sn0dig Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 I dag har jeg vært ute i hagen og testet D300 med stativ og live-view Noen tanker om dette? Stort sett uredigert, litt småjusteringer, ingen fargejustering Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Et særdeles pent bilde. Flotte farger også. (Synes jeg) Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Pent bilde! Likte komposisjonen og Bokeh-en... Dessverre syntes jeg at det grønne strået øverst i bildet som går gjennom blomsten, ble litt forstyrrende... EDIT: Mente at jeg likte DOF-en ikke Bokeh-en. Er ikke så stødig på de uttrykkene.. Endret 28. juni 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Her virker det som du har bomma på fokus, knoppene som bekler øvre deler av blomsten er fremstilt som uskarpe, men de på sidene ser mer skarpe ut. Ser ut som om DOF er for liten for å få hele blomsten skarp. Bakgrunnen og bladet som kommer inn i blomsten trekker også ned. Fine farger på blomsten. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Her virker det som du har bomma på fokus, knoppene som bekler øvre deler av blomsten er fremstilt som uskarpe, men de på sidene ser mer skarpe ut. Ser ut som om DOF er for liten for å få hele blomsten skarp. Bakgrunnen og bladet som kommer inn i blomsten trekker også ned. Fine farger på blomsten. Bommet på fokus? Ser du tittelen? Alt det gode i livet er gult i midten Fokus er derfor i midten av blomsten, og jeg ville ikke ha hele blomsten skarp. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Pent bilde! Likte komposisjonen og Bokeh-en... Dessverre syntes jeg at det grønne strået øverst i bildet som går gjennom blomsten, ble litt forstyrrende... EDIT: Mente at jeg likte DOF-en ikke Bokeh-en. Er ikke så stødig på de uttrykkene.. Bokeh-en ser forøvrig god ut den òg PS! Så at dette var det samme innlegge som jeg skrev i sta... Beklager så meget! Endret 28. juni 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 kommentar fra nybegynner Jeg liker fargene, de virker naturlige og ha mange fine kontraster. Komposisjonen syns jeg også er fin med etpar forskjellige linjer igjennom bildet, men det strået burde du gjort noe med. Det hadde du strengt tatt hatt lov å fjerne. Strået tar blikket vekk fra det gule i mine øyne, spesielt siden det er grønt. Ser du skriver at du liker den lille dybdeskarpheten. Jeg ville gjerne sett bildet med litt større dybdeskarphet, er ikke sikkert det er bedre, menmen. Alt i alt bortsett fra det nevnte gresstrået er dette veldig bra i mine øyne. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Syns det var helt ok. Personlig ville jeg nok dradd i spakene en del i dette bildet, for komposisjonen er fin, men det mangler liksom noe. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Du har samme Bellis perennis som meg du..hadde min i Aprilfesten jeg RandiA Endret 28. juni 2008 av RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Dere blomster-folk, altså Dere er jo like gærne som flue-makro gjengen. Det er bra at finnes som noen har andre sær-interesser enn det PMnormal og jeg driver med Artig vinkling du har valgt -det å fokusere på det gule senteret. Strået er en stor no-no. DOF er nok OK; men jeg synes ikke den uskarpe bakgrunnen var så veldig bra - minner meg om min 35mm, når jeg kommer for nærme. Men om det er brennvidden+avstand eller objektivets egenskaper som gjør det - det vet jeg ikke. Tom Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Her virker det som du har bomma på fokus, knoppene som bekler øvre deler av blomsten er fremstilt som uskarpe, men de på sidene ser mer skarpe ut. Ser ut som om DOF er for liten for å få hele blomsten skarp. Bakgrunnen og bladet som kommer inn i blomsten trekker også ned. Fine farger på blomsten. Bommet på fokus? Ser du tittelen? Alt det gode i livet er gult i midten Fokus er derfor i midten av blomsten, og jeg ville ikke ha hele blomsten skarp. Sorry for at jeg ikke kryssklipte valg av fokuspunkt og tittel på bildet, for meg så var det ikke så lett å se en sik sammenheng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå