Gå til innhold

Kanskje ny pc til max 6000.- Hjelp? (Gaming)


Anbefalte innlegg

Du får bare gevinst med flere kjerner om du kjører applikasjoner som kan gjøre nytte av flere kjerner. Jeg gidder faktisk ikke å utdype da dette er diskutert i det uendelige siden noen var så "tett" at de lanserte prosessorer med mer enn en kjerne.

Det vet jeg.

Gjør Crysis eller Vista det?

 

Bare for å sjekke en siste gang (ca), ser dette "bra" ut? (4gb ram)

 

Bare ett "viktig" spørsmål til, er det vits i?

Pc'n jeg har nå:

Processor AMD Sempron Processor 3000+

RAM 2,00 GB

Skjermkort Radeon X1650

 

Vil spille på den hovedsaklig.

 

Edit:

På hovedkortet står det "4 x 1.8V DDR2 DIMM sockets supporting up to 8 GB of system memory" men på minnet står det "2.1 Volts". Da må jeg vel ha ett annet hovedkort, eller ram.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag til gaming maskin her.

 

GEIL 4GB (2x2GB) PC2 6400... 616,-

SAMSUNG SpinPoint T166 50... 535,-

SAPPHIRE HD 4850 512MB GD... 1 278,-

SAMSUNG DVD Recorder 20x ... 209,-

INTEL Core 2 Duo E8400 3.... 1 283,-

ANTEC Sonata III Miditowe... 798,-

MSI P35 NEO2-FIR, P35, So... 702,-

 

Her får du MYE for pengene.

Endret av maximus
Lenke til kommentar
PCen du har i dag kan ikke måle seg med den du har i handlevognen. PCen du har i dag vil vel slite med 30FPS på f.eks. HL2.

Har ikke sjekket frekvensen på HL2, men det er spillbart uansett (selv om jeg jeg heller spiller det på xbox360.). Å det er igrunnen standarden min. Trenger ikke mer enn 1152x864 oppløsning og ca 30fps.

 

 

Vista utnytter mange kjerner. Crysis utnytter vel 1-2?

 

Du vil måtte justere spenningen til minnet i bios. Alle DDR2 hovedkort er spesifisert til 1,8 da det er det som er standarden.

 

Som sagt jeg ville gått for et P45 hovedkort og et 4 GB sett (2x2GB)

 

Men oppsettet ditt før fungere flott!

Hvordan endrer jeg eventuelt spenningen uten å ødelegge noe? Må vel ha i ram'en når jeg stiller det?

 

Hvilket ville du valgt av Asus P5Q Pro, og MSI P45 Neo3?

 

Oppsettet jeg ha nå funker til eldre spill og Internet, men det er verre med nyere spill.

 

Edit:

Forslag til gaming maskin her

 

GEIL 4GB (2x2GB) PC2 6400... 616,-

SAMSUNG SpinPoint T166 50... 535,-

SAPPHIRE HD 4850 512MB GD... 1 278,-

SAMSUNG DVD Recorder 20x ... 209,-

INTEL Core 2 Duo E8400 3.... 1 283,-

ANTEC Sonata III Miditowe... 798,-

MSI P35 NEO2-FIR, P35, So... 702,-

 

Her får du MYE for pengene.

Takker for forslag. Vist noen har meninger om dette oppsettet er jeg interessert.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

På hovedkortet som jeg siterer til så blir tallene røde for å indikere usikre volt styrker, når du øker eller senker volt. Dette gjøres selfølgelig med rambrikkene i HK.

Voltstyrken blir ikke aktiv før du lagrer i bios.

Kortet sier automatisk (Kjører en selvtest) i fra om du har en ustabil overklokk etc.

Lenke til kommentar
På hovedkortet som jeg siterer til så blir tallene røde for å indikere usikre volt styrker, når du øker eller senker volt. Dette gjøres selfølgelig med rambrikkene i HK.

Voltstyrken blir ikke aktiv før du lagrer i bios.

Kortet sier automatisk (Kjører en selvtest) i fra om du har en ustabil overklokk etc.

Høres bra ut, men jeg trodde spenningen ville være feil før man kommer inn i bios.

Lenke til kommentar

Hvilket av disse burde jeg velge: Asus P5Q Pro, og MSI P45 Neo3?

 

Hvordan er denne i forhold til core duo? Passer den på noen av hovedkortene eventuelt?

 

Eller Intel Core 2 Quad Q6700? Er jeg helt på villspor vist jeg vil kjøpe MSI P45 Neo2 og den prosessoren?

 

Må jeg skaffe ny 64bit versjon av Vista, eller er det noe jeg kan velge under installasjonen av den jeg har nå?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Hvilket av disse burde jeg velge: Asus P5Q Pro, og MSI P45 Neo3?

Velg Asus P5Q Pro

 

Hvordan er denne i forhold til core duo? Passer den på noen av hovedkortene eventuelt?

Passer ikke da du må ha HK med AM2 socket.

 

Eller Intel Core 2 Quad Q6700? Er jeg helt på villspor vist jeg vil kjøpe MSI P45 Neo2 og den prosessoren?

Nei, men jeg ville ha kjøpt en Q6600. Nesten ingen forskjell i speed

 

Må jeg skaffe ny 64bit versjon av Vista, eller er det noe jeg kan velge under installasjonen av den jeg har nå?

Du har sansynligvis Vista 32bit? Da kan du ikke velge under installasjon nei.

Du kan godt bruke Vista 32bit, men da får du ikke utnyttet allt minnet hvis du skal ha 4GB ram. Du får "bare" 3,25GB.

Endret av maximus
Lenke til kommentar

Hvilket av disse burde jeg velge: Asus P5Q Pro, og MSI P45 Neo3?

Velg Asus P5Q Pro

 

Hvordan er denne i forhold til core duo? Passer den på noen av hovedkortene eventuelt?

Passer ikke da du må ha HK med AM2 socket.

 

Eller Intel Core 2 Quad Q6700? Er jeg helt på villspor vist jeg vil kjøpe MSI P45 Neo2 og den prosessoren?

Nei, men jeg ville ha kjøpt en Q6600. Nesten ingen forskjell i speed

Hvorfor ville du det? Prisen?

 

Må jeg skaffe ny 64bit versjon av Vista, eller er det noe jeg kan velge under installasjonen av den jeg har nå?

Du har sansynligvis Vista 32bit? Da kan du ikke velge under installasjon nei.

Du kan godt bruke Vista 32bit, men da får du ikke utnyttet allt minnet hvis du skal ha 4GB ram. Du får "bare" 3,25GB.

Vanvittig irriterende. Hvor mye koster Vista 64 bit da? (Billigste)

 

Edit: Fra wikipedia: "All Windows Vista editions are available as either 32-bit or 64-bit editions, except for the Vista Starter edition.[2] One edition, Vista Ultimate Retail, has both 32-bit and 64-bit editions included.(The OEM version does not include both 64 bit and 32 bit)[3]"

Kan være jeg har OEM versjonen, men hva betyr OEM, og hvordan finner jeg ut om jeg har det?

Er det mange programmer som støtter 64bit?

 

Slik ser handlevognen ut foreløpig. Tanker?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Hvilket av disse burde jeg velge: Asus P5Q Pro, og MSI P45 Neo3?

Velg Asus P5Q Pro

 

Hvordan er denne i forhold til core duo? Passer den på noen av hovedkortene eventuelt?

Passer ikke da du må ha HK med AM2 socket.

 

Eller Intel Core 2 Quad Q6700? Er jeg helt på villspor vist jeg vil kjøpe MSI P45 Neo2 og den prosessoren?

Nei, men jeg ville ha kjøpt en Q6600. Nesten ingen forskjell i speed

Hvorfor ville du det? Prisen?

 

Må jeg skaffe ny 64bit versjon av Vista, eller er det noe jeg kan velge under installasjonen av den jeg har nå?

Du har sansynligvis Vista 32bit? Da kan du ikke velge under installasjon nei.

Du kan godt bruke Vista 32bit, men da får du ikke utnyttet allt minnet hvis du skal ha 4GB ram. Du får "bare" 3,25GB.

Vanvittig irriterende. Hvor mye koster Vista 64 bit da? (Billigste)

 

Edit: Fra wikipedia: "All Windows Vista editions are available as either 32-bit or 64-bit editions, except for the Vista Starter edition.[2] One edition, Vista Ultimate Retail, has both 32-bit and 64-bit editions included.(The OEM version does not include both 64 bit and 32 bit)[3]"

Kan være jeg har OEM versjonen, men hva betyr OEM, og hvordan finner jeg ut om jeg har det?

Er det mange programmer som støtter 64bit?

 

Slik ser handlevognen ut foreløpig. Tanker?

*Bump*

 

Edit: Kommer hele tiden på nye ting jeg lurer på =P

Hvordan er det innebygde lydkortet? Burde jeg kjøpe det også?

Er vandt med SoundBlaster Audigy fra før.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Bestilte denne. Håper den funker =P

 

Har det noe å si at hovedkortet ikke støtter SLI? (vet ikke hva det er)

Ser helt greit ut det oppsettet ditt,men du burde valgt en E8400 cpu.

Personlig styrer jeg unna MSI hovedkort,men det er sikkert brukbart det du har valgt. Jeg hadde heller valgt et Asus P5Q hovedkort.

Overklokking er ikke MSI sin sterke side,men du klarer nok ikke klokke noe særlig heller på grunn av rambrikkene du har valgt.

SLI er 2 stk Nvidia skjermkort på et hovedkort.

Det hovedkortet du har valgt støtter Crossfire. Det vil si 2 stk ATI skjermkort.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Har det noe å si at hovedkortet ikke støtter SLI? (vet ikke hva det er)[

Ser helt greit ut det oppsettet ditt,men du burde valgt en E8400 cpu.

Hva er bedre ved dem?

 

Personlig styrer jeg unna MSI hovedkort,men det er sikkert brukbart det du har valgt. Jeg hadde heller valgt et Asus P5Q hovedkort.

Overklokking er ikke MSI sin sterke side,men du klarer nok ikke klokke noe særlig heller på grunn av rambrikkene du har valgt.

Hadde ikke tenkt å overklokke noe, så da går det vel greit.

 

SLI er 2 stk Nvidia skjermkort på et hovedkort.

Det hovedkortet du har valgt støtter Crossfire. Det vil si 2 stk ATI skjermkort.

Aha. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...