare er raringer og kommunister som bruker Linux.


Har brukt linux noe (Redhat 6.1/6.2 og SUSE 7.0), men har aldri fått det til å funke tilfredsstillende. Skal stappe det inn igjen når jeg får internett-tilgang, det virker som det er ganske essensiellt hvis man vil ha OSet opp og gå med ting&tang man har bruk for.

Har bare betalt for spill som fulgte med hardware hittil, har tenkt å kjøpe ihvertfall Serious Sam (og toern) og RollerCoaster Tycoon+xtrapakker, de folka fortjener penga. Bare jeg kan finne en butikk som ikke tar 80% av penga sjæl (som spaceworld)


 

Joda, men det er også utrolig kjedelig å ha flere OS installert, kjedelig å boote for å bytte OS. Og du må jo det, skal du spille de spillene der. Og siden du betaler for de spilla der, burde du jo også kjøpe WinXp da.

 

Og det er jo et godt eksempel på hvorfor 99% av spillene som lages bare finnes til Windows, nemlig fordi de koster penger. Programvaren til Linux skal jo være gratis, og hvem gidder liksom og utvikle spill, for så og gi det ut gratis? Da tjener de jo ingenting. Slik open source/gratis programvare har ingen fremtid spør du meg, kvaliteten på programvaren blir for dårlig. Dette er i alle fall slik det er på desktop os'ene, men på serversiden funker det faktisk meget bra.

Lenke til kommentar

doh!

 

:?:

 

Pirating er egentlig bare jalla, men det er litt morro og bruke photoshop og 3ds max da :

Hjelper jo litt å få bygge opp en viss kompetanse.

Slutta og bruke 3dsmax når gmax kom ut da(så snill som jeg er :grin: )

 

Så til alle som bruker bugs i windows til en legal grunn til og pirate, dette er rett og slett latterlig, stjeler du en dårlig cd er det fortsatt stjeling.

 

Og når vi snakker om det, pirating er ikke det samme som stjeling(sjøl om jeg brukte det i eksemplet), pirating er kopiering, dvs at man ikke tar noe resurser fra produsenten og hvis man følger den gyldne warez regelen så taper produsentene egentlig ikke.

 

Den gyllene warez regelen(som alle burde følge):

Warez skal bare brukes til og prøve ut programmet uten restriksjoner. Hvis du liker programmet kjøper du det.

Lenke til kommentar

Jeg har et ganske avslappet forhold til dette kopieringshysteriet.

 

Har legale versjoner av programvaren jeg "bruker" men har ingen hemninger med å installere noe noe annet for å prøve.

 

I mange tilfeller tror jeg SoftWare produsentene skal se på "piratkopiering"som ren reklame når det gjelder privatpersoner. Det er de færreste privatpersoner som vil kjøpe feks. Photoshop eller 3D MAX men den dagen de trenger det i jobbsammenheng vil de velge et program de kjenner og da får de solgt en lisens.

 

Ellers er jeg enig med dem som sier at skal man bruke et program så skal det lisensieres.

 

Yngve

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at det finnes piratkopiering .. uten det ville alle firmaer ha kunne tatt AKKURAT det de ville, nå må de holde prisene iværtfal litt nede, hadde de hatt sån SKYHØYE priser f.eks. 1000 kr for et spill , ville 80% ha "piratkopiert" p,g.a helt urimelige priser , og om det ikke hadde funnes "piratkopiering" da , ville de hatt enemarked , og sett seg pent nødt til å betale 1000 kr for et spill man blir lei av etter en måned alikavel.

 

Nei det må være et vist forhold original/pirat på gang , for å holde marked ved like . .det er fakta.. tenk å mange hardware / isp forhandlere og , som ville TAPT mange millioner dersom det ikke fantes piratkopiering ? hvem trenger en 2000 kr cd brenner for å ta en backup cd i måneden ? Hvem trenger geforce 4 til 4000-5000 kr for å spillet det ene spillet man har råd til ?

 

Nei se det litt fra andre synspunkter og !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-14 13:17, CdBuRnR skrev:

Jeg er glad for at det finnes piratkopiering .. uten det ville alle firmaer ha kunne tatt AKKURAT det de ville, nå må de holde prisene iværtfal litt nede, hadde de hatt sån SKYHØYE priser f.eks. 1000 kr for et spill , ville 80% ha "piratkopiert" p,g.a helt urimelige priser , og om det ikke hadde funnes "piratkopiering" da , ville de hatt enemarked , og sett seg pent nødt til å betale 1000 kr for et spill man blir lei av etter en måned alikavel.


Nei det må være et vist forhold original/pirat på gang , for å holde marked ved like . .det er fakta.. tenk å mange hardware / isp forhandlere og , som ville TAPT mange millioner dersom det ikke fantes piratkopiering ? hvem trenger en 2000 kr cd brenner for å ta en backup cd i måneden ? Hvem trenger geforce 4 til 4000-5000 kr for å spillet det ene spillet man har råd til ?


Nei se det litt fra andre synspunkter og !



 

 

Piracy, OUR buisniss :grin:

 

 

Når f.eks. alle "nerdene" bruker windows, ser "alle andre" at de gjør det.. da tenker de med en gang at det må være bra. Så tenker dem seg ikke for lenge om når de skal ha no OS inn... som de gjerne KJØPER!...

Piratkopiering er også en slags reklame...som funker generelt MYE bedre... men som beklageligvis ikke alltid ender opp med at produsenten får pengene...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-13 23:18, Grimmy skrev:

Hvorfor gidder du da å ha software som du ikke bruker? er det bare tøft å ha de illegalt?

Har du rett og slett skapt et psykisk behov for å ha diverse software som du egentlig ikke trenger, ikke bruker.


Eg brukar programvaren, men ikkje til noko nyttig. Litt kjekt å sjå kva eit program gjer, korleis ein brukar det. Litt samme ideen som bak overklokking/case mods. Sjå kva ein får til, evt. korleis ting virkar.

Lenke til kommentar

Da har jeg vel egentlig rett, det er blitt skapt et psykisk behov for det man egentlig ikke trenger/bruker.

 

Jeg er med på den Warez regelen, hvor man tester først og kjøper etterpå. Men det er svært få folk som følger den.

 

Jeg har det slik at jeg ofte leter etter alternativer(jeg har prøvd Linux, og BeOS) men det var Windows som fungerte best for meg. Dette er selvsagt et svindyrt OS, men så fant jeg frem til student lisensen. Problem løst.

 

Hvis jeg skulle trengt bildebehandlings program så hadde jeg gått for Paintshop Pro. Når det gjelder Office, så har jeg lest at StarOffice skal ut med en tilfredstillende versjon, og jeg tror den blir gratis. Det er mange alternativer her ute, det gjelder bare å finne de.

Lenke til kommentar

Quote:

Så til alle som bruker bugs i windows til en legal grunn til og pirate, dette er rett og slett latterlig, stjeler du en dårlig cd er det fortsatt stjeling.


'Kjøper du en dårlig CD, er det fortsatt en dårlig CD' er vel det argumentet går ut på.

Ingen som vet hvor prisen på fx Serious Sam tilsvarer sånn ca de $20 som det er ment å koste?

RomWerden tar fuckings 450kr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...