Keiseren av Grønland Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Fy søren så kult dette spillet er. Jeg bare er helt forelska i kampsystemet og håper en FFVII remake (hvis den kommer noen gang) vil ha samma type kampsystem. Jeg sitter å spiller dette i 4-5 timer hver natt når jeg har lagt meg, og har ikke vært så hekta på et spill siden Final Fantasy X. Med MGS4 synes jeg liksom spillet var bra osv, men ble ikke hekta som en unge i godteributikken. Det gjorde jeg heller ikke med GTA4. Men Crisis Core sin historie og karakterer fenget meg helt fra begynnelsen, og selv om jeg er FF7 fan er jo Zack i prinsippet en helt ny person. Små utrolig godt regisserte klipp som ved bombingen av Wutai når han snakker med Angeal og er utolmodig brente seg rett inn i langtidshukommelsen. Etter mye prøving med forskjellige kampsystemer i blant annet Final Fantasy XII og Kingdom Hearts synes jeg Square Enix endelig har funnet en verdig arvtaker til det opprinnelige ATB systemet fra de gamle spillene. Spør du meg så er det Crisis Core som for første gang definerer hva et Action RPG virkelig er. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Nå fristet du meg til å kjøpe spillet. Hvor mye gameplay er det i det da? Verdt pengene iforhold til hvor mye spill man får? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Nå fristet du meg til å kjøpe spillet. Hvor mye gameplay er det i det da? Verdt pengene iforhold til hvor mye spill man får? Jeg har ikke runna det enda men jeg har hørt det er rundt 20-30 timer. Du får absolutt mye kvalitet for penga, slik det gjerne er med alle Final Fantasy spill. For å si det sånn, eier du en PSP så kjøp deg Crisis Core, samma om du hater FF serien, eller ikke liker RPG i det hele tatt er det fortsatt verdt å prøve. Det er et såpass bra og gjennomført spill at det egentlig burde passe alle. Akkurat som med GTA4 og MGS4. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Spill, hva er det... Neida... Spiller aldri. Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Helt klart det beste spillet til PSP etter min mening, ikke at det er så veldig hard konkuranse. Husker jeg ikke hadde så veldig høye forventninger når jeg satte meg ned for å spille det, men ble gledelig overasket til tusen. Det du sier om en remake er jeg derimot totalt uenig i. Hvis de skal lage en remake av VII, så skal det være en remake. Det orginale gameplayet, og ha akkurat den samme historien. Jeg vet at det er små sjanser for at de bruker det orginale/utdaterte gameplayet, tatt i betraktning den retningen SE har tatt i det siste. Men det er lov å håpe for en gammel FF-fan som meg selv. Jeg kjøper en eventuell remake uansett, men hos meg vil det ødelegge litt om de bruker feks kampsystemet i Crisis Core. Jeg skjønner heller ikke hvordan de da skal klare å inkludere såpass mange karakterer på en gang. Men det er nok en lang, lang stund til det evt kommer ut. Så vi har god tid på oss til å gruble. Endret 28. juni 2008 av Tiidus Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Det er gjerne slike utfordringer Square takler eksepsjonelt godt. Men snakker vi remake så må alt fornyes etter min mening. Godt gammelt minne, men etter dagens standard blir det for passivt med for mye rom til forbedring. En ting jeg synes Square også er ledende på er stemmeskuespill. Ikke ta feil av meg - det er bra i MGS4, men til tider kan det høres litt monotont og unaturlig ut. Det er i visse scener at det slår meg "det der var en total urealistisk kunstpause i dialogen". Mens i Crisis Core har de fått stemmene til å bli utrolig effektive og naturlige. Ikke bare det, men de har fått dem såpass unike at de skiller ut karakterer på lik linje med den beste Hollywood filmen. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg mente jeg runda spillet på rundt 18 timer. Da ga jeg så å si blaffen i sidequests med mindre jeg trengte ekstra levels. Jeg reagerte hvertfall på at spillet var veldig kort med tanke på det skal være RPG. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Helt enig i at det var litt kort, men heller kort og godt, enn langt og dårlig! Spiller FFVII nå, noe jeg anbefaler etter crisis core.. Ha Aerith i partyet også! Helt sykt mange småting jeg aldri har tenkt over, som blir helt naturlig nå! helt drøyt! Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg mente jeg runda spillet på rundt 18 timer. Da ga jeg så å si blaffen i sidequests med mindre jeg trengte ekstra levels. Jeg reagerte hvertfall på at spillet var veldig kort med tanke på det skal være RPG. 18 timer er jo faktisk veldig langt for et portabelt spill. Jeg hørte jo om folk som brukte 20 timer på hele Metal Gear Solid 4 liksom. Og siden du ikke tok noen sidequests så er vel det et godt tegn? Hvor langt tror du det blir inkludert sidequests Og igjen, for gamle FF veteraner som meg er halve moroa og få maksimum level og best våpen osv. Og det tar mange timer med ekstra spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå