blåskjerm Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg har en Golf IV 1.9 TDI 2000 modell. Den har gått ca 153 000km. Jeg mener jeg har hørt/lest av bytte av registerreim bør skje på 150 000km eller 10 år for denne biltypen. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lurer også på om noen har erfraing med ca pris for denne jobben, og hvor det er best å få dette gjort? På forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 sånn normalt sett for en 1.9tdi så er det 120.000 / 5 år som gjelder.. men vi har en oversikt på jobben der motorkode og intervaller står, så det kan komme litt ann på motorkoden også pris på noe slikt avhenger helt av hvilken verksted, har bytta mange reg.reimer på 1.9tdi og det er en kurant og grei jobb... Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 sånn normalt sett for en 1.9tdi så er det 120.000 / 5 år som gjelder.. sorry skal ikke blande meg for mye, men jeg må bare legge til at VAG har forandret på intervallene på diesel motorene når man skal bytte regreim. sist jeg var inne ville de bytte på 90 000, eller 5 år ,dette da pga av at de hadde hatt noen tilfeller av at reima har røket på 100 000. derfor har de da satt ned intervallen. dette er mye pga at dreimomentet er større på TDI i forhold til BENSIN. derav mer og kjappere slitasje på TDI. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 på 2001 mod vw passat med samme motor kostet denne jobben rundt 10000kr ihvertfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 - snips -dette er mye pga at dreimomentet er større på TDI i forhold til BENSIN. derav mer og kjappere slitasje på TDI. Dreiemomentet på motoren har ingenting med slitasje på registerremmen å gjøre, dette høres ut som en typisk verksted-lystløgn. Det som påvirker skift-intervall er lengde på remmen, diameter og antall på hjulene, strammemekanisme, og selvsagt kvalitet på remmen. I tillegg tidens tann og ekstern påvirkning (oljesøl, vannsøl på varm motor som fryser til is før vinterstart etc). Det meste av slike problemer unngår man enkelt ved å kjøpe bil med kjede- i stedet for remdrift av kam(mer) etc. Lenke til kommentar
support81 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 på 2001 mod vw passat med samme motor kostet denne jobben rundt 10000kr ihvertfall Nå har ikke Passaten tverstilt motor slik som Golfen har, så på passaten må du demontere bortimot hele fronten bare for å komme registereima Den store demonteringsjobben slipper du på en golf og er forsåvidt en grei bil å bytte registerreim på Gjorde bare jobben på verkstedet og hadde ikke så mye med betalinger å slikt å gjøre, men tror du kan regne med ca 5000,- Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 - snips -dette er mye pga at dreimomentet er større på TDI i forhold til BENSIN. derav mer og kjappere slitasje på TDI. Dreiemomentet på motoren har ingenting med slitasje på registerremmen å gjøre, dette høres ut som en typisk verksted-lystløgn. Det som påvirker skift-intervall er lengde på remmen, diameter og antall på hjulene, strammemekanisme, og selvsagt kvalitet på remmen. I tillegg tidens tann og ekstern påvirkning (oljesøl, vannsøl på varm motor som fryser til is før vinterstart etc). Det meste av slike problemer unngår man enkelt ved å kjøpe bil med kjede- i stedet for remdrift av kam(mer) etc. Ok men det var det jeg fikk beskjed om på møller. så da gikk jeg for at de har greie på hva de snakker om. men hvis du mener at det ikke er riktig, så bøyer jeg meg for det, for jeg har ikke greie på det. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 sånn normalt sett for en 1.9tdi så er det 120.000 / 5 år som gjelder.. sorry skal ikke blande meg for mye, men jeg må bare legge til at VAG har forandret på intervallene på diesel motorene når man skal bytte regreim. sist jeg var inne ville de bytte på 90 000, eller 5 år ,dette da pga av at de hadde hatt noen tilfeller av at reima har røket på 100 000. derfor har de da satt ned intervallen. dette er mye pga at dreimomentet er større på TDI i forhold til BENSIN. derav mer og kjappere slitasje på TDI. Kan også bekrefte dette, vi har en '99 TDI 110hester, og fikk oppgitt 90k/5år som intervall på denne. 5-6000 tror jeg bør være mulig, sjekket pris på dette forrige uke. Lenke til kommentar
David37 Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Nå har ikke Passaten tverstilt motor slik som Golfen har, så på passaten må du demontere bortimot hele fronten bare for å komme registereima Den store demonteringsjobben slipper du på en golf og er forsåvidt en grei bil å bytte registerreim på Gjorde bare jobben på verkstedet og hadde ikke så mye med betalinger å slikt å gjøre, men tror du kan regne med ca 5000,- Lenke til kommentar
David37 Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Hei jeg lurte på om Hvis man kan gjøre selv, blir det billigere? Lille broren min vil kjøpe VW. Men han tenker at han kan bytte selv regs. Reim Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) Skal man bytte reg reim så er det greit å ha litt skruerfaring og basic kunnskaper inne. Hvis ikke så kan jeg garantere at det IKKE blir billigere om man kødder det til Endret 15. november 2018 av Simkin 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå