Gå til innhold

ny gamer: maks 26k dual intel, dual skjermkort + (se link for mer hardware)


Anbefalte innlegg

tenkte først på dette nå! :p mine krav til ny pc: 2x4870, god gaming cpu, 4xpciex16(2.0)hovedkort, 2tb utenom spill og os hdd, care om den bråker som et jetfly jeg har en xbox360 :p, 2ms 22"+ skjerm, 8gb minst 1066mhz ram og god nokk kjøling til hardware

 

edit: ifølge psu kalkolatoren trengte jeg ikke mer enn 630w!

Har en moddet Xbox 360 jeg også og liker ikke støyen. De fleste setter pris på en maskin som støyer lite. Ikke noe særlig å sove ved siden av et "jetfly".

PerUlv2 har et veldig godt poeng i at du bør gå for en 24" skjerm for enda bedre oppløsning og full utnyttelse av 2 stk HD 4870.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenkte først på dette nå! :p mine krav til ny pc: 2x4870, god gaming cpu, 4xpciex16(2.0)hovedkort, 2tb utenom spill og os hdd, care om den bråker som et jetfly jeg har en xbox360 :p, 2ms 22"+ skjerm, 8gb minst 1066mhz ram og god nokk kjøling til hardware

 

edit: ifølge psu kalkolatoren trengte jeg ikke mer enn 630w!

Har en moddet Xbox 360 jeg også og liker ikke støyen. De fleste setter pris på en maskin som støyer lite. Ikke noe særlig å sove ved siden av et "jetfly".

PerUlv2 har et veldig godt poeng i at du bør gå for en 24" skjerm for enda bedre oppløsning og full utnyttelse av 2 stk HD 4870.

vil heller ha fullt aa osv på 1680 x 1050 med 2ms enn 1920*1200 på 5ms uansett har dere sett prisen på 24"? :p

 

edit: benq skjermen var vist ikke mer en 700kr dyrere :p

synes dere om handlelista nå da ?

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar

velg et X38 eller X48 hovedkort

P45 og P35 er ikke laget for crossfire, alså de x16 portene er ikke x16 i båndbredde vis ikke jeg tar feil

 

det er bare X38 og X48 som har full x16 med x16 båndbredde for crossfire

 

du har også mulighet for 2x Radeon HD 4870 X2 i august eller vis du tar 1 stk 4870 nå og en 4870 X2 i august får du jo 3 stk GPuer på 2 stk x16 sloter :)

 

å ja ta oem vista ultimate i stedet 4000 kr er svin dyrt når du får oem for 1600 kr* http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330705

 

du får heller kjøpe et X48 hovedkort for de pengene du får igjen med oem vista heller

som denne

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343980

 

og en bedre skjerm som denne

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346243

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Jeg synes du prioriterer litt feil. En god skjerm er noe av det viktigste du kjøper.Det er tross alt den du skal sitte å stirre på kanskje flere timer om dagen.

Hvorfor ikke kutte ut et par disker og kjøpe en skikkelig god skjerm? Å oppgradere med flere disker senere er enkelt. Å oppgradere skjerm er ikke like enkelt,det betyr bytte og tap av penger.

Hvis du har HDMI-ut på Xboxen,så bruk den. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes du prioriterer litt feil. En god skjerm er noe av det viktigste du kjøper.Det er tross alt den du skal sitte å stirre på kanskje flere timer om dagen.

Hvorfor ikke kutte ut et par disker og kjøpe en skikkelig god skjerm? Å oppgradere med flere disker senere er enkelt. Å oppgradere skjerm er ikke like enkelt,det betyr bytte og tap av penger.

Hvis du har HDMI-ut på Xboxen,så bruk den. :)

jau enig :)

defor jeg tok en dyerer samsung i sedet for vista til 4000 kr :p

Lenke til kommentar
Jeg synes du prioriterer litt feil. En god skjerm er noe av det viktigste du kjøper.Det er tross alt den du skal sitte å stirre på kanskje flere timer om dagen.

Hvorfor ikke kutte ut et par disker og kjøpe en skikkelig god skjerm? Å oppgradere med flere disker senere er enkelt. Å oppgradere skjerm er ikke like enkelt,det betyr bytte og tap av penger.

Hvis du har HDMI-ut på Xboxen,så bruk den. :)

jau enig :)

defor jeg tok en dyerer samsung i sedet for vista til 4000 kr :p

Innlegget var ment til trådstarter. ;) Jeg er forresten enig i ditt forslag til hovedkort.

Det Gigabyte-kortet du linker til er veldig bra. :)

 

En ting til alexbalibander: Du vil bli mye mer fornøyd med en god 5ms-skjerm enn en dårlig 2ms-skjerm...garantert.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Jeg synes du prioriterer litt feil. En god skjerm er noe av det viktigste du kjøper.Det er tross alt den du skal sitte å stirre på kanskje flere timer om dagen.

Hvorfor ikke kutte ut et par disker og kjøpe en skikkelig god skjerm? Å oppgradere med flere disker senere er enkelt. Å oppgradere skjerm er ikke like enkelt,det betyr bytte og tap av penger.

Hvis du har HDMI-ut på Xboxen,så bruk den. :)

har elite utagven :p

men hvis jeg heller kjøper en bedre skjerm og oem som dere sier og kjøpe flere disker sener det går ikke for ny disk = 11 poeng av de 25 poenga du har i oem da er vel 2 disker = 22 poen da har jeg 3 poeng igjen før jeg må kjøpe nytt ? :p

 

edit: se lista nå da, perfekt gamer eller woot ? (for 25,5k@komplett)

 

edit2: kan man kjøre crossfire på det kortet i lista(4 skjermkort liksom) ? ? ?

og burde jeg ha ddr3 istedenfor ddr2 når kortet støtter det ?

 

edit4870: mange skriveLeIf ikke lurt og skrive etter 5 :p

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar

Gigabyte X48-DQ6 har 2 pcie x16 porter, skal du ha 4 så er Asus P5E64 WS Evolution omtrent eneste mulighet - men de to "ekstra" pcie x16 portene går kun i x4 modus.

Å kjøre 4 skjermkort er fullstendig bortkastet - vil du ha 4, så vent en måneds tid eller no sånt og kjøp to 4870X2 kort.

Lenke til kommentar

Jeg har byttet prosessor 1 gang, skjermkort 3 ganger, hovedkort 2 ganger, harddisker fler ganger enn jeg orker tenke, og RAM 2 ganger på 1x Vista Home Premium OEM versjon, så er litt usikker på hva du er så bekymra for. I værste fall må du ringe til MS og få ny kode opplest fra en maskin. Det måtte jeg gjøre første gangen jeg installerte Vista (altså før alt hardwarebyttet) pga jeg fikk det av en kompis som allerede hadde installert det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...