Gå til innhold

Kanskje ny pc til max 6000.- Hjelp? (Gaming)


Anbefalte innlegg

En E8400 har mye bedre ytelse i spill enn Q6600.

Ok. Jeg valgte egentlig bare etter hvilken som har flest kjerner. Tenkte at 4 kjerner har mer potensiale enn 2 vist det kommer spill/programmer som støtter/krever mer enn 2 kjerner.

 

Edit: De har ikke sent det jeg bestilte, så vist jeg er heldig kan jeg enten avbestille eller endre bestillingen.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket Asus P5Q hovedkort burde jeg eventuelt velge?

Det kommer ann på dine behov. Du må nesten lese deg til hva du mener passer best for deg.

Siden du ikke skal overklokke,så holder sikkert det billigste P5Q for deg.

Link til Asus.

Jeg er ikke så teknisk anlagt så det er litt vanskelig for meg å lese meg frem til.

Pleier bare å tenke at vist noe har ett høyere tall/verdi (eller koster mer) så er det bedre =P

 

Men vist jeg ombestemmer meg å får lyst til å overklokke allikevel hvilket kort burde jeg velge da? (Helst ikke dyrere enn 1500.-)

Lenke til kommentar
Asus P5Q Deluxe er et godt valg.

De rambrikkene du har valgt gir deg ikke akkurat allverdens av mulighet for overklokking.

Bare for å gnåle; hvorfor ikke?

 

Edit: Tenkte på en ting, er det noe vits i å ha 2 grafikkort (ved å bruke den CrossfireX tingen)? Eller er det noe spillene må være bygd for å støtte?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Asus P5Q Deluxe er et godt valg.

De rambrikkene du har valgt gir deg ikke akkurat allverdens av mulighet for overklokking.

Bare for å gnåle; hvorfor ikke?

Hvis man skal overklokke mye,så må man ha rambrikker med gode chips (for eksempel Micron). At brikkene er spesifisert med høy Mhz er også en fordel. Du burde valgt PC8500 (1066Mhz) i stedet for PC6400 (800Mhz).

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...