Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Spillte igjennom en gang med Barbarian, som forøvrig har blitt min nye favoritt. Det som patchen bringte med seg merket jeg særdeles lite till med unntak av fjerningen av cuben. Var ikke noe stress, men litt irriterende at man ikke lenger kan salvage items "on the go". Identifying fungererte fint og TP fikk man først etter å ha hentet krona til the black king eller hva faen han het. Like kjekt den måten de har løst det på, for de hadde jo økt stack sizen på idt-scroll uansett så den var i grunn bare waste. Litt kjipt at man ikke kan salvage white items lenger heller, så det ble sparsomt med crafting materials å lage gode items fra.

 

Har nå spillt igjennom med monk, demon hunter og barb. Monk og barb har vært veldig gøyale å spille med og de har fungert bra. Demon hunter derimot virket (i patch 8) veldig underpowered da jeg både brukte lang tid og tidvis slet med monstre. Om det kom av mangelen på gode våpen eller selve charen vet jeg dog ikke. Men virker som om itemsa man får fra crafting nå har litt mer "beef" og de er WAY bedre enn ting man finner på bakken.

 

Edit: Tydeligvis massive problemer etter patchen. Først fikk jeg ikke startet noe game og spillet hang seg, men kom inn til slutt. Men når jeg gikk ut av spillet etter skeleton king fikk jeg ikke logget inn på b.net. Tydeligvis mange som sliter med samme problem.

 

Fikk også spillt multiplayer for første gang. En nifty ting jeg la merke til var at når en person prøvde å gå ned til det siste nivået for å ta skeleton king, måtte personen stå der i 60 sekunder før den kunne gå ned. Vi andre fikk da opp en prompt om vi ville teleportere frem til samme lokasjon for å starte siste delen av questen. Alle trykket tydeligvis ja for etter noen få sec av countdownen var alle nede. Tipper at hvis timeren hadde gått ut ville den personen fått gå dit alene. Det er i grunn en ganske kjekk feature for da slipper du problemet med at noen kjappinger løper av gårde for å ta en quest, og at de andre spillerene ikke får mulighet til å ta den - noe som ofte skjedde i D2.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Så du mener Blizzard burde tape penger for at et fåtall kunder som deg skal få tilgang til spillet offline?

 

Se på det sånn her: De som bestemmer hva Blizzard gjør, til syvende og sist, er investorene som eier selskapet. Disse investorene har puttet penger i selskapet av en enkelt grunn: Å tjene mer penger. Hvorfor skal disse kjøre en tapsstrategi for å være snille mot et par kunder de ikke har noen som helst tilknytning til?

 

Eksempel: Hvis du var 80 år, ville du ønsket å få mindre pensjon (pensjonsfondet ditt taper penger på sine aksjer i Blizzard) for at noen tennåringer du ikke kjenner skulle få spille et spill du ikke visste hva var offline? Tviler på det.

 

Desverre/heldigvis er det markedet som bestemmer ;)

 

1. Hvorfor mener du det er en tapsstrategi? Det vet hverken du eller jeg, eller blizzard om det er. Blizzard tror nok dog ikke de taper penger på det nei, men jeg trenger vel ikke å være enig i den analysen? Og jeg løper ihvertfall ikke rundt å forsvarer ulempene med at det er til mitt eget beste.

 

2. Mitt perspektiv er som forbruker, jeg ønsker å å få det beste produktet, ikke at selskapet skal tjene mest mulig, når jeg vurderer produkter, så ser jeg produktets kvalitet opp mot prisen. Blizzards inntjening tas ikke med i mine vurderinger.

 

AtW

 

1. Vel, Blizzard har selvfølgelig gjort en grundig analyse av dette, nettopp med det formål å hindre tap i form av piratkopiering. Og Blizzard implementerer den strategien de tror er proitabel. I dette scenarioet er det rimelig åpenbart at en onlineversjon er mye sikrere enn en offlineversjon.

 

2. Naturligvis. Men du whiner om hvorfor det ikke finnes en offlineversjon, og jeg gir deg forklaringen. Det blir for dumt å klage på at andre ikke gjør som du ønsker, spessielt når vedkommende har en god grunn til det.

Lenke til kommentar

 

 

Så du mener Blizzard burde tape penger for at et fåtall kunder som deg skal få tilgang til spillet offline?

 

Se på det sånn her: De som bestemmer hva Blizzard gjør, til syvende og sist, er investorene som eier selskapet. Disse investorene har puttet penger i selskapet av en enkelt grunn: Å tjene mer penger. Hvorfor skal disse kjøre en tapsstrategi for å være snille mot et par kunder de ikke har noen som helst tilknytning til?

 

Eksempel: Hvis du var 80 år, ville du ønsket å få mindre pensjon (pensjonsfondet ditt taper penger på sine aksjer i Blizzard) for at noen tennåringer du ikke kjenner skulle få spille et spill du ikke visste hva var offline? Tviler på det.

 

Desverre/heldigvis er det markedet som bestemmer ;)

 

1. Hvorfor mener du det er en tapsstrategi? Det vet hverken du eller jeg, eller blizzard om det er. Blizzard tror nok dog ikke de taper penger på det nei, men jeg trenger vel ikke å være enig i den analysen? Og jeg løper ihvertfall ikke rundt å forsvarer ulempene med at det er til mitt eget beste.

 

2. Mitt perspektiv er som forbruker, jeg ønsker å å få det beste produktet, ikke at selskapet skal tjene mest mulig, når jeg vurderer produkter, så ser jeg produktets kvalitet opp mot prisen. Blizzards inntjening tas ikke med i mine vurderinger.

 

AtW

 

1. Vel, Blizzard har selvfølgelig gjort en grundig analyse av dette, nettopp med det formål å hindre tap i form av piratkopiering. Og Blizzard implementerer den strategien de tror er proitabel. I dette scenarioet er det rimelig åpenbart at en onlineversjon er mye sikrere enn en offlineversjon.

 

2. Naturligvis. Men du whiner om hvorfor det ikke finnes en offlineversjon, og jeg gir deg forklaringen. Det blir for dumt å klage på at andre ikke gjør som du ønsker, spessielt når vedkommende har en god grunn til det.

 

1. Kanskje, vi får se, beskyttelse mot piratkopiering har vist seg å være vanskeligere enn trodd før også, og det er også åpenbart at de vil tape noen salg på det.

 

2. Jaja, jeg whiner og du står på knærne og tar alt blizzard kommer med, eller vi kan være litt seriøse? Det er ikke for dumt å klage, det som er for dumt er å komme med det argumentet, fordi alle som selger produkter prøver å gjøre det man tjener mest på, med din logikk er det for dumt å klage på alle produkter. Noe som fremstår som en mildt sagt underlig holdning.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Så du mener Blizzard burde tape penger for at et fåtall kunder som deg skal få tilgang til spillet offline?

 

Se på det sånn her: De som bestemmer hva Blizzard gjør, til syvende og sist, er investorene som eier selskapet. Disse investorene har puttet penger i selskapet av en enkelt grunn: Å tjene mer penger. Hvorfor skal disse kjøre en tapsstrategi for å være snille mot et par kunder de ikke har noen som helst tilknytning til?

 

Eksempel: Hvis du var 80 år, ville du ønsket å få mindre pensjon (pensjonsfondet ditt taper penger på sine aksjer i Blizzard) for at noen tennåringer du ikke kjenner skulle få spille et spill du ikke visste hva var offline? Tviler på det.

 

Desverre/heldigvis er det markedet som bestemmer ;)

 

1. Hvorfor mener du det er en tapsstrategi? Det vet hverken du eller jeg, eller blizzard om det er. Blizzard tror nok dog ikke de taper penger på det nei, men jeg trenger vel ikke å være enig i den analysen? Og jeg løper ihvertfall ikke rundt å forsvarer ulempene med at det er til mitt eget beste.

 

2. Mitt perspektiv er som forbruker, jeg ønsker å å få det beste produktet, ikke at selskapet skal tjene mest mulig, når jeg vurderer produkter, så ser jeg produktets kvalitet opp mot prisen. Blizzards inntjening tas ikke med i mine vurderinger.

 

AtW

 

1. Vel, Blizzard har selvfølgelig gjort en grundig analyse av dette, nettopp med det formål å hindre tap i form av piratkopiering. Og Blizzard implementerer den strategien de tror er proitabel. I dette scenarioet er det rimelig åpenbart at en onlineversjon er mye sikrere enn en offlineversjon.

 

2. Naturligvis. Men du whiner om hvorfor det ikke finnes en offlineversjon, og jeg gir deg forklaringen. Det blir for dumt å klage på at andre ikke gjør som du ønsker, spessielt når vedkommende har en god grunn til det.

 

1. Kanskje, vi får se, beskyttelse mot piratkopiering har vist seg å være vanskeligere enn trodd før også, og det er også åpenbart at de vil tape noen salg på det.

 

2. Jaja, jeg whiner og du står på knærne og tar alt blizzard kommer med, eller vi kan være litt seriøse? Det er ikke for dumt å klage, det som er for dumt er å komme med det argumentet, fordi alle som selger produkter prøver å gjøre det man tjener mest på, med din logikk er det for dumt å klage på alle produkter. Noe som fremstår som en mildt sagt underlig holdning.

 

AtW

 

Hva er så latterlig med den argumentasjonen? Hva godt mener du du får ut av å klage på Diablo 3 på diskusjon.no? Hvis du har et håp om at Blizzard kommer til å gjøre endringer som følge av din klage burde du da heller poste på Feedback-forumet til Diablo 3.

 

Det er selvfølgelig kun et poeng å klage på et produkt hvis en forventer å få noe ut av det.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er så latterlig med den argumentasjonen? Hva godt mener du du får ut av å klage på Diablo 3 på diskusjon.no? Hvis du har et håp om at Blizzard kommer til å gjøre endringer som følge av din klage burde du da heller poste på Feedback-forumet til Diablo 3.

 

Det er selvfølgelig kun et poeng å klage på et produkt hvis en forventer å få noe ut av det.

 

Om man mener at å diskutere med andre, få andre synspunkter presentert for seg, og endre andres meninger ikke er å få noe ut av ting, så greit nok, men da er det svært mye av diskusjon som er meningsløst. Om du mener det, hva er det egentlig du mener du får ut av dine poster i denne tråden?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 

Hva er så latterlig med den argumentasjonen? Hva godt mener du du får ut av å klage på Diablo 3 på diskusjon.no? Hvis du har et håp om at Blizzard kommer til å gjøre endringer som følge av din klage burde du da heller poste på Feedback-forumet til Diablo 3.

 

Det er selvfølgelig kun et poeng å klage på et produkt hvis en forventer å få noe ut av det.

 

Om man mener at å diskutere med andre, få andre synspunkter presentert for seg, og endre andres meninger ikke er å få noe ut av ting, så greit nok, men da er det svært mye av diskusjon som er meningsløst. Om du mener det, hva er det egentlig du mener du får ut av dine poster i denne tråden?

 

AtW

 

Jeg liker å diskutere generelt sett. Du har helt rett i at du kan endre andres meninger ved diskusjon. Poenget mitt er at det er Blizzard sine meninger du ønsker å endre, ikke de til brukerne av diskusjon.no ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg liker å diskutere generelt sett. Du har helt rett i at du kan endre andres meninger ved diskusjon. Poenget mitt er at det er Blizzard sine meninger du ønsker å endre, ikke de til brukerne av diskusjon.no ;)

 

1. Hva får deg til å si det? 2. Hvorfor kan ikke det ene føre til det andre?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror vi har beveget oss såpass fra topic at vi burde avslutte denne diskusjonen nå.

 

Som et siste svar så kan jeg vel si at jeg mener det er lite effektivt å diskutere temaet her på diskusjon.no hvis du har som mål å få Blizzard til å implementere en offline-mode. Men hovedpoenget med den initielle posten min var å forklare nettopp hvorfor Blizzard ikke implementerer en slik modus.

 

Hvis du skulle ha stor trang til å fortsette diskusjonen så foreslår jeg at vi heller tar det over PMer! :)

Lenke til kommentar

Litt kjipt at man ikke kan salvage white items lenger heller, så det ble sparsomt med crafting materials å lage gode items fra.

 

 

Virkelig? jeg spilte igjennom med Monk og fikk nok mats til å lage alt det beste til monken + nok rester til å hjelpe witchdoctor (som jeg lagde etterpå) til samme mål.

 

Ettersom vi kan bytte skills on the fly nå, var jeg ikke innom tristram flere ganger enn før cuben ble borte. Eneste forskjell var at jeg solgte masse hvite items til vendors når jeg var innom tristram. Første gang jeg har brukt vendors til noe som helst. Det er et tegn på at endringen faktisk var bra, selv om jeg var skeptisk først.

 

Nye stats ser ut til å fungere fint. Får ikke testa så mye på det, da de tinga man finner i betan ikke har veldig mye stats på seg, men det virker lovende med tanke på at jeg planlegger et monk-build som fokuserer på dodge.

Endret av garnok
Lenke til kommentar

Litt kjipt at man ikke kan salvage white items lenger heller, så det ble sparsomt med crafting materials å lage gode items fra.

 

 

Virkelig? jeg spilte igjennom med Monk og fikk nok mats til å lage alt det beste til monken + nok rester til å hjelpe witchdoctor (som jeg lagde etterpå) til samme mål.

 

Ettersom vi kan bytte skills on the fly nå, var jeg ikke innom tristram flere ganger enn før cuben ble borte. Eneste forskjell var at jeg solgte masse hvite items til vendors når jeg var innom tristram. Første gang jeg har brukt vendors til noe som helst. Det er et tegn på at endringen faktisk var bra, selv om jeg var skeptisk først.

 

Nye stats ser ut til å fungere fint. Får ikke testa så mye på det, da de tinga man finner i betan ikke har veldig mye stats på seg, men det virker lovende med tanke på at jeg planlegger et monk-build som fokuserer på dodge.

 

De argumenterer med at de har fjernet salvaging on the go for å gi folk en pause og dra til byen, men jeg som deg var faktisk færre ganger i byen enn jeg var tidligere. Tror ikke jeg var i Tristram mer enn 2 ganger ila en gjennomspilling, sett utenom de gangene jeg måtte tilbake for å få ny quest. Hvite items dropper jeg bare eller ikke plukker opp, får jo null igjen for de omtrent.

 

Mye mulig jeg bare fant dårlige magics, for jeg salvaga et nesten fullt inventory og fikk ikke råd til mer enn ca. halvparten av itemsene jeg kunne crafte, etter å ha oppgradert blacksmith et lvl vel og merke. Stats greiene merket jeg ingenting til, men jeg synes det var praktisk å kunne se DPS rett i inventory screen.

 

En annen ting som irriterte meg var at CTRL viser items label, jeg husker ikke om det var slik før og, men det er irriterende. Jeg holder av god, 10 år gammel vane, ctrl konstant inne siden det tidligere var run :p Så jeg ender hele tiden opp med å plukke opp items jeg ikke vil ha. Men jeg leste i en reply fra blue på blizz forumet at de skal se på dette med ctrl knappen. Jeg savner også muligheten til å velge mellom å gå og løpe. De tenkte vel bare at siden de fjernet stamina så var poenget med walk/run borte. Det var hvertfall praktisk i D2 siden når man etter hvert fikk god +run/walk, og spesielt på frenzy barb, så kunne man velge å gå på steder der man måtte være forsiktig og ikke brase rett inn i ei klynge med souls før du visste ordet av det.

Lenke til kommentar

Kjedelig å komme inn på D3 biten her å lese hva folk evnt skriver om spillet og så er det bare dette.....

 

Move on gutta?

 

Det er jo fritt fram å diskutere noe annet om du syens det er ett emr spennede tema, det er jo ikke så veldig spennende å lese innlegg som klager over at det ikke er spennende innlegg heller....

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvite items dropper jeg bare eller ikke plukker opp, får jo null igjen for de omtrent.

 

 

Jeg plukket opp hvite items (ikke grå) hele tida, så hver gang jeg var innom tristram med et quest, hadde jeg fullt inventory. Fikk jeg fullt i løpet av et quest stoppet jeg bare å plukke opp ting, bortsett fra magic items som jeg da gjorde plass for. Ettersom man trenger masse cash for å oppgradere blacksmithen, kommer jeg nok til å fortsette med det de 2-3 første chars jeg lager etter release. Når jeg var lvl 8 med monken var blacksmithen min nesten level 2 allerede, takket være denne taktikken.

Lenke til kommentar

Jeg jeg fikk upgradet han til lvl 2 på rundt lvl 9. Jeg sparte dog opp og kjørte en batch på oppgraderingen. Skal spille barben opp til lvl 13 (er 9 nå) før jeg skal starte på Witch Doctor og deretter Wizard som er de to classene jeg ikke har prøvd enda. Har blitt for mye BF3 spilling i det siste så D3beta har jeg spart til jeg ble lei :p

Lenke til kommentar

(...)

En annen ting som irriterte meg var at CTRL viser items label, jeg husker ikke om det var slik før og, men det er irriterende. Jeg holder av god, 10 år gammel vane, ctrl konstant inne siden det tidligere var run :p Så jeg ender hele tiden opp med å plukke opp items jeg ikke vil ha.

(...)

 

I diablo 2 var dette på 'alt'-tasten, går det ikke ann å rebinde dette? 'ctrl'-tasten er jo langt mere kronglete å trykke på.

Lenke til kommentar

. Demon hunter derimot virket (i patch 8) veldig underpowered da jeg både brukte lang tid og tidvis slet med monstre. Om det kom av mangelen på gode våpen eller selve charen vet jeg dog ikke.

Jeg sitter med samme følelsen, nå spilte forøvrig ikke jeg i patch 8 men har spillt igjennom med DH to ganger i P9 og en gang igår i P10, er ikke spesielt imponert nei. Klassen føles rett og slett utrolig underpowered og squishy...håper noe skjer før release.

 

Wizard er i andre enden av spekteret, mulig litt på grensen til overpowered, arcane orb gjør hele betaen triviel og man bare peiser igjennom(nå er jo forøvrig normal mode relativt trivielt uansett, men dere skjønner poenget). Om den jevner seg ut på høyere nivåer vet vi jo forøvrig ingenting om.

 

Barbarian syntes jeg også har hvert litt svak og ekstremt gear dependant, men ikke i nærheten av samme problemene som DH har.

 

Monk og WD har jeg ikke spillt no særlig, men syntes de virker helt ok.

 

Tror du kan endre på label knappen ja, jeg mener forøvrig å huske at den fremdeles er ALT? :p

Lenke til kommentar

Alt er kun for å se items på bakken, som før. Forskjellen der nå er at du ser alt som havner på bakken uansett i noen få sekunder tror jeg før tittelen forsvinner. Holder du inne ctrl får du se et større vindu når du hovrer et item på bakken hvor du får se item stats, såfremt det ikke er unidentifyed.

 

Barbarian har jeg hittill ikke synes har vært nevneverdig svak, snarere tvert imot har den vært helt på høyde med monk. Blir enda mer spennende når jeg snart får prøvd Fury også.

Lenke til kommentar

Bør vel nevnes at barbarian stort sett har hvert min første char etter hver char wipe, og det kan nok være noe av grunnen til at jeg syntes den har stillt litt svakt. Denne patchen har jeg forøvrig sørget for å spare barb til sist, tipper jeg tar en playthrough iløpet av kvelden. WTB scroll of companion! :p

Lenke til kommentar

Vil bare minne dere på hvordan historien er i forløpet til Diablo 3:

(Direkte kopierte fra http://www.diablowiki.net/Mephisto)

 

Mephisto used Sankekur's body to remain on the mortal plane, warping it as normally happens with possessions. He used his power over the Zakarum faith to send emissaries to the west, eventually brining King Leoric to Tristram, and ending with Diablo being freed in the guise of the Dark Wanderer, who freed his brother Baal, and the three met up in Mephisto's Durance of Hate in Kurast. For years, the corrupted religious leaders of the Zakarum kept Mephisto supplied with information and misguided followers to carry out his plans of conquest. The three sent Diablo to reclaim Hell, and Baal to conquer the Worldstone. Shortly thereafter the group of adventuring heroes arrived, killed the corrupt priesthood and destroyed Mephisto, going on to destroy his Soulstone on the Hellforge, banishing him from the mortal realm permanently. The heroes also went on to kill Diablo in his own domain and Baal on Mount Arreat, although not in time to save the Worldstone from corruption.

 

 

What has happened in the last 20 years since then is unknown. Whether or not he's truly dead is also hard to know, but true evil is very hard to destroy...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...