Gå til innhold

Windows Xp Professional 64-Bit Norsk?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har anelse om hvor jeg kan kjøpe Windows XP Professional 64-Bit Edition i NORSK versjon?

Er ikke interisert i den møkka OEM versjonenene, FULL/Retail eller FULL er fullversjon og best.

Må jo få taki det for å bruke ny pc'en, for 32-bit støtter jo kun 4gb ram, vell nesten, skal ha 8gb:).

Og vista er jo ikke aktuelt, altfor mye bug og plager for dem som har kraftige maskiner til å spille med.

Xp 64-bit har jo vært ute lenge, og det finnes jo norsk mui fil til xp 64-bit, komplett har ikke, heller ikke amentio, og microsoft skal jo ha betalt for å svare på et stakkars spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter det jeg har forstått, finnes ikke XP 64 i annet en Engelsk Professional.

edit: og XP selges vel ikke lenger i annet en OEM versjoner.

Takk, var synd, men engelsk gjør no ikke noe:), grunnen for xp 64 er vell fodi at jeg skal kunne kjøre mere ram, og de fleste nye spill støtter nok det trur jeg.

Men have er det med OEM? er det billige kopier, såg at OEM koster halvparten av dem unten det.

Trur no ikke OEM står for Original Equipment Manufactor som jeg får på motorsykkel delene mine, lol.

Lenke til kommentar

64-bit vil bli standard etterhvert, og 32-bit faller bort. Etter det jeg har hørt, kommer Windows 7 kun i 64-bit utgave (eller kanskje det var den etter)

Når det gjelder nye spill, så vil de fleste støtte enten large address aware eller ha en 64-bit versjon.

Jeg har enda ikke sett et spill som har en 64-bitutgave dog, men det kommer nok.

Det er meningen at OEM skal følge med når en kjøper nye PC-er.

OEM har en del begrensninger i lisensen, som at en kan bare installere X antall ganger på nytt (tror kanskje de har endret på dette) og at en ikke kan bytte for mye hardware før lisensen blir ugyldig.

OEM er en del billigere på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...