Gå til innhold

ny gamer: maks 26k dual intel, dual skjermkort + (se link for mer hardware)


Anbefalte innlegg

har tenkt og kjøpe meg ny pc rundt slutten av sommerferien, har satt opp en handlelise hva synes dere om den (er til gaming: crysis, cod4 og div andre nye spill)?

 

handleliste @ komplett

det jeg skal ha er en hel pc med ca 2,5tb hdd eller mer, skjerm, 2ati4870 eller 1 4870x2, skjerm, mus, tastatur, musematte, tøft kabinett og alt må være mulig og kjøpe fra komplett.no

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det ser så bra ut. Tydelig at dette skal være en gaming pc,så du vil få mye bedre ytelse med et Intel oppsett.

Jeg hadde heller ikke valgt MSI hovedkort og heller ikke Northq PSU.

Northq bruker en del tvilsome kondensatorer,innkludert den du har valgt.

Gå for en Corsair-PSU i stedet.

 

Edit: Sjekk ytelsen på Intel E8400 i spill. Den er billigere og bedre enn AMD'en du har valgt.

Ser at du har valgt fullversjon av Vista Ultimate. Siden du velger å kjøpe så dyr pc,så trenger du neppe oppgradere på lang tid.

Derfor bør du heller velge en OEM-versjon. Da sparer du 3500kr.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det ser så bra ut. Tydelig at dette skal være en gaming pc,så du vil få mye bedre ytelse med et Intel oppsett.

Jeg hadde heller ikke valgt MSI hovedkort og heller ikke Northq PSU.

Northq bruker en del tvilsome kondensatorer,innkludert den du har valgt.

Gå for en Corsair-PSU i stedet.

 

Edit: Sjekk ytelsen på Intel E8400 i spill. Den er billigere og bedre enn AMD'en du har valgt.

Ser at du har valgt fullversjon av Vista Ultimate. Siden du velger å kjøpe så dyr pc,så trenger du neppe oppgradere på lang tid.

Derfor bør du heller velge en OEM-versjon. Da sparer du 3500kr.

nothq psuen er den billigste 850w + at 3dgamerman synest at den var bra nokk til hardcoresystemer, intel cpuen er billigere men det blir dyrere pga da må jeg ha et nytt hovedkort som støtter crossfire*3 (skal ha et 4870 til når jeg får råd) og jeg har hørt endel bra ting om det m9a2 hovekortet, jeg kjøper fullversjonen pga oppgraderinger skal jeg gjøre samme om det systemet kosta 25k orginalt (på oem har man 25poeng bytte hdd tar 11 når man har brukt opp alle 25 må man kjøpe nytt)

Lenke til kommentar
Siden du skal bruke 25000 på en pc,så bør ikke et hovedkort stoppe deg fra å ha et system som har mye bedre ytelse? Da kan du jo heller starte med 4Gb ram for å spare litt penger.

8Gb ram trenger du neppe.

Hvilken pc har du i dag? Kanskje verdt å vente på X58 og Nehalem?

jeg har g1s fra asus(bærbar)

kan ikke vente til 4kvartal må ha det senest i slutten av september(skal på et lan kalt pp da). men vil ha 8gb ram pga skal være så godt som 100% lagg fri :p

 

edit: hvem hoved kort med 775 socket med crossfire støtte(helst 4xpcie 16 2.0 porter til 4*4870 kort) anbefaler dere?

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar
NorthQ er ikke akkurat det råeste - 3dgameman ja, har aldri sett noe fått dårlig kritikk der - alt er Kickass... yeah right...

 

 

Og Phenom til en spillemaskin, eller i det hele tatt nå om dagen... hmmmmm

 

http://www.hardwaresecrets.com/article/568/10

Enda et godt eksempel på at AMD ikke er noe å gå for. E8400 100% faster than Phenom X4 9550 sier jo litt.

det er i spill som ikke støtter quad core (bruker bare to av kjernene) også er det jo forskjell på 9550 og 9950 :p

men ny liste hva synses dere om denne da ?

 

ny liste @ komplett

Lenke til kommentar

Jeg har både Phenom 9550 og en overklokket 9850 - men jeg spiller med E8500 - det er rått parti. Det er i praksis ingen spill som utnytter fire kjerner, Crysis skal være en av få, men det gjør ingen store utslag for å si det mildt.

