Gå til innhold

Utmelding av statskirka via e-post?

Anbefalte innlegg

Hvem er ikke guds folk? Tror du mine forfedre levde i den tro at de ikke var gudenes folk? Det står skrevet av de to første menneskene Ask og Embla var skapt av Odin, Vile og Ve. Spør en greker fra det antikke Aten om ikke han er et resultat av Deukalion og Pyrrha, som kastet steiner bak seg som ble til greske kvinner og menn. De var overlegne alle andre folkeslak, kristne barbarer og andre skitne folk. De var guds folk! Var det ikke Marduk som skapte menneskene av Kingus blod etter å ha skapt verden av den beseirede Tiamat? Var ikke babylonerene Marduks folk?

Så vidt jeg vet er ikke du den som definerer hvilket folkeslag som er guds folk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem er ikke guds folk? Tror du mine forfedre levde i den tro at de ikke var gudenes folk? Det står skrevet av de to første menneskene Ask og Embla var skapt av Odin, Vile og Ve. Spør en greker fra det antikke Aten om ikke han er et resultat av Deukalion og Pyrrha, som kastet steiner bak seg som ble til greske kvinner og menn. De var overlegne alle andre folkeslak, kristne barbarer og andre skitne folk. De var guds folk! Var det ikke Marduk som skapte menneskene av Kingus blod etter å ha skapt verden av den beseirede Tiamat? Var ikke babylonerene Marduks folk?

Så vidt jeg vet er ikke du den som definerer hvilket folkeslag som er guds folk.

Godt sagt; er helt enig. For en tåpelig ting å påstå av freke.

Lenke til kommentar
Men det var du som gjorde deg selv til gud den allmektige. :p

Hehe, ja naturligvis. Du kjenner vel sitatene

Companions, the creator seeks, not corpses, not herds and believers. Fellow creators, the creator seeks -- those who write new values on new tablets. Companions, the creator seeks, and fellow harvesters; for everything about him is ripe for the harvest. ... Fellow creators, Zarathustra seeks, fellow harvesters and fellow celebrants: what are herds and shepherds and corpses to him?
I teach you the overman. Man is something that shall be overcome. What have you done to overcome him? All beings so far have created something beyond themselves; and do you want to be the ebb of this great flood and even go back to the beasts rather than overcome man? What is the ape to man? A laughingstock or a painful embarrassment. And man shall be just that for the overman: a laughingstock or a painful embarrassment...
Lenke til kommentar
Når man melder seg ut burde det vært sånn at man ikke blir gravlagt på kirkegården når man dauer :p

Fordi....?

Jeg gir faan om de så gravlegger meg på søpplfyllinga når jeg dauer, jeg er død og vil aldri mer bry meg.. :) Men jeg skjønner ikke hvorfor en gravplass skal være forbeholdt de som tror på eventyr? Skal vi ha egne for de som tror på Harry Potter, eller kanskje ringenes herre gravplasser? Blir mange gravlasser det. Tror det er slutt på den tiden dere hønsehjernene som tror på eventyr fikk bestemme hvem som skulle i jorden eller ikke og godt er det!!

:)

Lenke til kommentar
Når man melder seg ut burde det vært sånn at man ikke blir gravlagt på kirkegården når man dauer :p

Fordi....?

Kirkegården ligger i forbindelse med kirka. Tenker bare logisk jeg. Er ikke kristen selv da. Burde få egne gravplasser der man ikke ble sendt i jorda av en prest. Men sant nok, er man dau så er man dau, hva som skjer etter døden med kroppen min er knekkende likegyldig - for meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er synd at i 2008 så må vi fortsatt bruke brev for en så enkel, statlig ting som å melde seg ut av kirken. Jeg gjorde som de fleste andre, lastet ned dokumentet og sendte det til der jeg ble døpt. Jeg så noe om at det var mulig å melde seg ut muntlig, noe mer info på dette?

Han, alle Jehovas vitner, Amish-folket, evangelikere (born-agains), hele pinsebevegelsen (Filadelfia) og alle andre baptister og anabaptister (omtrent 20% av alle kristne).

Bare synd at noen av de nevnte sektene bryter all forbindelse med deg dersom du skulle tenke annerledes.

Lenke til kommentar

Selv forsøkte jeg først å bruke epost, og fikk i retur et utfylt utmeldingskjema UTEN svarkonvolutt.

Endte opp med at jeg reiste til menighetskontoret, smilte pent og forklarte at jeg ville melde meg ut. ;)

Og forsåvidt så finnes det ikke kirkegårder lenger.. Det heter gravplass nå.

De fleste ligger fra gammelt av i tilknytning til DnK kirkebygg, men heldigvis begynner det sakte men sikkert å komme nye gravplasser også.

Den avdødes religiøse eller ikkereligiøses preferanser spiller ingen rolle. Du får gravplassen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...