Moderat Bruker Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) 100Hz Motion Plus - hvis det var det du tenkte på Kan ikke si at jeg ser hva det skal gjøre av underverker, iallfall ikke så langt Vet ikke om man må ha noe HD DVD eller lignende før man merker det? Ja det er nok motion pluss - du har mao det? Jeg gaar helt i surredull paa alle disse begrepene. Tror jeg maa naa bare ta en avgjoerelse foer jeg stuper av forvirring. Sony 40w4000 eller Samsungs LE40A 656/650 Edit - selvsagt har du evt 100 og ikke 120Hz (Norskt PAL vs. US NTSC) Endret 2. juli 2008 av maypenray Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Du er nok ikke alene om å bli forvirret. Føles som å begynne helt fra scratch når det gjaldt data og maskinvare Jeg har 100Hz Motion Plus ja. Det står t.o.m i menyen på tv`n, så dét vet jeg Du må for all del ikke bare ta en avgjørelse!! Fort gjort å gjøre noe du angrer på. Bruk tiden godt, så blir du nok fornøyd. Sier det av erfaring og klok av skade. Ikke på tv, men andre tekno-ting Denne tv`n er helt glimrende, men det er et par småting jeg ikke var klar over før jeg kjøpte. Uten at jeg vet helt hva det vil si for fremtiden, hehe. Noe med ikke-norske forhold, tuner/digital-tv og noe styr. Også at det ikke lar seg gjøre å lagre disse bilde-innstillingene. Men håper jeg finner utav det. Har vært og kjøpt meg kabel (pc-til-tv), så nå skal jeg sjekke hvordan det blir. Kanskje jeg finner utav det med 1:1 pixel også Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 En liten oppdatering; - Kjøpte HDMI-kabel med overgang til DVI - Ved tilkobling til PC er resultatet rett og slett helt fantastisk bra. Fargene og skarphet +++ er helt topp. - Ang 1:1 pixel så får du full utnyttelse av skjermen ved å velge Just Scan, da blir skjermbildet helt som det pleier å være. Oppløsningen min blir "bare" 1680x1050, men det holder iallfall lenge for meg. Skal sjekke innstillinger og se om det lar seg fikse. Men kan det ha noe med at dataskjermen ikke støtter mer? Prøvde også så vidt å sette tv som standardskjerm, uten resultat. Men slik det er nå så er det uansett et luksusproblem. - Lyden funket ikke når jeg satt HDMI i "port" nr 3 på tv`n. En kjapp titt i manual så fant jeg ut at HDMI må i "port" 2 på tv, så da kom lyden også. Lydkabel er bare en helt vanlig inngang i pc, og rød/hvit på tv. Ble litt "sjanglete" lyd via tv, men jeg bruker uansett forsterker og kjører lyden over de høyttalerne. Da ble det helt som normalt. Skulle gjerne tatt et bilde av skjermen med pc-skrivebordet på, men kameraet mitt kommer aldri til å vise kvaliteten slik den er Helt glimrende, rett og slett! Lenke til kommentar
Zeniten Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hei! Kjøpte den samme tven bare mindre. Kjøpte 40" og er storfornøyd! jeg bare lurte litt på om du har fikset bilde innstillingene? Hvis du har det hvilke bruker du? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg har ingen fasit på det - enda Vet ikke hvor lenge du har hatt tv`n og hvor kjent du er med menyene, men det er bare å prøve seg frem. Jeg skifter litt på det meste. Dvs, når jeg setter på en dvd så fikser jeg litt her og der. Når jeg ser tv går jeg gjerne over til andre innstillinger. Når jeg bruker pc/spill blir det gjerne litt annet igjen. Høres kanskje litt tungvint ut, men jeg har enda ikke funnet en innstilling som gir maks bilde på alle koblinger. Men etter hvert er det fort gjort å finne de rette innstillingene. Bare å "trene" litt Det eneste jeg aldri bruker er Mode; Dynamic. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 "- Ang 1:1 pixel så får du full utnyttelse av skjermen ved å velge Just Scan, da blir skjermbildet helt som det pleier å være." Betyr det at tven faktisk har 1:1? Var smått forvirrende svar Vurderer samme tven. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Modellbetegnelsen slutter ikke på XEE? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Betyr det at tven faktisk har 1:1? Var smått forvirrende svar Vurderer samme tven. Blir litt forvirra sjøl I testen til Hjemmekino står det at tv`n har 1:1 Pixelmapping. I manualen og spesifikasjonene finner jeg ingen info om det. Men som sagt så er det bare å velge Just Scan i tv-menyen, så stiller bildet seg inn selv. 1680x1050 (som er den høyeste oppløsningen jeg får på pc/tv) ser dermed likedan ut på tv som på pc. Dvs ingen overscan og bildet er gnistrende klart. Ble det et bedre svar? Modellbetegnelsen slutter ikke på XEE? På tv`n min er det en klistrelapp og der står det LE46A656A1FXXU Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Er det store forskjellen på den og den 32" versjonen av TV'en? Tenkt jeg skal kjøpe den, bare i 32" . (har ikke plass til større + at 42 blir litt dyrt) . skal bruke den til PC, og har ikke så lyst til og kjøpe sånn dyr DVI-HDMI Kabel fra MONSTER, så holder en sånn en da?: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:935328 Endret 6. juli 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 32" vet jeg ikke noe om. Ang kabelen så kjøpte jeg en ren HDMI-kabel med en DVI-overgang til skjermkortet. Hvis du senere kjøper skjermkort med HDMI-kontakt, så slipper du da å kjøpe ny kabel. Men det var en dyr Monster-kabel, ja...makan til pris De sier jo at man ikke skal spare på kabel når det er snakk om digitale saker, men jeg vet nå ikke helt hvor stor forskjell det er på de kablene. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg synes det er rart man skal legge inn så mye penger i kabler.. Er det ikke bare en kobbertråd som er tredd gjennom gummirør? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Prøv å si det til en AV/HIFI-entusiast, så får du så øra flagrer Jeg er ikke en av de, men jeg satsa likevel på en god (og nokså dyr) kabel denne gangen. Resultatet ble absolutt glimrende, så jeg angrer ikke. Men som sagt så har jeg ingenting å sammenligne med, så jeg vet ikke hva en kabel til kr 200,- kan utrette. Mulig jeg har betalt mer enn jeg behøvde, men det får stå sin prøve så lenge jeg er fornøyd. Bomkjøp er når det ikke fungerer slik man trodde/håpte. Iallfall i mine øyne Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Vel.. jeg kjøper ikke en overgang sammen med en 2m lang kabel til over 1000kr, har ikke råd. Da går jeg heller for DVI-HDMI kabelen fra monster for 500kr + tv'en. PS. Digger den TV'en . Åssen er rulleteksten på den TV'en din? Har sett på mange LCD TV'er at rulleteksten og flere andre bilder "lagger" litt noen ganger, mens på de fleste Samsung TV'er går det glatt hele veien. Ikke det at det har så mye og si for meg, men bare lurer litt. hehe . EDIT: Har du et bilde av venstre siden der man ser hva slags koblinger det er på TV'en? Endret 7. juli 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Rulleteksten er skarp, ren og pen Ingen fare med den. Sidepanelet har; - HDMI - Wiselink (dvs USB) - S-video - Video - Audio R/L - Headphones kontakt Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ok. Takk for svar . Da sitter vel VGA porten på baksiden da? Men det beste er vel og bruke DVI-HDMI tenker jeg. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 VGA er bak ja. Du ser på ene bildet helt øverst i tråden hvor bakpanelet er. Så digitalt som mulig er nok å foretrekke ja Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) En siste ting før jeg gir meg med og mase her! . Må jeg ha en galvanisk skille? Og vil denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:935548 være bra nok? EDIT: F***, jeg så ikke at den TV'en jeg skal ha er en demovare, det har jeg ikke lyst til og ta sjangsen på og kjøpe... Hva slags TV burde jeg kjøpe da? Vil en sånn: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2007848 funke bra? Fins det andre 32" FullHD TV'er til omtrent samme pris? Endret 7. juli 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Ærlig talt så har jeg ikke oversikten over alle disse tv`ene og hva som er bra, bedre og best Er verre enn å kjøpe data det der Men sikker på du vil ha 32" altså? Selv denne 46"`ern min tar ikke voldsomt med plass. Hva med en på 40"? Det er jo ditt valg så jeg skal ikke "presse på", men nesten 7000,- for en 32" virker litt mye? Jeg tror jeg ville tenkt litt fremover mtp str iallfall Det er jo digg med en stor og god skjerm Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Joda. Men det er ikke alle 42" jeg finner som er FullHD og har en pris på rundt 7000kr.. Jeg tror nok den Sony TV'en vil være en stor nok overgang fra 26" kasseTV med dårlig bilde, til en 32" LCD med bilde som er i HD kvalitet. Kan jo hende jeg kjøper SamsungTV'en allikevel, men da må jeg ha svar fra en som har noen erfaringer fra demovarer.. Bare strømkontakt, fjernkontroll, og kanskje manualen som jeg helst vil ha + at det ikke er riper i TV'en. TV'en og da selvfølgelig . EDIT: Betyr demovarer at det bare er butikken som har stilt ut TV'en? Eller er det folk som ikke har vært fornøyd med Tv'en og bare levert den tilbake? Endret 7. juli 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Kristaafa Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Joda. Men det er ikke alle 42" jeg finner som er FullHD og har en pris på rundt 7000kr.. Ukens tilbud på komplett.no, Samsung LE40A559 Full-HD 7990,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349396 Bare et tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå