Gavekort Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Hei, jeg fragmenterte nettopp pcen min.. Men problemet er at når jeg kobla i en disk som jeg hadde mye viktig på så får jeg ikke tilgang til den.. Det står at jeg må formattere disken og derfor vil miste alt som er lagret på den. Hvordan kan jeg få tilbake disse filene? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 TestDisk pleier å kunne gjenopprette partisjonstabellen. Hvis det ikke fungerer må du hente ut filene med GetDataBack. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Tusentusen takk, du har reddet masse viktig arbeid! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Fikk ikke til testdisk, så jeg brukte getdataback, så nå vet jeg ikke hvordan jeg kan få alle filene tilbake, skal det ikke gå ann å kopiere alt til en annen disk? :O Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Gratisversjonen av GetDataBack viser om filene er tilgjengelig eller ikke. Hvis du ser filene og ønsker å få tak i dem så må du kjøpe programmet. Så hva er problemet? Ser du filene? Har du bare gratisversjonen? Har du en annen disk å kopiere til? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Har dessverre bare gratisverisjonen og en tom lommebok.. De er tilgjengelige, men jeg vil legge de over på disk 1 (master). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Har liten erfaring med slike program, men PC Inspector og ADRC er gratis alternativ. http://www.download.com/PC-Inspector-File-...4-10118663.html http://www.adrc.com/software/data_recovery_tools/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Takk, skal prøves! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Pc inspector fungerer ikke på Windows xp! Trenger litt hjelp med adrc.. er det "image backup/restore" jeg skal velge for mitt problem? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Mener å huske at jeg brukte dette programmet og at det funket som smør: http://www.officerecovery.com/freeundelete/ Gratis er det óg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Dette ser ut som er til å hente ut filer fra en disk som allerede er partisjonert. Problemet mitt er at disken min er i en partisjon som ikke henger med mitt operativsystem.. Altså at jeg reinnstallerte windows uten å slette noe på den disken, så filene mine er på disken (som jeg ikke har tilgang på, fordi jeg ikke har formatert den til det nye operativsystemet), derfor vil jeg hente disse filene ved å restore de i et program eller reformatere og beholde filene. Diskene mine er: C:, D: og G: G: er masterdisken min, den er det jeg kjører opp akkuratt nå. C: og D: er disk nummer 2, det er en slave, og er delt opp i to partisjoner. Jeg har ikke tilgang på C: og D: fordi jeg har formatert G:, og derfor har jeg ikke tilgang til uhyre viktige filer og dokumenter som jeg er så avhengig av at jeg mister kopieringsrettigheter osv. Edit: Leif Endret 29. juni 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 1. Last ned Hiren boot disk. 2. Hurtigformater disken i NTFS. 3. Bruk verktøyet for NTFS som følger med Hiren. Tror det heter NTFS recovery. 4. Viktig at du ikke lagerer noe på den disken du skal redde forresten. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 1. Last ned Hiren boot disk. 2. Hurtigformater disken i NTFS. 3. Bruk verktøyet for NTFS som følger med Hiren. Tror det heter NTFS recovery. 4. Viktig at du ikke lagerer noe på den disken du skal redde forresten. Hurtigformatere i booting fra windows-disk? Vanlig hurtigformatering? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Vanlig hurtigformatering ja. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Hiren's BootCD 9.5? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Vil du finne programmet? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 GetDataBack for NTFS 2.31 Data recovery software for NTFS file systems Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Det var dette jeg prøvde før ja.. Det funka fint, men siden jeg bare hadde gratisverisjon kunne jeg ikke flytte filene over til Master-disken min. Siden jeg vil helst ha ut altaltså snakk om 300gb ++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå