Gå til innhold

Hvor i Stavanger går jeg for å prøve ut DSLR-kamera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japan Photo tillater desverre ikke at du prøver ut kameraet i butikken, men som sn0dig sier er det i allefall mulig å kjenne på grepet og knappenes plassering noe som også er viktig. Dette er vel også det eneste jeg har å utsette på JP, som jeg for øvrig er godt fornøyd med.

Dermed er du henvist til byens øvrige butikker. Stavanger Foto har god kompetanse og godt utvalg.

Endret av deviant
Lenke til kommentar
Japan Photo tillater desverre ikke at du prøver ut kameraet i butikken, men som sn0dig sier er det i allefall mulig å kjenne på grepet og knappenes plassering noe som også er viktig. Dette er vel også det eneste jeg har å utsette på JP, som jeg for øvrig er godt fornøyd med.

Dermed er du henvist til byens øvrige butikker. Stavanger Foto har god kompetanse og godt utvalg.

What?

Jeg var innom Japanphoto i Oslo (en av dem) og lekte med et E-3 og 7-14 (til sammen på det tidspunktet 27 000,-) i en halvtime.

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke i følge JPStoney

Til orientering kan jeg opplyse om at JPStoney er sjef i Japan Photo Norge.

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke i følge JPStoney

Til orientering kan jeg opplyse om at JPStoney er sjef i Japan Photo Norge.

Kanskje JPStoney kan informere butikkene i Sandnes og Stavanger om ønsket praksis?

Jeg kunne ikke studere menyene på 40D hos JP i Sandnes før jeg kjøpte det, "fordi butikken ikke ønsker å selge brukte produkter". Heller ikke JP i Stavanger har strøm på utstillingsmodellene, ref tidligere innlegg fra sn0dig.

Endret av deviant
Lenke til kommentar

Det er en særdeles dårlig praksis butikkene du referer til har lagt seg til, i alle fall.

Det fører til at folk kommer og tror de skal få prøve drømmeutstyret, men blir skuffet når de ikke får det.

Heck, jeg hadde fått leke med 1Dmk3 og 300/2.8 om de hadde hatt batteri. Hvordan jeg skulle lekt med et et 300/2.8 i en butikk? Easy, ut av døra.

Lenke til kommentar

Hei alle,

tusen takk for tippset om denne tråd.

Enn ting er veldig enkelt og klar: Allt utstyr som du finnes i oss butikk kan blir testet. Uten untakk.

Men enn annen ting er også helt tydelig, åpenbart har Sandnes og/eller Stavanger ikke følgt denne regler. Og det er helt feil. Begge butikker har samme butikksjef, jeg tar kontakt umiddelbart og fra og met i morgen blir det så som i alle andere butikker.

Takk igen for tipset!

Stephan fra Bergen (hvor defenitivt alle kameras er prøvbar)

Lenke til kommentar
Hehe, passet bra. Stikker innom JP i Stavanger i morgen ^^
Hmm var det ikke denne karen som planla å kjøpe kamera fra USA, men skal altså innom her på berget for å kjenne husene på først. Litt frekt syns jeg ... :nei:

Hehe, er det for frekt det? Jeg må jo nesten prøve hvordan kameraet er å holde i før jeg kjøper og ser ingen alternativer egentlig. Utstyr som bager, minnekort o.l. blir jo kjøpt i Norge uansett.

Lenke til kommentar
Hehe, passet bra. Stikker innom JP i Stavanger i morgen ^^
Hmm var det ikke denne karen som planla å kjøpe kamera fra USA, men skal altså innom her på berget for å kjenne husene på først. Litt frekt syns jeg ... :nei:

Hehe, er det for frekt det? Jeg må jo nesten prøve hvordan kameraet er å holde i før jeg kjøper og ser ingen alternativer egentlig. Utstyr som bager, minnekort o.l. blir jo kjøpt i Norge uansett.

Frekt ja absolutt. Hvordan skal de norske fotobutikkene klare seg når de blir brukt som utstillingsmonter og utprøvingslokalitet for alle de som skal spare noen kr på å kjøpe fra USA? Så et soleklart alternativ er å kjøpe der du går for å teste; de lever av akkurat dette. Kjøp huset i norge det kan godt være at du får bruk for garanti og servicen det kan gi deg på sikt :thumbup: Endret av Napoleon XIV
Lenke til kommentar
Frekt ja absolutt. Hvordan skal de norske fotobutikkene klare seg når de blir brukt som utstillingsmonter og utprøvingslokalitet for alle de som skal spare noen kr på å kjøpe fra USA? Så et soleklart alternativ er å kjøpe der du går for å teste; de lever av akkurat dette. Kjøp huset i norge det kan godt være at du får bruk for garanti og servicen det kan gi deg på sikt :thumbup:
Men hva med oss rimelig fattige studenter som skal kjøpe i Norge, men som må gå til nettbutikk siden de eneste fotobutikkene i området ligger noen høvdinger høyere i pris? Er vi også frekke hvis vi vil holde litt i kameraene før vi kjøper?

Annet utstyr som stativ, minnekort osv kjøpes mest sannsynlig i butikk siden forskjellene der er veldig små.

Lenke til kommentar
Hei alle,

tusen takk for tippset om denne tråd.

Enn ting er veldig enkelt og klar: Allt utstyr som du finnes i oss butikk kan blir testet. Uten untakk.

Men enn annen ting er også helt tydelig, åpenbart har Sandnes og/eller Stavanger ikke følgt denne regler. Og det er helt feil. Begge butikker har samme butikksjef, jeg tar kontakt umiddelbart og fra og met i morgen blir det så som i alle andere butikker.

Takk igen for tipset!

Stephan fra Bergen (hvor defenitivt alle kameras er prøvbar)

Flott at du involverer deg Stephan. For min egen del har jeg allerede kjøpt mitt EOS 40D (hos JP i Stavanger), men det er hyggelig å høre at det blir enklere for fremtidige kunder å velge riktig.

- Roy, som inntil nylig var JP kunde i Bergen ;o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...