Alpakasso Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Substantivet strikk, hvilken artikkel har det? 1) En strikk. 2) Ei strikk. 3) Et strikk. Går det an å si enten to, eller alle tre? Hjelp. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 strikk m1 (fra ty.) elastisk snor el. bånd; gummistrikk en bukse med s- i livet / sette en s- på pakken / hoppe s- barnelek Altså maskulinum. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Strikk -> s. (-en, -er, -ene) Jeg ville sagt et strikk. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Det er intetkjønn Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg mener En strikk - Strikken er riktig, hvis det er snakk om slike små strikker man har på kjøkkenet Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Det er sånne strikker jeg snakker om, khaffner. Kilde, Kontorstol? Spør helt konkret hva det er, og ikke hva folk mener, derfor krever jeg et konkret svar på hva det er, og ikke annet tull. Noen som har fasit? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Det er sånne strikker jeg snakker om, khaffner. Kilde, Kontorstol? Spør helt konkret hva det er, og ikke hva folk mener, derfor krever jeg et konkret svar på hva det er, og ikke annet tull. Noen som har fasit? Kilde Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Det heter en strikk Men jeg sier aldid et strikk. Husker at jeg og en klassekompis diskuterte det for noen år siden. Vi fikk læreren il å bekrefte. Jeg hadde feil. Endret 29. juni 2008 av JFM Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Det er sånne strikker jeg snakker om, khaffner. Kilde, Kontorstol? Spør helt konkret hva det er, og ikke hva folk mener, derfor krever jeg et konkret svar på hva det er, og ikke annet tull. Noen som har fasit? Kilde Hvorfor sa du da at det var intetkjønn? Eller hadde en funksjon? Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg synes EN strikk høres mest naturlig ut. Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Det er en strikk. Noe annet synes jeg bare høres dumt ut. En strikk - strikken - strikker - strikkene Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Er nok en strikk, men synes det ikke høres bra ut så jeg sier bestandig et strikk. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Frå nynorsk: Ein Strikk Lenke til kommentar
Thend Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) "Strikk" er hankjønn i både bokmål og nynorsk. Men i en del dialekter er det et intetkjønnsord. Endret 29. juni 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Kilde Kilden din sier jo hankjønn, men du sier intetkjønn? Regner med at det var skrivefeil. Takk for svar, alle sammen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2008 Kilde Kilden din sier jo hankjønn, men du sier intetkjønn? Regner med at det var skrivefeil. Takk for svar, alle sammen. ja det gikk nok litt fort i svingene der Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Skjer ofte det. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg har alltid sagt "en strikk", men har møtt andre fra andre kanter av landet som påstår det heter "et strikk". Det har sikkert alltid vært forskjellig. Noen som vet hva det heter på svensk og dansk? Jeg bor i Oslo, for de som ikke tenkte på å lese under avataren min. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg bor i Oslo, for de som ikke tenkte på å lese under avataren min. ? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg bor i Oslo, for de som ikke tenkte på å lese under avataren min. ? Velg noe annet enn Diskusjon.no-skinnet, så kan du se "Fra: *sted*" under avataren til folk. Man velger å skrive det selv. Trodde det syntes i alle skin, jeg. Jeg har HW Dynamisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå