Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Pins på harddisk mangler. Hvordan hente info?

Anbefalte innlegg

Flau greie. Ei jente jeg kjenner har et lite blikk for en fyr som jeg "vet hvem er." Denne fyren hadde et problem med en pc som gikk alt for ofte varmt. Og siden jenta - kjente en datafyr (meg) så kom fyren til meg, etter henvisning fra jenta. Heh. :huh:

Uansett. Det som var greia var ganske enkelt at vifta på CPU-blokken var plassert opp-ned. Men pcn så ræva ut. Så jeg satte igang med å bytte det ene å det andre.

MEN, når jeg nappet ut IDE-kabelen til harddisken. Fulgte jaggu en av pinsa på harddisken med ledningen. Litt dårlig illustrert her:

22kpsn.jpg

Greia er at det ligger en del verdifulle ting på harddisken - som jeg nå ikke kommer inn på. Mest sannsynlig pga dette.

Alt annet på maskinen funker. Jeg prøvde med en annen eldgammel harddisk, og kom glatt inn på Win 95 med den. Den som det dreier seg om, kom jeg ikke inn på. Prøvde med min egen maskin, og veteranen.

Harddisken det er snakk om er en: Seagate Barracuda 7200,7 200 Gbytes.

Selve disken driter jeg i. Kan godt kjøpe en ny - men innholdet vil jeg ha!

Jeg har mildt sagt litt dårlig samvittighet nå. Hadde jeg bare snudd den jævla vifta og latt ide-kablene ligge. Hadde ikke dette skjedd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klipp av en passende tykk synål i passe lengde.(du må sikkert prøve flere ganger)

Før den inn i ide kabelens pinne-hull der motsatt pin på HD mangler.

Når du skyver inn ide kabelen vil "nåla" treffe det avbrekte kontakt punktet på harddiskens brukne pin og kontakt er gjenoprettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...