Gå til innhold

Hjelp med overspenningsvern

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe strømrenser/overspenningsvern, primært for beskyttelse mot lynnedslag, men strømrensing ser jeg på som en positiv bonus. Men, problemet er at den nærmeste jordede kontakt er på badet, som er ca 10 meter unna. er det lurt å skjøte vanlige skjøteledninger via overspenningsvernet?

Her er den forresten: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301107

kom gjerne med tips til andre løsninger/andre produkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Belkin Surgemaster Gold, og den fjernet støy jeg hadde både i hodetelefonene mine og i PC-skjermens innebygde høytalere. Den har også ca. samme "støtenergiklasse" som Mosteren, men til bare 1/5 av prisen. Monster er jo også et selskap som presterer å selge digitale kabler (HDMI) på 1 m til tusenlappen. I min mening ikke akkurat en troverdig produsent altså. Deres oppfatning av kvalitet er ikke nødvendigvis i overenstemmelse med virkeligheten ;)

Lenke til kommentar
... Men, problemet er at den nærmeste jordede kontakt er på badet, som er ca 10 meter unna. er det lurt å skjøte vanlige skjøteledninger via overspenningsvernet?

Du kan ikke benytte skjøteledning til kontakten på badet!

Lenke til kommentar
... Men, problemet er at den nærmeste jordede kontakt er på badet, som er ca 10 meter unna. er det lurt å skjøte vanlige skjøteledninger via overspenningsvernet?

Du kan ikke benytte skjøteledning til kontakten på badet!

Det var ikke planen min, planen var å skjøte den på overspenningsvernet, som igjen står koblet på kontakten på badet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...