zellus Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Far min har en pc jeg har bygd av deler fra en kjent norsk nettbutikk. Men .. hva er ideal temp på cpu ? denne her ligger på 43 grader ca jevnt over bare når jeg sitter på internett . i hodet mitt vil det si omtrent tomgang... cpu er 2.4 celeron med org intel vifte (boxed versjon) .. vifta ligger på ca 1400rpm i skrivende stund. er MSI core center som styrer dette. Men jeg får ikke skrudd opp turtallet.. jaddam .artig. uansett syntes jeg temp var noe høy. skrapa av (vaska nøye) kjølepastaen .den var blitt tørr. fikk tak i ny . men temp ligger stort sett på det samme. og i msi core center hvor jeg kan se Volt osv. temp på cpu.system etc går det en alarm innimellom . men står ingen plasser hvorfor.. gir opp MSI snart jeg. Noen som kan forklare? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Syns ikke 43 C høres så mye ut akkurat. Nå har jeg ikke drevet på med mange målinger i det siste. Den siste stasjonære jeg hadde var en AMD XP 2800 (?). Den lå jevnt over på 45 grader. Enkelte ganger kom den opp i 65 grader ved flere timers videorendering (100%). Men den prosessoren tåler tross alt opp mot 100 C. Min gamle bærbare blir 45 - 53 grader (Celeron) uten at jeg gjør stort med den, selv om viften går på laveste hastighet. Noen ganger opp i 65 grader ved veldig påtrykk. Men da starter også viften opp på fullt. Ut i fra dette syns jeg din/deres CPU har en helt grei arbeidstemperatur. Hva skjer under full belastning i en halvtimes tid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå