Gå til innhold

Trenger enkel Bærbar PC som kjører Photoshop

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil gjerne kjøpe meg en bærbar pc til skolearbeid og arbeid med Photoshop Cs2, jeg jobber som daglig som tegneserietegner på deltid og fargelegger derfor tegneseriene mine i photoshop. Jeg er ikke en spiller og jeg ønsker ikke noe ekstramateriale som innebygget webkamera, dvd-brenner, cd-brenner osv. Jeg vil bare ha en normal fungerende pc som tar photoshop og ikke er alt for treg. Den kommer til å stå hjemme så den behøver ikke å være spesielt liten eller lett hvis det øker prisen. Sjermen bør være nokså god, da.

Jeg vil helst ikke gå over 6500 for det skal visst ikke være nødvendig.

Jeg er helt blank når det kommer til pc med alle disse monitorene og alt det der fordi det er helt latin for meg. Hvis noen kunne gi meg noen tips, GJERNE konkrete eller linker :D så hadde jeg blitt utrolig glad!

Ja, forresten... jeg vil helst kjøpe en hel pc, ikke bygge noe selv.

Evig takknemlighet for gode svar!

Endret av haakon91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis jeg skulle flytta rundt på den så hadde jeg virklig vudert en ultraportabel! jeg gikk på skole med en 15,4" widescreen.. det er bare fælt å ha en så stor "bærbar.

Ultraåprtabel vet jeg ikke hva er, men jeg har fremdeles ikke funnet drømme pc'en... hm...

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestillt en 17-tommer Dell Vostra:

Dell Vostro 1710 :

Intel Core 2 Duo T8300 (2.4GHz,800MHz)

3072 MB 667 MHz Dual-Channel DDR2 SDRAM (1x1024 MB + 1x2048)

Hard Drive : 250GB (5400Rpm) Serial ATA Hard Drive

Display : 17in UltraSharp Widescreen WUXGA (190X1200) with TrueLife

Graphics : 256 MB DDR2 NVIDIA GeForce 8600M GS (128bit)

Pris 4790 + 25% mva = 5987,50 + 500,- i frakt.

Du finner den her:

Dell Vostro 1710?

Pakken helt til høyre, da med 320GB Harddisk, men dårligere skjerm. Det er mulig du må ringe inn din bestilling da maskinen egentlig er ment for bedrifter.

Jeg vil bruke maskinen til bildebehandling, derfor prioriterte jeg bedre skjerm framfor litt større harddisk. Skal du gjøre samme endringene som jeg gjorde må du ringe Dell kundeservice.

Dersom du ikke skal spille noe særlig trenger du ikke all verdens grafikkkort og kortet i Dellen vil holde i massevis. Jeg tror du vil få problemer med å finne andre maskiner i samme prisklasse som yter mer.

Lenke til kommentar
Så du ser egentlig etter en bærbar med mye ram, bra skjermkort og helt grei CPU?`

Hva med skjerm?

Har utseende mye å si?

utseendet har ingenting å si, Acer ser flott ut, men den liker høyt opp til makspris, hadde vært kjekt med en billigere.

Lenke til kommentar

Den Fujitsu-Siemensen er nok ikke så egnet til ditt bruk. Lav oppløsning på skjerm, dårlig CPU (i forhold til alternativene) og høy pris i forhold til innmat.

17" fra Dell som ble anbefalt over vil fise i ringer rundt det meste du kan finne i denne prisklassen. Den har en skjerm med bra oppløsning, mye minne og en kraftig CPU. Alt dette er ting du vil sette pris på i PS.

Skal du ha med PCen noe rundt kan 17" bli noe krøkkete og tungt. Da bør du heller kikke etter en maskin med god CPU, mye minne og lav vekt. Så kan du heller koble til en ekstern skjerm. Skjermer er jo så billige for tiden at det nesten er latterlig.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...