PMnormal Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Når lyset forsvinner, så går metningen også opp. Ingen reflekser som tar bort smellen i fargene kan ha sine fordeler, som her. Dette bildet er tatt knappe 5 minutter etter retro-bildet jeg la ut sist. Det er jo en veldig fotogen kirke dette her. Ikke så rart, siden den er fra ca 1250. Tiden går, men kirken på Avaldsnes består. Gresset virket spesielt frodig den kvelden, men det svake lyset førte til at jeg ikke våget meg under iso 400. Objektivet som er brukt er et Nikkor 50mm f/2 på 5,6. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Likte veldig godt kontrasten mellom det grønne, livlige grasset og den "døde", kalde kirkeveggen. Flotte farger. Stemingsfullt bilde Lenke til kommentar
Carny Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Merkelig komposisjon. Interessant spill med farger, linjer og form. Likte veldig godt kontrasten mellom det grønne, livlige grasset og den "døde", kalde kirkeveggen. Flotte farger. Stemingsfullt bilde Jeg skulle til å beskrive kirkeveggen som "død" selv Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Et spennende bilde. Først synes jeg at det ble veldig venstretungt med døren, løvet og asfalten på en side , men etter å ha kikket litt på det, har jeg funnet ut at alt gresset veier opp. De grønne bladene og det grønne gresset skaper en sammenheng. Liker linjene i bildet. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Rett og slett et velkomponert bilde(noe annet var vel ikke å vente). Løvet i øvre venstre kant og gresset i nedre høyre kant skaper en symmetri som jeg liker. De er dessuten en fin kontrast mot kirkeveggen. Er forøvrig ikke enig i at veggen er "død". Synes da det er nok av fargespill i den til at den blir levende. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Du pusler meg litt nå, PM. Jeg sliter litt med dette. Hadde det vært hvemsomhelst andre vil jeg tenkt (og kanskje skrevet) at det er en bilde av en kirkedør plasset på et uvanlig sted i bildet, so? Men siden det er deg ligger det kanskje noe mere bak. Ikke sikkert, for du har lurt oss før. [filosofen overtar tastaturet] Bildet er sidetungt, så jeg lener meg litt for å motvirke det. Lener med bort fra veien og døren. Døren og veien er ikke bred nok, jeg kommer ikke inn hvis jeg fortsetter i denne retningen. Men blikket mitt er rettet mot døren likevel. Hvis jeg skal inn må jeg endre kurs. Jeg må inn på den smale stien. Døren høy og porten vid, my ass! Skal jeg inn der må jeg følge den opptråkkede løypa, vende meg bort fra mitt syndige liv. Se i nåde til meg; syndige menneske... [/filosofen rives brutalt vekk før konsekvensene for livsførsel blir for store] - Rams Lenke til kommentar
gregor Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Dette var da et meget bra bilde. Døra er blytung, og drar en over fra det grønne... gregor Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Liker det! Linjene, fargene, detaljene. Det er et eller annet livlig med det, så jeg sitter egentlig bare å venter på at døren skal åpnes... Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Nok en gang når jeg ser på bildene dine, så blir jeg forundret. Bildet ditt krever mye av publikum, dvs. publikum må gjøre seg en abstrakt mening om hva du vil formidle her. Ser man helt konkret på det så er det ikke mye spennende; en dør og en GUD vet hvor gammel vegg med en frodig plen rundt. Jeg antar at du vil noe mer enn dette, du vil at vi skal "se" noe mer enn det bildet umiddelbart viser, og der kommer jeg til kort. Vel, jeg kan kanskje lure på hva som er bak den døra, men egentlig så vet jeg jo det, og det bryr meg pent lite. Hvis du vil at publikum skal tenke abstrakt så tror jeg det hadde vært hensiktsmessig å hatt noe mer symbolsk eller mer kontrastfullt i motivet, men jeg tviler ikke på at motivet og beskjæringen er gjennomtenkt. Kan du gi meg et hint i riktig retning? Endret 28. juni 2008 av dga01 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Tenke og føle får du gjøre selv. Det er godt at jeg har den effekten på dere. Så kan dere gå til sengs med hodet fullt av tanker og et hjerte som banker for ting som dere tror på.... Lenke til kommentar
oystein_i Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 En fin rolig stemning i bildet. De klare sterke fargene blir ikke for påtrengende og jeg liker det tette utsnittet du har valgt. Jeg er ikke sikker på om bildet gir meg noe mer enn nettopp den rolige stemningen, men det trengs strengt tatt ikke heller. Jeg mener å huske å ha vært i den kirken selv, og jeg er helt enig i at den er svært vakker. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg må innrømme at jeg så på bildet og sa til meg selv at dette var et fint bilde som det er behagelig å se på. Noe slikt kunne jeg tenkt meg å ta selv ogå. Så ble jeg sittende sammen med mor og nyte resten av Higland Park-en som jeg hadde med. Når jeg ser på bildet igjen, så er det fortsatt behagelig å se på. Trenger ikke å legge noe som helst i det, jeg. Men jeg kommer til å se på det og nyte det igjen. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Takk for den gode kritikken, og takk for at jeg fikk lov til å få dere tenke litt på en sløv sommerdag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå