Zeph Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Blizzard er eit godt eksempel på at grafikk ikkje er noko must for å lage eit bra spel. Eg har veldig sansen for stilen i Warcraft, det gjer spelet lettkjørt, sjølv for svakare maskiner. Eg synest det er viktigare at eit spel flyt bra enn at det er 10 000 polygoner i kvar karakter. SC-grafikken ser og veldig tøff ut, heller det enn så ekstremt realistisk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Det er bra at spillene har valg med lav grafikk slik at personer med eldre svakere PCer kan spille med fin flyt, men jeg synest likevel at Blizzard bør ha et valg med bedre grafikknivå enn det som nå er i WoW (og tilsvarende), for de som har kraftige maskiner. Og Blizzard har nok av ressurser til å gjøre det. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Fra Diablofans: The Diablo panel started just now at 2:40pm Evolution of Diablo - Outdoor Environments - Amazing moment to moment action - Expanded RPG experience - New Systems most of which wont be talked today but in upcoming months more info will be released. Spirit of Diablo - Replayable RPG Powerful heroes engaged in epic large scale combat - Approachable gameplay cooperative focus Epic Heroes - Large scale combat - Massively powerful classes - Strong and unique archetypes - Hallmark of diablo ii better in diablo iii -- Blizzard wants to improve the classes diversity Approachable - If you can click a mouse ... you can play diablo. - Isometric gameplay in 3D - Simple to learn, but deep - Smooth difficulty curve Cooperative Play - Play on Battle.net - Join your friends anytime - Massive cooperative battles - More to come ... A better action game - Kickass player characters - Improved controls - Less spam, more death. - A new breed of monster Hotbar - Skills over potions - Cleaner UI - Greater skills diversity escape, control, buffs - Class specific tactics - Better gameplay slightly less carpal tunnel New Health System - Little to no downtime - Encourages conflict - Positional gameplay - Cooperative play Diablo III is a very intensive gameplay RPG hack'n slash with big epic battles in multiplayer. The Barbarian can now actually help heal other players who are in the back when gaining health loot in the frontlines. Monsters Berserker - Aggressive creatures, massive damage charged up attak, vulnerable if he misses. A better RPG - Improve story without losing opt in feel - Rmove the generic feeling from random dungeons - Bring the world to life with more npc interactions. Adventures - Events that can be placed almost anywhere old abandoned house to explore evil cult sumoning ritual Caravan that needs protecting Enemy camp with boss Sumary - Diablo iii remains true to the universe and gameplay of the series Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Will players be visiting any familiar locations in Diablo III, such as Tristram?Yes, definitely. Players will return to Tristram and certain other locations from the previous games, and they'll be exploring new areas of Sanctuary as well. Noen har sikkert lest om det. Anyway Kult at vi også ser samme locations Will there be any other familiar faces in Diablo III (other than Deckard Cain)?Yes. Players will encounter several new characters as well as a number of characters from the previous games. ;D Lurer bare på om de vil ha de samme stemmene, hm? Endret 28. juni 2008 av laffe Lenke til kommentar
rbr Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) faen så fett!!!!! Endret 29. juni 2008 av rbr Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg har ingenting imot at grafikken i WoW er "eventyraktig", jeg synest bare at grafikken er for dårlig. Alt for lav polycount, for lav oppløsning på teksturer, litt for stive/kunstige animasjoner og dårlig shader-teknikk. Jeg vil ikke gå i dybden på dette, men teknologimessig var WoW ikke topp i 2004, og bruker ikke tenkikker som de fremste spillene gjorde i samtiden. Jeg synes ikke det er polycount eller "dårlig shader-teknikk" som avgjør om noe ser pent ut eller ikke. Det går mer på den helhetlige fremstillingen og hva man gjør med de tilgjengelige ressursene. Uansett, siden dette er en D3-tråd, så skal jeg ikke mase mer om det. On topic er jeg imponert over at de har klart å holde dette hemmelig (?) såpass langt ut i utviklingen at de kan vise lange gameplay-trailere m.m..! Det må jo ha vært en haug med folk som har sittet å jobbet med dette i lang tid allerede. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Hvis Blizz i utgangspunktet satset på at WoW ville få lang levetid, så hadde de kanskje laget alle objektene med utgangspunkt i high-poly versjoner. Men, det virker som de ble tatt litt på senga mht. popularitet, og da blir det en kjempejobb å redesigne alle objektene i spillet. Uansett, så er jo poly-counten i objektene bestemt ut fra at det skal kunne være horder (pun whee...) av folk på samme sted på en gang. Desverre var ikke serverne fullt så enige i dette. Derfor utgikk målet om massiv world-pvp, og også mye av grunnen til å ha lav poly-count. Endret 28. juni 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Sant det klilleng, det er godt gjort å halde det hemmeleg så lenge, ikkje alle utviklarar som hadde klart det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Alle som er med i utviklingen er taushetsbelagt. Men det har lekket ut at f.eks. musikken har vært under innspilling. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Virker ikke som 8 år, men mer som i går. Håper å spille uten at tiden står stille. Å så herlig, men likevel så jævlig. Vi får spille som vi gjør, helt til vi dør. Lurer bare på om det blir av blodpropp eller kanskje hjertestopp. Håper heller at det skjer med Diablo 6 på gamlehjem i år 2106. Lenke til kommentar
1991 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 heter siste bossen i diablo 1 diablo eller er det dark lord? for hvis det er diablo håper jeg ikke han er mye vanskeligere enn dark lord for jeg sliter litt med han Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Men grafikk er ikke det mest viktige. Blizzard har ikke vært serlig gode på grafikk verken i Warcraft 3 eller WoW, men det er likevel gode spill med mye spilleglede. I videoen fra Diablo 3 så jeg med glede at Blizzard har tatt i bruk litt mer avanserte shadere (f.eks. se på vannet på begynnelsen av filmen). Teksturene er en del bedre enn WoW, men polycount er nok litt for lav på hovedsaklig figurene, men også noen av gjenstandene rundt. Om Blizzard finpusser shadere, forbedrer en del modellene, sper på med litt effekter som bump mapping og bra lyseffekter så tror jeg grafikken kan bli imponerende. Tror nok blizzard har kunnet fått til bedre grafikk hvis de har ønsket det, men hvorfor skal de gjøre det når gameplayet et såpass ekstremt bra som det er. Gameplay og hvordan spillet generelt er og hvor langt et spill er har mye mer å si enn grafikken. Å det er jo et pluss at de ikke har syke krav til grafikken, for da slipper jo man å gå til innkjøp av en helt ny pc bare for å skaffe seg et spill, som f.eks crysis. Tror nok de fleste sliter å kjøre det nå idag uten å ha gått til innkjøp av en bra spill pc. Synes ikke D3 skal få noe bedre grafikk enn det jeg så på gameplay videon, det vil bare ødelegge hele spillet og vil komme for langt unna diablo 2, heller spillbarhet fremfor grafikk, er jo idiotisk at folk skal fokusere mere på grafikken enn hvordan spillbarheten og gameplayet er først. Endret 29. juni 2008 av vivastar Lenke til kommentar
Amon Amarth Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Endelig kunne ei uttrykket meg bedre selv... hadde ikke sjekket gamer.no idag, skulle inn på blizzard sine sider for å finne patch 1.12a til diablo II også snublet jeg over DIABLO III og begynte nesten å grine... fikk frysninger på ryggen og gikk nesten inn i katetonisk sjokk... Så gikk jeg inn på siden og så videoene og har hatt ståpikk siden... Dette blir bra. Endret 29. juni 2008 av Amon Amarth Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ville heller hatt en finpolert versjon av Diablo II i hires og bedre effekter, all artwork ble jo laget i hires før det ble skalkert ned. Husker artistene søyt seg og var direkte forbannet fordi de detaljere playermodellene ble skalert ned så mye at detaljene bare vises som en fargeklatt på 1-2 piksler ingame. Hadde ikke tatt lange tiden å fikse det for et team på 4-5 personer, men kan jo være noen har rotet bort artwork for alt jeg vet. Ny 3dgrafikk er vel mye papp og og plast-gafikk. 2D med prerendrede 3D-modeller ser mye bedre ut enn spill som kjører realtime 3D. Lenke til kommentar
Caliburn Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 heter siste bossen i diablo 1 diablo eller er det dark lord? for hvis det er diablo håper jeg ikke han er mye vanskeligere enn dark lord for jeg sliter litt med han Nå er det lenge siden jeg leste historien til Diablo, men ja, siste bossen i Diablo 1 er Diablo selv Men uavhengig av character du spiller, blir den korrupt og bruker soulstonen på seg selv, og voila, Diablo gjenfødes. Men for min del, D3 kunne vært 2d med 8 bit farger for alt jeg bryr meg, da det er rett og slett gameplayet i spillserien som var grensesprengende i sin tid. Blizzard satte standarden. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Håper virkelig de legger inn hardcore, det er store saker i D2 og et must å spille når man går lei vanlig softcore og vil ha større utfordringer. For min del øker det lengen på spillet 100 ganger. Lenke til kommentar
AeterneL Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Dessverre vil aldri Diablo bli det samme uten Matt Uelmen. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Dessverre vil aldri Diablo bli det samme uten Matt Uelmen. Kommer han ikke til å komposere for D3? Lenke til kommentar
AeterneL Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Nei, han forlot Blizzard etter Burning Crusade var ferdig! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Håper spillet er litt mindre ensformig enn jeg synes D2 var, feks den sekvensen med de pygmeene var jo bare irriterende. Følte kanskje det ble litt lite interessante quests i diablo 2, og mye vandring rundt for å drepe enorme mengder av de samme fiendene. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg