norbat Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Komputer for alle (Norges beste PC-blad?) har i siste nummer (10-2008) en artikkel om '20 flotte skjermsparere'. I artikkelen nevnes det at det å laste ned skjermsparere fra nettet kan være en risikosport da man kan få annet grums med på kjøpet, bla. uønskede verkøylinjer i nettleseren m.m. Komputer for alle sier de har funnet 20 av de beste skjermsparerne, lagt de på månedens CD og dermed slipper kunden å tenke på virus- og spiontrusselen (les: malware - skadelig/uønsket programvare). Flott, det var jo hyggelig, tenker du. Problemet er at enkelte av disse skjermsparerne som er vedlagt CD'n inneholder adware. 3D Cozy Fireplace, som Komputer for alle reklamerer for og som ligger på CD'n, gir deg, sitert fra artikkelen, en hyggelig peis på skjermen. Den varmer riktig nok ikk opp huset, men du hører den koselige knitrelyden.. Hvor hyggelig det er at følgende adware/verktøylinjer kan dukke opp i nettleseren din, står det lite om: Acez.com Toolbar Button, WhenU SaveNow, SiteError Search og Dealio Toolbar Komputer for alle, shame on you! Har du ett av følgende av-prog. finner du dette ved scan på 3dfireplace.exe (3D Cozy Fireplace): AntiVir : TR/Drop.Halloween.A BitDefender : Adware.NewDotNet.BK Dr.Web : Adware.OneStep Endret 28. juni 2008 av norbat Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 huff, det var en stygg feil... at komputer for alle gjør slike feil forundrer meg veldig... Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 har du sendt E mail til dem om dette problemet? Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jamen det er noe rart med de CD-ene Komputer legger ved, fikk virus av en sånn cd en gang. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ja, det har jeg. Fått noe respons? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 sjelden jeg innstallerer slikt, mye dritt som følger med freeware program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå