Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av registerreim til VW Golf IV 2000mod


Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf IV 1.9 TDI 2000 modell. Den har gått ca 153 000km.

 

Jeg mener jeg har hørt/lest av bytte av registerreim bør skje på 150 000km eller 10 år for denne biltypen. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Lurer også på om noen har erfraing med ca pris for denne jobben, og hvor det er best å få dette gjort?

 

På forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sånn normalt sett for en 1.9tdi så er det 120.000 / 5 år som gjelder.. men vi har en oversikt på jobben der motorkode og intervaller står, så det kan komme litt ann på motorkoden også

 

pris på noe slikt avhenger helt av hvilken verksted, har bytta mange reg.reimer på 1.9tdi og det er en kurant og grei jobb...

Lenke til kommentar
sånn normalt sett for en 1.9tdi så er det 120.000 / 5 år som gjelder..

 

sorry skal ikke blande meg for mye, men jeg må bare legge til at VAG har forandret på intervallene på diesel motorene når man skal bytte regreim. sist jeg var inne ville de bytte på 90 000, eller 5 år ,dette da pga av at de hadde hatt noen tilfeller av at reima har røket på 100 000. derfor har de da satt ned intervallen. dette er mye pga at dreimomentet er større på TDI i forhold til BENSIN. derav mer og kjappere slitasje på TDI.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
- snips -

dette er mye pga at dreimomentet er større på TDI i forhold til BENSIN. derav mer og kjappere slitasje på TDI.

 

Dreiemomentet på motoren har ingenting med slitasje på registerremmen å gjøre, dette høres ut som en typisk verksted-lystløgn. Det som påvirker skift-intervall er lengde på remmen, diameter og antall på hjulene, strammemekanisme, og selvsagt kvalitet på remmen. I tillegg tidens tann og ekstern påvirkning (oljesøl, vannsøl på varm motor som fryser til is før vinterstart etc).

 

Det meste av slike problemer unngår man enkelt ved å kjøpe bil med kjede- i stedet for remdrift av kam(mer) etc.

Lenke til kommentar
på 2001 mod vw passat med samme motor kostet denne jobben rundt 10000kr ihvertfall

Nå har ikke Passaten tverstilt motor slik som Golfen har, så på passaten må du demontere bortimot hele fronten bare for å komme registereima

Den store demonteringsjobben slipper du på en golf og er forsåvidt en grei bil å bytte registerreim på

Gjorde bare jobben på verkstedet og hadde ikke så mye med betalinger å slikt å gjøre, men tror du kan regne med ca 5000,-

Lenke til kommentar
- snips -

dette er mye pga at dreimomentet er større på TDI i forhold til BENSIN. derav mer og kjappere slitasje på TDI.

 

Dreiemomentet på motoren har ingenting med slitasje på registerremmen å gjøre, dette høres ut som en typisk verksted-lystløgn. Det som påvirker skift-intervall er lengde på remmen, diameter og antall på hjulene, strammemekanisme, og selvsagt kvalitet på remmen. I tillegg tidens tann og ekstern påvirkning (oljesøl, vannsøl på varm motor som fryser til is før vinterstart etc).

 

Det meste av slike problemer unngår man enkelt ved å kjøpe bil med kjede- i stedet for remdrift av kam(mer) etc.

 

Ok men det var det jeg fikk beskjed om på møller. så da gikk jeg for at de har greie på hva de snakker om.

men hvis du mener at det ikke er riktig, så bøyer jeg meg for det, for jeg har ikke greie på det. :D

Lenke til kommentar
sånn normalt sett for en 1.9tdi så er det 120.000 / 5 år som gjelder..

 

sorry skal ikke blande meg for mye, men jeg må bare legge til at VAG har forandret på intervallene på diesel motorene når man skal bytte regreim. sist jeg var inne ville de bytte på 90 000, eller 5 år ,dette da pga av at de hadde hatt noen tilfeller av at reima har røket på 100 000. derfor har de da satt ned intervallen. dette er mye pga at dreimomentet er større på TDI i forhold til BENSIN. derav mer og kjappere slitasje på TDI.

Kan også bekrefte dette, vi har en '99 TDI 110hester, og fikk oppgitt 90k/5år som intervall på denne.

5-6000 tror jeg bør være mulig, sjekket pris på dette forrige uke.

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Nå har ikke Passaten tverstilt motor slik som Golfen har, så på passaten må du demontere bortimot hele fronten bare for å komme registereima

Den store demonteringsjobben slipper du på en golf og er forsåvidt en grei bil å bytte registerreim på

Gjorde bare jobben på verkstedet og hadde ikke så mye med betalinger å slikt å gjøre, men tror du kan regne med ca 5000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...