DuTTZi Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei! Min pc: Asus p4-s533 2x 256 Crucial ddr pc2700 p4 2.0 ghz m/ boxed hercules radeon 9700 pro 300 w PSU winxp pro, nyformatert directx 9, m/ nyeste radeon drivere (har også prøvd direct x 8 med eldre drivere) For ca en uke siden ble maskina ganske ustabil. Fikk bluescreener, random reboots og feilmeldinger i bla warcraft 3 (fatal error: 0x00000005c). Hadde ingen problemer før, annet en at hk'et har klikka en gang, da funka ikke nettkortet, men det fiksa seg selv igjen etter kort tid. Jeg har forsøkt å formatere og legge inn winxp pro sp1 med directx 8 og 9. Nyeste drivere for agp, lyd, skjermkort. Ingenting funket. Prøvd alle mulige "solutions" på blizzard sin support side. Ingenting funker, får fortsatt fatal error i warcraft3. Dette skjedde ikke før og jeg har ikke gjort noen ting med pc'en. Jeg har tatt ut rammen og testa en og en rambrikke, ikke noe forskjell. Har sjekka rammen med memtest 86, ingen errorer. For en tid siden hadde jeg overklokka cpu'en til 2,8 ghz med boxed vifte, slik var den stabil og uten problemer i over 3 mnd'er. Så ble den ustabil, dermed klokket jeg ned siden da har den vært dønn stabil, intill nå. Hva kan være feil? På forhånd takk! Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hvor mye volt kjørte du på da. Du kan ha ødelagt den med for mye volt. det skjedde med T-birden min. P4 [email protected] på default volt altså 1.475.. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Nå kjører den på standard 1,5 v, før kjørte jeg den på maks som jeg kunne, 1,8 eller noe. Jeg mistenker at det kan være cpu'en som fu*ker eller cpu OG hovedkort. edit: Jeg testet ravenshield sp demo nå, da restartet pc'en seg helt uten videre. Dette er da ikke noe enkeltstående problem med warcraft 3. error jeg fikk da windows startet opp igjen: C:WINDOWSMinidumpMini031303-02.dmp C:DOCUME~1BRAGEK~1LOCALS~1TempWER1.tmp.dir00sysdata.xml Dirker som det er minnet, men det er umulig siden jeg har testet dette på alle mulige måter. Jeg vil anta hovedkortet, men siden jeg har hatt lignende problemer før ved overklokking, kan det jo være cpu som er ødelagt. Noen andre som har flere synspunkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå