Gå til innhold

Bilde av sauer tatt med 55-250 IS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bilde med potensiale, men noen småting irriterer. Syns det var tendenser til fine toner i himmelen og i forgrunnen, men totalinnstrykket trekkes noe ned av at bildet fremstår litt uskarpt. Likte plasseringen av sauene i hø billeddkant og delingspunktet mellom bakke og himmel. Liker mindre at hodene til sauene til høyre vises. Sauene virker å være litt rådville og ubesluttsomme, akkurat som om en fare er nær.

Lenke til kommentar

USM hjelper hverken fra eller til for skarpheten. IS ville ha hjulpet, eller stativ. Jeg synes det er et stemningsfullt og litt urovekkende, som Autoxave skriver. Det er kanskje det som er kvaliteten til bildet. Jeg synes kanskje ikke at uklarhet er noen stor svakhet i akkurat dette bildet, men du bør sjekke det hvis det er slik uansett hvor lang lukkertid du bruker. Siden du skriver at det gjelder halvparten av bildene, så antar jeg at det skyldes for lange lukkertider på de lange brennviddene. Siden jeg regner med at du bruker IS så dreier det seg enten om at du bruker såpass lange lukkertider at ikke engang IS hjelper, eller du bruker kanskje kombinasjonen av IS og stativ. Det er visstnok fy fy.

Lenke til kommentar

Er det ikke normalt at en del av bildene kan bli litt uskarpe? Overdrev vell litt når jeg sa over halvparten av bildene blir ute av fokus, kan føles slik når en tar fugl bilder.

Kan være at det rett og slett blir for mye rystelser(250mm og ustødig fotfeste i båt med sakte fart).

Men dette har kanskje ikke noe med skarpheten å gjøre?

Lenke til kommentar
Et bilde med potensiale, men noen småting irriterer. Syns det var tendenser til fine toner i himmelen og i forgrunnen, men totalinnstrykket trekkes noe ned av at bildet fremstår litt uskarpt. Likte plasseringen av sauene i hø billeddkant og delingspunktet mellom bakke og himmel. Liker mindre at hodene til sauene til høyre vises. Sauene virker å være litt rådville og ubesluttsomme, akkurat som om en fare er nær.

Jo, når han sier det. Det ser sånn ut. at de er redde mener jeg.

Også tenkte jeg med en gang: "Dette har jeg sett før!". Tar jeg feil når jeg sier du hadde ute en liten stund, da i en annen tråd men så fjernet det etter kommenarer om at bildene var for mange?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...