Gå til innhold

Pakkeliste til Alanya, Tyrkia

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Natt til mandag drar jeg fra Gardemoen, skal til Alanya som er en by i Tyrkia.

Hovedsakelig så skal jeg drekke, feste, ligge på stranda samt kanskje se på noen fasiliteter der.

Jeg skal bo på hotell 7 netter, Parador hotell om det tilfeldigvis er en eller annen som kjenner til hotellet og vil kommentere noe :p

Derfor har jeg laget en pakkeliste, og lurer på tankene deres rundt denne.

- Noe jeg mangler?

- Pakket for mye, for lite?

- HVA MÅ JEG HUSKE?

- Hva kan være greit å ha med?

Andre ting rundt reisen, oppholdet osv. som dere vil kommentere, så gjør det!

- Gjerne erfaringer fra lignende sydenreiser.

Litt off topic fra pakkeliste går ann, bare fett å snakke om reiser og syden!

MIN PAKKELISTE:

• Toalettveske (tannbørste, tankrem, deo, parfyme, voks, allergitabletter)

• Kamera (kamerakabler, veske og lader)

• Iphone og iphone lader

• Lommebok

• Pass

• Solkrem

• Solbriller

• Håndkler (stort til stranda)?

• Sandaler

• Slipperser

• Korte sokker og sokker (10 ca)

• Belter

• Paracet

• Reiseforsikring?

• Lommebok m/ bankort og pæng

• Mp3 spiller

• Boksere (10-14 – tar liten plass, pluss at bokserne vil bli bløte da jeg bader)

• Shortser (3x fin-shortser, 2x badeshortser)

• Jeans (hvertfall ett par, kanskje to?)

• Gensere (en eller to? Neppe kjølig om kvelden, men?)

Håndbagasje:

• Lommebok m/ bankkort og cash

• Pass

• Iphone og mp3 spiller

• Noe å drikke, eta på

• Noe å lese på + noe søtt på flyet!

Gjerne nevn ting som kan være greit å ha med, men som ikke er nødvendige..

Gjerne litt regler rundt hvor mye kofferten kan veie og hva som ikke er lov å ha med i håndbagasjen, men tror jeg kjenner til de reglene godt.

Kanskje noe til stranda, eller annet?

TAKK PÅ FORHÅND :D LADDDDDDD!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du har drøyt mange boksere og sokker. For hvorfor skal du bade med bokser i badeshortsen egentlig - hva skjedde med å skifte av seg slikt før man går i vannet? Badeshortser har da slike "truser" så du slipper undertøy.

Ellers så bør du eller noen andre i reisefølget ha med seg høytalere. Uvurderlig å ha musikk på tur.

Du bør ha reiseforsikring, mye rart du kan komme borti.

Selv har jeg aldri blitt dårlig i magen på tur, men kan være greit å ha med Imodium skulle man få magesjau...

Du trenger ikke mer enn én genser, sannsynligvis vil du nok ikke bruke den ene heller...

I Tyrkia er det visum for nordmenn, det vil si "visum" her er vel egentlig det samme som "inngangspenger". For å få lov til å komme inn i landet må man betale 20 Euro i kontanter, så husk å ta ut penger på forhånd før dere drar.

Angående pruting i Tyrkia er det bare å kjøre på. På flere kjøp jeg gjorde da jeg var der for to år siden kunne jeg klare å ende opp på cirka 20% av opprinnelig pris...

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Ja, vet det er drøyt mye egentlig :p

Skal vurdere om jeg skal ha med det utifra plass og vekt, men 4 boksere/sokker fra og til spiller liten rolle..

HØYTALERE! Bra du sa, skal se om jeg finner noe lette og ledige liggende et sted, alltid greit med musikk som du sier :D skal vel drekkes litt på hotellrommet også så, regner med at prisene på utestedene kan minne om skandinaviske, mens prisene på butikkene er noe helt annet. Der kanskje øl er billigere enn cola, eller, det er det nok :p

Imodium skal jeg pakke! Tyrkiske kjøkken er jo flott, men vet jo aldri.. Uvann mat kan vel føre til litt løs mage ;D

Jepp, tar med en genser, neppe at jeg brukern :p sjekket på yr.no, og det er tilogmed over 20 grader om natta..

OI! Bra du sa det om visum, men så vidt jeg vet er det ikke EURO i Tyrkia enda? så da trenger jeg ikke ta ut mere enn 20 EURO, ettersom at det sikkert er best med tyrkiske gærninger ellers, selvom jeg ikke tviler på at de tar imot EURO på de fleste stedene.

Hehe, ja, sånn er det vel overalt :D Skal prute en del, men må jo se litt på det også.. Gidder ikke prute som faen på 5kr fra og til lsm :p men 50,- lappen skal jeg kjempe for ;D hoho

takker :D

Lenke til kommentar

Jeg ser at du skal ta med Iphonen, noe som sier meg at den er importert, noe som videre sier at du ikke har garanti på den... Jeg ville tatt med en annen gammel telefon, det er dritkjipt å bli frastjålet den eller miste den i fylla :yes:

Jeg skal iallefall gjøre det når jeg skal til Ayia Napa i 14 dager :)

Lenke til kommentar
Jeg ser at du skal ta med Iphonen, noe som sier meg at den er importert, noe som videre sier at du ikke har garanti på den... Jeg ville tatt med en annen gammel telefon, det er dritkjipt å bli frastjålet den eller miste den i fylla :yes:

Jeg skal iallefall gjøre det når jeg skal til Ayia Napa i 14 dager :)

Hva har garanti å gjøre med om den blir frastjålet eller du mister den? Det dekker forsikringen, ikke garantien. Ta med iPhonen din du, men hver forsiktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...