Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på tyskeksamen.

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk nettopp igjen eksamenskarakteren i tysk, som ble en 2'er.

Lurer derfor på om det er lurt å klage, ettersom jeg da kan havne på 1.. :thumbdown:

Noen som har noen formening om dette, som har sendt lignende klager før, eller som er i samme situasjon?

Tilleggsinfo: Dreier seg om Tysk 1 Vg2, har 4 i standpunkt fra før. :)

Endret av crizzern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden vi ikke kan se besvarelsen din blir det vanskelig å vurdere. ;) Det lure her er å kontakte tysklæreren din og få han/henne til å se på besvarelsen din. Vedkommende kan nok gi deg et greit svar ang. om du bør klage eller ikke.

Lykke til.

Lenke til kommentar
jeg var under forståelsen at de ikke kan sette ned karakteren, evnt. bare opp
Når du klager kan det nok slå begge veier. Egentlig litt greit at det er slik, ellers hadde nok de fleste bare klaget på flipp for å se om dem gikk opp og det hadde i praksis blitt dobbel retting av samtlige eksamener på VGS ++. ;)
Lenke til kommentar

I følge udir.no så er det tre utfall av klagen: opp i karakter, samma karakter og ned i karakter.

Det samma gjelder om det er universitet eller videregående. Jeg er i samma situasjon som deg, har fått 2 i norsk. Fikk læreren min til å se gjennom besvarelsen, og hun mente at det var en klar 3. Så jeg har sendt inn klage.

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Takk for alle svar, det jeg egentlig lurte på var om det er vanlig praksis å sette ned karakteren, eller om det er noe som bare blir sagt at kan skje, men som oftest ikke blir gjort. Ser nå at jeg formulerte meg litt dårlig der. Når det gjelder hvor bekymret jeg er for å gå ned; er det pga. at karakteren under tross alt er 1, derfor vil jeg ikke ta den risken hvis sannsynligheten for å gå ned kan være stor, kommer jo også mye an på sensor. Men som sagt takk for svar, skal se om jeg får tak i tysklæreren nå og høre med henne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...