 

Hvorfor Vista Ultimate? Og hvorfor full versjon? De aller fleste kommer langt med Home Premium OEM eller Business OEM - medmindre du trenger både Windows Mediasenter og remote Desktop Server.

 

Og en såpass kraftig maskin trenger en 24" skjerm - ikke noe poeng med ei kraftig maskin hvis man skal spille i 1680x1050.

Lenke til kommentar

Ser bra ut det,bortsett fra PSU. Thermaltake er regnet som en mainstream PSU.

Har du råd til en Corsair HX1000,så ta den heller. Eventuelt en annen High-End PSU. Legg til en god og stillegående cpu-kjøler også. :)

Har du planer om å overklokke forresten?

 

Edit: En ting til...den 300GB disken du har valgt. Regner med at du skal bruke den til OS og programmer. Hvorfor heller ikke gå for en 74 eller 150GB Raptor og spare penger?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Ser bra ut det,bortsett fra PSU. Thermaltake er regnet som en mainstream PSU.

Har du råd til en Corsair HX1000,så ta den heller. Eventuelt en annen High-End PSU. Legg til en god og stillegående cpu-kjøler også. :)

Har du planer om å overklokke forresten?

hvis hx1000 er 1000w som det sikkert er kan jeg ikke ha den(da må jeg begynne og betale strømregninga sier pappa:P ) har ikke planer om og overklokke utenom med programvare(drivere osv) hvem kjøler anbefaler du (må være en på komplet skal kjøpe alt derfra)

 

edit: liker bare tanken på en 300gb 10000rpm hdd (skal også ha de fleste spill der og spill begyner og ta mye plass:P)

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar
En 1000W strømforsyning bruker ikke mer strøm - det kan gi (teoretisk) 1000W maks - det har ingenting å si på forbruket, en moderne pc kommer ikke i nærheten av det forbruket uansett.

de fleste 1000W koster 2k+ og det er 1k mer en jeg hadde tenkt p psu :/

Lenke til kommentar
Thermaltake Toughpower er meget bra power produsert av CWT - de lager også Corsair sine større PSU'er (også Gigabyte Odin serien).

Jeg vet at de nye Thoughpower er bedre,men de testene jeg har lest på den 850 wattern så er de ikke så stillegående.

 

Mine (850W og 750W )er like stillegående som de andre jeg har rundt meg (som akkurat nå er Corsair 650W og OCZ GameXstream 850W)

Husk at hva folk regner som stillegående er VELDIG subjektivt

En TT Toughpower 750W jeg hadde bråkte ganske mye - men det var kun med et Asus P5N-E SLI kort, med alle andre kort jeg testet den var den ganske stille.

Lenke til kommentar
Ser bra ut det,bortsett fra PSU. Thermaltake er regnet som en mainstream PSU.

Har du råd til en Corsair HX1000,så ta den heller. Eventuelt en annen High-End PSU. Legg til en god og stillegående cpu-kjøler også. :)

Har du planer om å overklokke forresten?

hvis hx1000 er 1000w som det sikkert er kan jeg ikke ha den(da må jeg begynne og betale strømregninga sier pappa:P ) har ikke planer om og overklokke utenom med programvare(drivere osv) hvem kjøler anbefaler du (må være en på komplet skal kjøpe alt derfra)

 

edit: liker bare tanken på en 300gb 10000rpm hdd (skal også ha de fleste spill der og spill begyner og ta mye plass:P)

Om du har en PSU som er beregnet til å gi ut omså 10000 watt,så bruker den ikke 10000 watt konstant. En PSU bruker de wattene maskinen trenger,verken mer eller mindre.

Du kan bruke en PSU-kalkulator for å regne ut hvor mye du trenger til ditt system (Google: PSU calculator).

Denne kjøleren er rå og vil gi deg mulighet til å overklokke mye hvis du vil det. Hvis du skulle få lyst til å overklokke,så bør du lese tester på ram. Jeg har ikke lest noen tester på de rambrikkene du har valgt,så skal ikke uttale meg om de er gode overklokkere eller ikke.

Lenke til kommentar

tenkte først på dette nå! :p mine krav til ny pc: 2x4870, god gaming cpu, 4xpciex16(2.0)hovedkort, 2tb utenom spill og os hdd, care om den bråker som et jetfly jeg har en xbox360 :p, 2ms 22"+ skjerm, 8gb minst 1066mhz ram og god nokk kjøling til hardware

 

edit: ifølge psu kalkolatoren trengte jeg ikke mer enn 630w!

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...