Gå til innhold

Får ikke endra vista tema

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg skal bruke et nedlasta vista tema. Når jeg høyreklikker og velger tilpass, og så går til tema, blar gjennom og velger det temaet jeg har lagra på skrivebordet, da får jeg valgt temaet jeg har lasta ned, men den blir hele tia til windows 98 utseende. Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du lastet ned er trolig en Visual Style, og ikke en theme. Stor forskjell.

Som standard kan man ikke bruke tredjeparts Visual Styles, men dette kan låses opp, f.eks. med Vista Glazz.

For å bruke Visual Styles må disse legges i c:\windows\resources\themes\navnpåmappe

- Og for å velge dem, gå til:

"Control Panel\Appearance and Personalization\Personalization"

- Der velger du "Window Color and Appearance" og så "Open classic appaerance properties and more color options" (nederst).

Forskjellig fra XP vil nå hver theme få navnet Aero i listen. Så du må bare finne den du la til.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Det du lastet ned er trolig en Visual Style, og ikke en theme. Stor forskjell.

Som standard kan man ikke bruke tredjeparts Visual Styles, men dette kan låses opp, f.eks. med Vista Glazz.

For å bruke Visual Styles må disse legges i c:\windows\resources\themes\navnpåmappe

- Og for å velge dem, gå til:

"Control Panel\Appearance and Personalization\Personalization"

- Der velger du "Window Color and Appearance" og så "Open classic appaerance properties and more color options" (nederst).

Forskjellig fra XP vil nå hver theme få navnet Aero i listen. Så du må bare finne den du la til.

Eh, kan du være så snill å skrive det på norsk så jeg er helt sikker på hva jeg driver med? Jeg er utrolig lei av å ikke få til dette. :D

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelp. Guiden fungerte kjempebra! Men jeg har bare et spørsmål til. Når jeg bruker et av temaene jeg lasta ned så oppfører den seg som Vista Basic hvis du skjønner. Jeg har et Vista Ultimate tema som ser helt likt ut som Vista Ultimate som det står at den visstnok skal være helt gjennomsiktig og det fulgte med et bilde som viste hvordan det så ut. Men når jeg bruker det blir temaet lagt fra gjennomsiktig og Vista oppfører seg som Vista Basic. Jeg trodde temaene ville være Vista Aero, men at det var en annen farge på det, andre ikoner og sånt. Er det noe jeg gjør galt eller må det bare være sånn? Håper noen kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar

Du skal velge Windows Aero i listen for den stilen. Litt vanskelig å holde oversikten, men bare å føle seg fram. Det vil være to valg for hver stil. Om det ikke fungerer er det noe galt med stilen.

Om ikke er det noe galt med WDM-driveren til skjermkortet. Men om det fungerer med en annen stil er jo alt i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...