RamGuy Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Har tenkt til å skaffe meg en billig og grei bærbar, som for det meste vil bli brukt rundt omkring i heimen og på skolen.. Maskinen vil for det meste bli brukt til litt MSN, nettsurfing og diverse office-programmer, ergo så er ikke krave til maskinvare så alt for stort. Har sett endel på ultraportable, ettersom maskinvarekravene ikke er så store siden den ikke skal bli brukt til så kraftige oppgaver, samt at ultraportable er jo veldig lette å ha meg seg samtidig som batteriet varer en god stund! Og prisen er neimen meg ikke så ille den heller! Har for det meste sett på MSI Wind og ASUS EEE (1000 utgaven) ettersom jeg syntes at mindre enn 10" virker litt vell smått. Nå vet jeg ikke så mye om hvordan denne Intel Atom prosessoren yter, men med 1GB RAM (attpåtil med mulighet for å sette på en 2GiB brikke til som ikke akkurat koster mye) så burde vell det holde til mitt bruk? Jeg syntes MSI Wind og ASUS EEE 1000 virker veldig like, men EEE'en koster jo litt mer. Det jeg lurer litt på er hvordan skjermkortene er? Er utrolig lite informasjon og oppdrive rundt det, Acer sin ultraportable (om jeg ikke husker helt feil) er først og fremst uaktuell på grunn av liten skjerm, men den har visstnok bare et 8mb skjermkort? Klart det holder vell til Office, nettsurfing osv, men sitter nå på et 8mb PCI-skjermkort mens mitt 8800GTS er på reperasjon og dette Maxtor kortet sliter rett og slett med 640x480 video, kan fullstendig glemme ting med høyere oppløsning enn det hvert fall. Og da syntes jeg skjermkort er på grensen til å være så svakt at det blir irrtierende.. Hvordan er skjermkortet på MSI Wind / ASUS EEE 1000? Tror dere en av de vil duge? Hvem av de vil dere anbefale, hvorfor? Og sist men ikke minst, når vil de være tilgjengelige her i landet? Til hvilken pris? Lenke til kommentar
ElectricPizza Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Fikk prøvd en Asus EEE på PCWorld (er i UK for øyeblikket). Den taklet PlanetPenguin Racer (kjent Linux-spill) ganske bra, tipper rundt 10 fps, så skjermkortet er ikke så ille. Mitt 8500GT takler spillet med ca. 160 fps, så det er en viss forskjell mellom 8800GTS og skjermkortet til EEEen, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå