Simon Aldra Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Til EURO LensCAP? Akam, kan ikke dere gjøre en test? EURO LensCAP hadde vært genialt! Lenke til kommentar
rieg Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Prøver noen å gi meg et EF-S 18-55 smekker jeg til dem med et OM-2. hehe Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Selv bruker jeg UV kun på min 105mm. Det er fordi gamle blyglass lettere får riper enn moderne glass. Jeg bruker et Nikon-filter. Men alle objektivene har solblender. I bag-en ligger alle løse objektiver med bunnen ned, og det som er montert på og dermed "henger nedover" i bag-en har solblender på. Bruk mindre objektiver så går det fint Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Bruker kun UV på min 35-105 da jeg kun har et crappy objektivdeksel som ikke vil sitte på objektivet. Skal bare få kjøpt meg et nytt objektivdeksel så ryker UV filteret av Lenke til kommentar
El_Jeffe Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg bruker aldri mine L-objektiver uten et eller annet filter. Min 70-200 går vanligvis med et pol.filter, mens 16-35 mkII'en har jeg ikke kjøpt noe annet enn UV-filter på. Rett og slett pga. værforseglingen. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Rett og slett pga. værforseglingen. Attehvaforno? Du føler behov for å værforsegle dine værforseglede L'er? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 16-35/2.8L er ikke fullstendig værforseglet fordi den ikke ekspanderer seg ved zooming - alt skjer inni objektivet, så fronten er utsatt om man ikke putter på et filter. Bilde med forklaring Lenke til kommentar
El_Jeffe Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 16-35/2.8L er ikke fullstendig værforseglet fordi den ikke ekspanderer seg ved zooming - alt skjer inni objektivet, så fronten er utsatt om man ikke putter på et filter. Bilde med forklaring Riktig. Antar ingen videre forklaring er nødvendig? Bruker objektivene mine mye ute i bakken om vinteren blandt annet. Og jeg er ganske paranoid på å få snø og dritt inni utstyret mitt. Heller være litt førevar, et UV-filter koster ikke allverden. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Riktig. I den sammenhengen er det ganske kjekt å ha UV-filteret på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå