Gå til innhold

"Fri familie løsning" for meg og dama

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten tenkte å ordne oss sånn fri familie abonement(ringe gratis til hverandre), nå som jeg likevel skal skifte operatør og kjøpe ny mobil. Hvilken løsning vil bli best for oss når vi kun er to? Jeg har i utgangspunktet veldig lyst på Onecall aktiv eller faktura, men har de noen sånn løsning? Takker for gode svar og forslag :)

Endret av jonasgutvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes flere løsninger som tilpasser deres behov. NetCom har en tjeneste som heter "Venner". For en pris på 29,- kr per måned betaler du ingen tellerskritt til de som har NetCom. Det eneste du betaler er oppstartprisen, på 69 øre.

Om du ringer til mange som har NetCom kan det jo være en idé! Det fungerer på alle NetComs abbonement.

Du kan jo også velge at du ordner deg SmartTalk, NetComs billigste abb, og at kjæresten din har kontantkort som knyttes opp mot løsningen, da blir dere "Trådløs Familie".

Tele2 har også en slik løsning, men da som abbonement. Tele2 Kompis heter dette. Da ringer du gratis til alle som har "Kompis", enten det er "Kompis" eller "Kompis Kontant". Dette abbonementet koster ingenting i måneden, men du må betale 0,69 pr. minutt til andre.

Et pluss er at det er lik pris i Sverige som i Norge, så om du er ofte i Sverige er dette abbonementet å anbefale.

OneCall har ikke "Trådløs familie/fri familie"-løsning.

Edit: Redigert litt så dere forstår litt bedre! ;)

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Hva er viktig for dere? Jeg antar dere ønsker å spare penger når dere ringer andre enn hverandre også. Du spør altså etter en operatør og abonnement som vil lønne seg for deg og damen din?

Da er det litt greit å vite hvem dere ringer til (hvilken operatør vennene deres har), samt forbruk av ringeminutt og sms.

Onecall byr på følgende tilleggstjenester. Ingen frifamilie-løsning med andre ord, som Glenn sier

Lenke til kommentar

OneCall har 120 min gratis til alle telefoner i Norge. Det dere må gjøre er å registrer forbruket dere har til hverandre. Man skal ringe en del før det lønner seg å gå over til noen av operatørene som har fri familie kontra det å ha OneCall faktura f.eks

Lenke til kommentar

Ei mogelegheit er at kvar av dykk har ein telefon som de berre brukar til å ringe familien (kjærasten), og ein annan telefon som de brukar til å ringe "alle" andre. Fyrstnemnde kan f.eks. vere Telenor FriFiks/Nett&kontant med FriFamilie, evt. kan de ha FriFiks x2 og FriFamilie, men då må ein av dykk vere juridisk ansvarleg (eigar) av begge abonnementa, og denne personen får samlefaktura for begge abonnementa. Den telefonen som skal brukast til å ringe "alle" andre kan f.eks. ha One Call faktura abonnement.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Takk for gode svar!

Har nå bestemt oss for å gå for OneCall faktura begge to, da vi faktisk ikke ringer til hverandre så mye at det vil lønne seg med en sånn "fri-familie" løsning. Er mulig å ha to telefoner hver, ja, som torbjornen sier, men tror ikke vi kommer til å skaffe enda en tlf hver :) Nok en gang, takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...