Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høy pipelyd/støy i bilstereo - Defekt forsterker?


Anbefalte innlegg

Da har jeg prøvd med en annen RCA - tok en fin tykk en som jeg har brukt til hjemmekinoen. Gjett hva? :D Det hjalp IKKE! :(

 

Ikke RCA. Ikke jordinga.

 

Trainman: Du har visst foreslått kondensator til kameraten min...han brukte 800kr på en, uten at det hjalp med den.

 

Jeg og han er ganske oppgitte nå..føler vi har prøvd det meste nå!

Eneste jeg kommer på et hvis begge spillerne er ødelagte - får se om jeg får testet med noen andre sin når de er tilbake fra ferie..

Vil ikke bruke flere tusen på ny spiller uten at jeg _ V E T _ at det er grunnen...hehe...det er vel forståelig..

 

Noen flere forslag? :hmm:

 

Lol. trainman mener ikke en kondensator til mange hundre kroner, som du kobler sammen med forsterkeren, så hvis det er det kompisen din har testet, så ble vel heller problemet værre ;)

 

Det han mener, er ett støyfilter, i form av en liten kondensator... Kobles i serie med pluss til SPILLEREN din ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en liten tass av kondensator jeg mente ja.

 

Kondensatoren må ikke kobles i serie med plussledningen, men parallelt. Dvs fra pluss til minus. Over terminalene på forsterkeren f.eks.

Kobles den i serie vil ikke spilleren få strøm, da en kondensator ikke leder for likespening(Les batterispenning), men kun vekselspenning.

Lenke til kommentar
Det var en liten tass av kondensator jeg mente ja.

 

Kondensatoren må ikke kobles i serie med plussledningen, men parallelt. Dvs fra pluss til minus. Over terminalene på forsterkeren f.eks.

Kobles den i serie vil ikke spilleren få strøm, da en kondensator ikke leder for likespening(Les batterispenning), men kun vekselspenning.

 

Ok. Så man bare "stikker" endene inn i terminalene på forsterker - en på pluss og en på minus. Sant?

Noen tips til hvordan den kan sitte fast..? Får ikke klemt den fast..

 

Edit: Jeg prøvde å holde den over terminalene - altså der man skrur fast ledningene... var fortsatt samme støy i høyttalerne altså.. :no:

 

*smiley som river av seg hår*

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Vel, det hjalp MYE! Men er fortsatt en lav lyd der...slitsomt:D

Så da er det enten spillern(?) og noen mener likeretteren i dynamoen..uten at jeg helt vet hva det er..

 

Kan kanskje nevne hva jeg har!

 

Pioneer DEH-P6000UB

Kicker L7 Solo Baric; Bassrefleks, Max effekt: 1500W,RMS effekt: 750W (2 ohm)

Kicker ZX 750.1 (750W RMS @2 ohm)

Kicker ZX 700.5 til høyttalerne

 

1 sett med Rockford Fosgate T162C høyttalere...skal ha et sett til ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...