tomsi42 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Et litt mer seriøst bilde fra meg denne gangen. 1/100s, f/5.6, 11mm, ISO 320 Sort/hvit konvertering i PS Elements, lagt på litt støy og vignettering + en crop. Fyr løs med ris og ros. Tom Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Et greit bilde av forfall, men jeg syns alle plankene bidrar til at det blir noe uryddig og kaotisk. Etter mitt syn noe suboptimal svart hvitt konvertering, vet ikke hvilken metode du har brukt, men du kunne med hell ha økt kontrasten og fått mer svartfarge på bildet. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg synes at plankene og takrenna er brukt effektivt for å skape dybde i bildet. Två tummar upp fra meg Lenke til kommentar
Carny Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Morsomt :!: Jeg arresterte meg selv i å lene hode mot venstre for å se hva som var innforbi vinduet. Interessant motiv..må nok la det ligge litt før jeg kan si noe mer om det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Når bildet er så bra at Carny tror det er virkeligheten han beskuer skal du være fornøyd, Tom. Bildet er fint det, med en følelse av 3D som besørges av at så mye foregår i dybden av bildet. Konverteringen er fin og naturlig, og ellers er det lite å klage på teknisk. Jeg ville nok ha forsøkt å unngå fallende linjer selv, men det er også noe du kan forsøke å gjøre i PS i etterkant. Men ærlig talt, Tom. Du er litt vel lat når du ikke engang gidder å forlate din egen stue for å ta bilder. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Men ærlig talt, Tom. Du er litt vel lat når du ikke engang gidder å forlate din egen stue for å ta bilder. Jeg har postet bilder her som er tatt fra sofaen ... Men jeg lurer på om du startet litt tidlig med whisky'en ikveld, vi andre ser at jeg har stått på utsiden og tatt bildet Tom Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Jeg synes at plankene og takrenna er brukt effektivt for å skape dybde i bildet. Två tummar upp fra meg Syns den hvite veggen på den andre siden gir bildet nok dybde, plankene skaper bare uorden, men det var kanskje akkurat det Tom ville..ikke vet jeg. Endret 28. juni 2008 av Autoxave Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Men ærlig talt, Tom. Du er litt vel lat når du ikke engang gidder å forlate din egen stue for å ta bilder. Jeg har postet bilder her som er tatt fra sofaen ... Men jeg lurer på om du startet litt tidlig med whisky'en ikveld, vi andre ser at jeg har stått på utsiden og tatt bildet Tom Ok, my bad. Jeg mente selvfølgelig å forlate hagen. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Humrer litt for meg selv her.. Rotet på innsiden kontra det rolige yttre gjør bildet bra. Linjene forsterker dette inntrykket. Bra bilde! Ett av de bedre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg synes at plankene og takrenna er brukt effektivt for å skape dybde i bildet. Två tummar upp fra meg Syns den hvite veggen på den andre siden gir bildet nok dybde, plankene skaper bare uorden, men det var kanskje akkurat det Tom ville..ikke vet jeg. Det er faktisk dybdevirkningen til planken og takrennen som jeg ble fascinert av. Men du har et poeng at det hadde nok holdt med den hvite veggen. Når det gjelder kontrast, så er det interessant at dere har såpass forskjellige preferanser. Jeg må innrømme at jeg selv liker begge deler. Sort/hvit konverteringen gjorde jeg ved hjelp av PS Elements sin sort/hvit konverter - det er en gjellet "channel mixer". Derettet er justering av levels. Kontrast var jeg forsiktig med, som du har bemerket. Tom Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg synes at plankene og takrenna er brukt effektivt for å skape dybde i bildet. Två tummar upp fra meg Syns den hvite veggen på den andre siden gir bildet nok dybde, plankene skaper bare uorden, men det var kanskje akkurat det Tom ville..ikke vet jeg. Det er meget mulig at du har rett i det. Syntes bildet hadde meget god dybde og antok at det var linjene som førte innover i bildet som skapte effekten, men jeg ser jo også(nå som du har påpekt det) at den hvite veggen i bakgrunnen gir samme effekt. Er nok bare fotografen som kan svare på hva han har tenkt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå