anaconda Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Hei Jeg har kjøpt sykkel på intersport. På nettsidene står det: Intersport tilbyr sine kunder en bekymringsfri handleopplevelse. Dette innebærer at du som kunde kan bytte din vare i en annen modell dersom du ikke er fornøyd med produktet. Ubrukte varer kan byttes i alle Intersport butikker i Norge innen 14 dager, mens brukte varer må byttes i den butikken den ble kjøpt i. Husk kvittering eller byttelapp. Gjelder ikke salgsvarer Da kan jeg altså bytte sykkelen i annen innen 14 dager hvis jeg ikke er fornøyd. Veldig bra. Jeg bestilte min sykkel på nettsiden deres søndag 15 juni. Jeg hørte ikke noe, selv ikke etter å ha purret ved å faxe ordebekreftelsen etter 1 uke. Først i går tok butikken kontakt med meg. Hun som håndterte netthandelen hadde vært sykemeldt i 14 dager, og derfor hadde det tatt så lang tid. Jeg svarte på mail at jeg ønsket å hente sykkelen i butikken i dag, noe som var helt greit.. Nå ser jeg i garantikortet står det kjøpsdato: 16/6. Betyr det at deres 14 dagers alltid fornøyd garanti kun gjelder til mandag? Eller til lørdag 12 juli (14 dager)? Lenke til kommentar
jeyhu Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Det kan du sikkert ta opp med butikken du hentet sykkelen i. Kan ikke tenkes at de tar utgangspunkt i en dato som er langt bak i tid når det er på deres kappe at du ikke har fått sykkelen før nå. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Enig i at du bør høre med butikken og at de 14 dagene antagelig ikke løper så lenge manglende levering skyldes forhold på butikkens side. Forresten: Det står intet om når disse 14 dagene skal løpe fra. Dette kan være selve kjøpstidspunktet eller leveringstidspunktet. Når butikken ikke har presisert hva de mener, kan det legges til grunn at det er det sistnevnte tidspunkt som er avgjørende (iallfall så lenge leveringen ikke utsettes på grunn av kundens forhold). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå